FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Was enorm sceptisch over dit circuit (smal,kort en niet makkelijk om in te halen),maar al bij al nog meegevallen.
Nog vrij aangename race.
Gasly in de schaduw toch enorm sterk en 1 pitstop strategie.
Vind toch dat die onderschat wordt.
Ferrari ook teruggevallen naar het einde toe op harde band,Sainz verliest in laatste ronde nog positie aan Alonso die toch ook wel weer bewijst dat hij topracer is.
Perez vind ik ook zo slecht niet als men beweert,moet beter natuurlijk,maar omstandigheden moeten meezitten.

Kleine opmerking Doornbos die een "verboden" sponsor noemt bij het interview van Bottas.
Zal daar toch minstens over aangesproken worden denk ik.

Dat ze maar rap Russell bevestigen. Kmoet al lang niks meer hebben van Bottas.
Ik kan die gast gewoon niet zien omdat hij van zichzelf denkt dat hij geweldig is.

Was enorm sceptisch over dit circuit (smal,kort en niet makkelijk om in te halen),maar al bij al nog meegevallen.
Nog vrij aangename race.
Gasly in de schaduw toch enorm sterk en 1 pitstop strategie.
Vind toch dat die onderschat wordt.
Ferrari ook teruggevallen naar het einde toe op harde band,Sainz verliest in laatste ronde nog positie aan Alonso die toch ook wel weer bewijst dat hij topracer is.
Perez vind ik ook zo slecht niet als men beweert,moet beter natuurlijk,maar omstandigheden moeten meezitten.

Kleine opmerking Doornbos die een "verboden" sponsor noemt bij het interview van Bottas.
Zal daar toch minstens over aangesproken worden denk ik.
Heb het precies gemist van Doornbos, welke sponsor heeft hij genoemd?

XR7u1u9.jpg

Dat ze maar rap Russell bevestigen. Kmoet al lang niks meer hebben van Bottas.
Ik kan die gast gewoon niet zien omdat hij van zichzelf denkt dat hij geweldig is.
Want 4 mensen (Lewis, Toto, Horner en Ric) hebben dat dit weekend nog niet 'per ongeluk' gelekt. Denk dat we toch 99.9999% zekerheid hebben dat Russell naar Merc gaat.(En maar goed ook)
Heel dat flauw gedoe om de officiële aankondiging uit te stellen, dat is toch echt zo nutteloos.

Ik vond het wel een goede race tbh, geen idee waarom, maar zelfs ondanks het minder aantal overtakes was het precies toch gans de race spannend.

Zag er zeer snel uit heeltijd, misschien had dat er iets mee te maken.

Want 4 mensen (Lewis, Toto, Horner en Ric) hebben dat dit weekend nog niet 'per ongeluk' gelekt. Denk dat we toch 99.9999% zekerheid hebben dat Russell naar Merc gaat.(En maar goed ook)
Heel dat flauw gedoe om de officiële aankondiging uit te stellen, dat is toch echt zo nutteloos.
Da's gewoon uit respect voor Bottas. Als hij ook meteen zijn deal kan aankondigen, smijten ze hem niet op straat he

Wat zou daar nu verboden aan zijn? Het is de hoofdsponsor?

In welk context heeft hij Marlboro genoemd?
1 Heineken was een joke denk ik ;)
Is niet bepaald het beste bier ter wereld hé.

2 Doornbos begint aan zijn interview refererend naar de podiumplaats van Bottas die hij ooit behaalde tijdens de "Marlboro" masters.
You've been here on the podium before with the Marlboro masters many many years before..... of zoiets.

Echt de ene bocht na de andere, op zich wel leuk circuit.
Erg smal wel en echt wel moeilijk inhalen. Max doet het toch maar weer..
Idd, het smalle circuit en de constante opeenvolging van bochten gaf een zeker snelheidsgevoel wat je allang niet meer zag in de F1 eigenlijk.
Ik dacht elke keer opnieuw dat er eens ene in de muur ging vliegen in Hugenholtz toen ze daar telkens die hoge lijn namen. Ongelofelijk, nog spectaculairder dan de laatste bocht imo

Ik vond het wel een goede race tbh, geen idee waarom, maar zelfs ondanks het minder aantal overtakes was het precies toch gans de race spannend.

De overtakes die er dan waren, die ware ook gewoon mooi. Geen cheesy DRS overtakes (hoewel DRS wel van pas zal zijn gekomen).

1 Heineken was een joke denk ik ;)
Is niet bepaald het beste bier ter wereld hé.

2 Doornbos begint aan zijn interview refererend naar de podiumplaats van Bottas die hij ooit behaalde tijdens de "Marlboro" masters.
You've been here on the podium before with the Marlboro masters many many years before..... of zoiets.
ja, zo noemde het dan ook, indertijd.

ja, zo noemde het dan ook, indertijd.

Is wel zo,maar ik denk niet dat de FIA graag die naam hoort tijdens officiële statements enz...
Verbod op reclame voor de tabaksindustrie.
Ferrari en McLaren hebben hun "sluikreclame" (Mission Winnow & A Better Tomorow) ook al moeten aanpassen.

Zo speciaal vond ik die race vandaag niet. Kzou zelf zeggen dat ik de regen van Spa mooier vond :laugh:
Enkel al F1's op die achtbaan zien racen, waar iedere fout afgestraft wordt.

Perez zijn acties allemaal.

Nog redelijk wat andere echte inhaalacties ipv ik vlam met drs langs u door en aan de bocht hang ik al 2 wagenlengtes voor.

Verstappen zijn slipstream door de banking.

Buitenom van Alonso in de start...

Enkel al F1's op die achtbaan zien racen, waar iedere fout afgestraft wordt.

Perez zijn acties allemaal.

Nog redelijk wat andere echte inhaalacties ipv ik vlam met drs langs u door en aan de bocht hang ik al 2 wagenlengtes voor.

Verstappen zijn slipstream door de banking.

Buitenom van Alonso in de start...
Ja dat was goed, maar vooraan was het minder.

en wat me ook is opgevallen, geen boe geroep. :niceone: (Of het zou eruit gefilterd moeten zijn€

en wat me ook is opgevallen, geen boe geroep. :thumb: (Of het zou eruit gefilterd moeten zijn
De Hollanders waren in elk geval heel sportief tegenover Hamilton. Maar ik twijfel wel of dat zou gebleven zijn indien Lewis de race moest hebben gewonnen. Neem nu eens dat het trucje van Mercedes (Bottas als rijdende chicane gebruiken om Max af te remmen) gelukt zou zijn. De Hollandse fans zouden dat niet in dank afgenomen hebben.

Leuke baan voor hotlapping, immens snelheidsgevoel. Race op zich viel nog mee qua inhaalmanoeuvers maar de meeste kwamen toch echt tot stand door heel grote verschillen in banden (compound en leeftijd). Al bij al, ik had slechter verwacht. Misschien doordat het een nieuwe baan is, dat de strategieën ook zo wil uit elkaar liepen. Volgend jaar, met meer gegevens, zal dat mogelijk al een stuk minder zijn.

Max terug waar hij verdient te staan in het kampioenschap. Verdient op zich nog een pak meer voorsprong te hebben, maar soit, het is niet anders.

Maar ik vermoed dat hij de leiding na Monza weer kwijt zal zijn. Ik denk dat RBR daar een nieuwe motor zal gebruiken en hij dus een gridstraf zal moeten nemen. Gezien je op Monza heel goed kan inhalen zou dat de beste keuze zijn om de schade te minimaliseren - zelfs met gridstraf rijdt Max daar vermoedelijk wel nog naar P4, of zelfs P3 indien Perez achter beide Mercedessen zit en teamorders krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan