FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai, Räikkönen nogal een brokken piloot in die laatste rondjes

Sterke race van Verstappen!

Benieuwd of Mercedes in Silverstone sterker kan terugkomen.

Hamilton moet echt wel winnen in Silverstone. Als Max daar ook wint..

Edit: 1e Grand slam voor Verstappen

Laatst bewerkt:
Vraagje in de rand; is er een technische reden waarom pirelli bandencompound klasse verhoogd tov vorige week, of is dit gewoon om het interessant te houden?

Ik denk ook gewoon om het interessant te houden qua pit stop strategieën. Ik dacht dat ze dit vorig jaar in Silverstone waar ze ook 2 races hadden dit hadden gedaan.

Dat is inderdaad om geen kopie van de vorige race te krijgen (wat strategie betreft dan toch). Met de zachtere banden waren er veel meer 2 stoppers dan vorige week.

Ik was benieuwd naar Perez zijn reactie na de race, en die was inderdaad flauw: Norris heeft zijn race verpest met unfair racing, en zelf kon hij er helemaal niets aan doen dat ie 2x Leclerc eraf heeft gereden. Ik was al vergeten dat het eigenlijk zo'n klootzakske is (wat ie vroeger al heeft laten zien toen hij met Ocon in hetzelfde team zat).

Vraagje in de rand; is er een technische reden waarom pirelli bandencompound klasse verhoogd tov vorige week, of is dit gewoon om het interessant te houden?
Het laatste inderdaad. Anders zou de race al helemaal voorspelbaar zijn zo twee weken achter elkaar.

Raikkonen krijgt 20s penalty voor de aanrijding met Vettel op het einde.
Latifi en Mazepin krijgen elk 30s omdat ze, na dat incident, niet genoeg vertraagden voor de gele vlaggen.

Masi is de teams gewoon aan het terugpakken voor de commentaar op de SC in Baku, want dit is gewoon belachelijk. Je krijgt minder straf om een crash te veroorzaken, dan om zonder incident "niet genoeg" te vertragen voor diezelfde crash...

Wat is de regel? Als de voorbanden naast elkaar staan moet hij de ruimte laten?

Of zou het oordeel zijn dat dit daar aan die snelheid te gevaarlijk was?

De regel zoals hij al sinds mensenheugnis wordt toegepast*: wanneer degene aan de buitenkant volledig (en dan bedoel ik echt volledig, dus neustippen op gelijke hoogte) langszij zit of (licht) voor ligt, dan moet degene aan de binnenkant plaats laten.

In alle andere gevallen is het altijd al toegelaten geweest om je tegenstander weg te drukken. Legio voorbeelden en ik kan me eigenlijk geen enkel voorbeeld voor de geest halen waar dit niet zo was.

Norris-Perez gisteren is wel een complex geval. Als ik de onboards bekijk ligt Perez eerst licht voor (bij indraaien), maar komt Norris er (net!) voor schuiven. Bijkomend raken ze elkaar niet, en lijkt het ook nog eens alsof Perez op z'n eentje van de baan onderstuurt omdat hij teveel snelheid meeneemt. Perez wil precies het been stijf houden en aan de buitenkant blijven hangen, zonder rekening te houden met zijn snelheid. Hij zit quasi de hele tijd full lock en corrigeert eigenlijk nooit naar links om Lando te ontwijken. En toch gaat hij eraf, dus gooi ik het op te snel en onderstuur.

Lijkt mij dan geen terechte penalty.

* caveat: hoe dit wordt toegepast (en altijd toegepast is) is overigens rechtstreeks in tegenspraak met de sporting regs & sporting code, dus het is altijd al een wazig geheel geweest om echt justificatie voor te hebben.

F1 Sporting Regulations 2021, 27.4:
At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person.

International Sporting Code Apendix L, chapter IV, 2:
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.

Lando... impressive!!
Hoe die de afgelopen jaren gegroeid is. Eerste jaar was nog "gewoontjes", dan vorig seizoen enorm verbeterd, en nu mengt ie zich effe tussen de Redbulls en Merc's. Ik ben benieuwd of hij dat heel het seizoen gaat volhouden.

Denk dat het sowieso buiten Europa zal zijn. Australië lag daar al halfweg november dus dan kan je niet veel meer ergens in Europa gaan racen.
Ik zie Suzuka ook nog gecanceld worden trouwens. Zou het sterk vinden als we werkelijk 23 gp's behouden tegen het einde van het jaar. Mexico en Brazilië lijken mij ook nog twijfelgevallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan