Toch wel enkele grote verrassingen gisteren vond ik.
- De grootste verrassing is toch wel dat Ricciardo er uit lag in Q1 terwijl Norris naar Q3 reed. Het verschil tussen de 2 in Q1 was meer dan een volle seconde. Enorm.
- Vettel door naar Q3. Dat is toch al even geleden. Wat ik vooral vreemd vind is dat hij in Q3 geraakt terwijl Stroll niet eens in Q2 geraakte. Het verschil tussen de 2 was ongeveer een halve seconde in Q1. Wat ik vooral vreemd vind is dat tot nu Vettel eigenlijk de langzaamste was van de 2. Fijn om hem terug in Q3 te zien. Hopelijk maakt hij er een mooie race van.
- Ocon zet Alonso serieus op zijn plaats. Ik had dat niet verwacht. Ik loop niet echt hoog op met Ocon en Alonso hoort volgens mij toch bij de besten ooit. Vreemd om te zien dat Alonso Ocon voor moet laten maar voorlopig lijkt het alvast zo.
- Sainz voor Leclerc. En niet alleen in Q3. Ook in Q1 en Q2 was dat het geval. Ook dat had ik niet verwacht maar gisteren was Sainz zonder twijfel de betere van de 2.
- Wat een prestatie van Russell zeg. Oftewel is die zo goed oftewel is Latifi zo slecht. Of beiden natuurlijk
Nog 1 ding..
Veel gaan het waarschijnlijk niet met me eens zijn maar volgens mij had Max op de pole moeten staan vandaag. Hij reed de snelste tijd. Die tijd werd weliswaar geschrapt omwille van track limits, maar Max heeft volgens mij niks gewonnen met van de baan te gaan. Meer zelfs, hij heeft tijd verloren. Hij ging van de baan omdat hij moest corrigeren omdat hij anders zou spinnen.
Ik begrijp de regel helemaal hé. Je moet op het circuit blijven want je zou wel eens een voordeel kunnen halen door even naast het circuit te gaan rijden. Maar moet die regel ook toegepast worden wanneer er geen voordeel uit gehaald wordt ? Wat zien we het liefst, piloten die er vol voor gaan en soms wel eens over de limiet gaan of piloten die op 95% van hun kunnen rijden om toch maar binnen de lijntjes te blijven ? Ik persoonlijk zie liever actie. En als, na onderzoek, blijkt dat de piloot geen milliseconde sneller is gegaan door even buiten de lijnen te komen vind ik niet dat die piloot zijn tijd afgenomen moet worden.
Max zijn reactie achteraf was dan wel weer zielig. Hij zat iets te kwaken van anderen die niet aan de kant gingen voor hem terwijl hij in zijn snelle ronde zat. Is me eerlijk gezegd niet echt opgevallen. Maar ja... dat hij zielige opmerkingen kan geven weten we allemaal al langer.