FIA Formula One 2021

Wie wordt wereldkampioen in 2021 ?

• Totaal aantal stemmers
    72
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heh Masi kan niets anders zeggen dan :
"He said, 'Oh, okay. I accept that,' he said, 'but why such a harsh penalty?' "We explained to him, 'Unfortunately Lewis, it's a mandatory penalty. And we don't have any choice but to impose this penalty on you.'
uit Monza 2020

Morgen Alonso P.3 en knalt Hamster er de eerste bocht uit omdat hij een rancuneus zwijn is :ROFLMAO:

Hoe lang duurt het om te zien of iemand double waved yellow genegeerd heeft en om hem daarvoor de bijpassende straf te geven ? Kan toch niet moeilijk zijn denk ik zo. De FIA heeft er blijkbaar een nachtje tijd voor nodig. Lijkt mij eerder dat ze een nachtje tijd nodig hebben om een excuus te vinden om hun favorietje niet te straffen.
Ondertussen heeft Red Bull wel zijn pijlen gericht op de achtervleugel van Mercedes. En de FIA controleert serieus en vindt (vooropig)... niks nada noppes nul.

Dit begint echt wel lachwekkend te worden. Eerst Silverstone wat in mijn ogen, en die van heel veel anderen, zeer discutabel blijft. Dan het geval vorige week in Brazilië. Volgens Lewis hebben niet minder dan 19 piloten om verduidelijking gevraagd. Verduidelijking om te weten wat nu precies mag en wat niet want dat Max een straf is ontlopen is voor iedereen onduidelijk. Ik denk wel dat Lewis een beetje overdrijft. Ik geloof nooit dat het er 19 waren. Eerder 16. Er zijn er nog 3 die hun mond wel zullen gehouden hebben. En nu dit. Als ook dit onbestraft blijft weet je het wel...

Laatst bewerkt:
Als Bottas en Sainz effectief een fout hebben gemaakt onder geel en Max onder dubbel geel dan moeten Bottas en Sainz 3 plaatsen achteruit en Max 5.
Ik snap alleen niet waarom zo’n best simpele beslissing zo lang moet duren.

Ik hoor net dat in de reglementen staat dat, indien er een snelste tijd wordt gezet onder (dubbel) geel, dat dan die tijd geschrapt dient te worden. Lijkt me logisch. Maar er zou niks bij staan van straf. Dus als je de reglementen volgens de letter volgt dan zou Max dus eigenlijk geen straf dienen te krijgen want zijn snelste tijd kwam niet uit de ronde waar hij het dubbel geel negeerde.
Maar, het probleem is dat andere piloten, waaronder Lewis Hamilton, in het verleden wel een straf ontvangen hebben voor het negeren van (dubbel) geel. Hoe kan je dan in godsnaam nu verkopen dat Max geen straf zou krijgen. Indien de FIA consequent is dient Max een straf te krijgen, maar volgens de reglementen dus blijkbaar niet.

Ham is ook pas een uur of 2 voor start van de Sprint Race achteraan gezet. Ook dit keer is de bijeenkomst voor die beslissing gezet om 13h pm. (local time) Dus een paar uur voor de start.

"hoe lang duurt het eer....." check even je socials. :)

Ham is ook pas een uur of 2 voor start van de Sprint Race achteraan gezet. Ook dit keer is de bijeenkomst voor die beslissing gezet om 13h pm. (local time) Dus een paar uur voor de start.

"hoe lang duurt het eer....." check even je socials. :)
Was eigenlijk een retorische vraag maar ok :) . Ik wilde gewoon zeggen dat het toch niet lang kan duren om te zien of Max effectief double waved yellows genegeerd heeft, om te zien of hij op dat moment zijn persoonlijk beste sectortijd gereden heeft en welke straf er in het verleden werd gegeven voor een gelijkaardige overtreding ? Lijkt mij een kwestie van even naar de onboard beelden te kijken, even de sectortijden te checken en even in de archieven te kijken. Zou toch makkelijk op een tiental minuutjes in orde moeten zijn denk ik zo.

Dat het bij Lewis vorige week wat langer duurde snap ik nog. Er speelt daar natuurlijk de kwestie of de wagen wel echt illegaal is en of dat dat intentioneel was of dat er misschien iets kapot gegaan was tijdens de sessie. In elk geval hebben ze toen de juiste beslissing genomen. De wagen was illegaal dus vogt een DSQ. Logisch.

Wat je bedoelt met "check even je socials" snap ik niet echt :thinking:

Dit gaat een overlevingsstrijd worden denk ik. Gasly zijn incident voorspelt toch al iets. Bij Sky waren ze gerustgesteld dat het aan de front wing lag en niet aan de banden zelf 🤔

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan