Feedback Politiek & Actualiteit

Ik vraag verduidelijking over welk patroon je ziet in verband met inconsistente moderatie. Met rolleyes ga je dat echt niet duidelijker maken, en zonder het duidelijker te maken, ga ik er weinig aan kunnen veranderen...
Het patroon is dat niet alle "overtredingen" van dezelfde aard op dezelfde manier behandeld worden. Soms als er woorden in de mond gelegd worden en dit aangekaart wordt (en zelfs report), volgt hier geen mod-actie op. Andere keren wordt dit wel gedelete. Dat is het patroon, en dat stond in mijn originele post. Ik ga niet beweren dat er een patroon achterzit van wie er post of wat de inhoud is en dat dit zou meespelen; ik zeg enkel dat het niet consistent overkomt.
Dit bericht kreeg ik bij een delete:
Bekijk bijlage 2556

Krijg je dat niet, dan moet je je notificatie-instellingen misschien aanpassen. Maar ik vermoed dat je dat wel krijgt. Soms staat er niet bij "reden:..."
Wil je dan meer uitleg, dan vraag je dat aan de moderator in kwestie. Maar 9/10 zal de uitleg zijn: Moderatie. Een thread in goede banen leiden.

We kunnen niet én zorgen dat threads de goeie kant op gaan en inhoudelijk blijven, én nooit een post deleten. Dat gaat niet.
Dit zie ik:
OiJRVVH.png

Deleted post is van ~2u geleden gok ik.
Alle alerts staan aan in preferences.

En kerel, serieus, zie vet stuk. Je vermoedt dat ik die wel krijg? Stop met de insinuaties en persoonlijke aanvallen...

[edit]Ik ben eens gaan pluizen in notification history, ik ben 100% zeker dat ik daar vroeger idd wel al een notification van gehad heb, maar history gaat zo ver niet terug. In dit geval NIET.
 
Het patroon is dat niet alle "overtredingen" van dezelfde aard op dezelfde manier behandeld worden. Soms als er woorden in de mond gelegd worden en dit aangekaart wordt (en zelfs report), volgt hier geen mod-actie op. Andere keren wordt dit wel gedelete. Dat is het patroon, en dat stond in mijn originele post. Ik ga niet beweren dat er een patroon achterzit van wie er post of wat de inhoud is en dat dit zou meespelen; ik zeg enkel dat het niet consistent overkomt.

Dit zie ik:

Deleted post is van ~2u geleden gok ik.
Alle alerts staan aan in preferences.

En kerel, serieus, zie vet stuk. Je vermoedt dat ik die wel krijg? Stop met de insinuaties en persoonlijke aanvallen...

[edit]Ik ben eens gaan pluizen in notification history, ik ben 100% zeker dat ik daar vroeger idd wel al een notification van gehad heb, maar history gaat zo ver niet terug. In dit geval NIET.
Hoe is dat nu weer een persoonlijke aanval?? Jij komt aanklagen over inconsistente moderatie, en ik vraag verduidelijking.
Ik kan niet zien hoe jouw instellingen staan, maar dat lijkt me meer iets voor algemene feedback of vragen over het forumgebruik, in plaats van over inconsistente moderatie.
 
Hier krijg ik oog geen notifications van een verwijderde post, toch niet van pol en actua, bij andere forums wel.
 
Hoe is dat nu weer een persoonlijke aanval?? Jij komt aanklagen over inconsistente moderatie, en ik vraag verduidelijking.
Ik kan niet zien hoe jouw instellingen staan, maar dat lijkt me meer iets voor algemene feedback of vragen over het forumgebruik, in plaats van over inconsistente moderatie.
De persoonlijke aanval is dat je er vanuit gaat dat ik de notifications wel krijg maar hier sta te liegen. Ik dacht dat het wel vrij duidelijk was uit mijn post? Ik heb het nog speciaal in't vet gezet in de quote + benoemd.
 
De persoonlijke aanval is dat je er vanuit gaat dat ik de notifications wel krijg maar hier sta te liegen. Ik dacht dat het wel vrij duidelijk was uit mijn post? Ik heb het nog speciaal in't vet gezet in de quote + benoemd.

Ik zeg niet dat je staat te liegen, ik probeer jouw probleem mee op te lossen. Dat in één post van een moderatieprobleem naar een technisch probleem verschoven is.

Ik heb het even nagekeken, en blijkbaar komt de notification er alleen als dat wordt aangevinkt vanuit de moderatie. Dat zal bij die laatste opruimactie niet gebeurd zijn. Meestal doen we dat wel, maar soms moet er vlug ingegrepen worden om iets niet te doen ontsporen.
 
Procedureel:
Wanneer een post niet voldoet aan de regels én weinig of geen toegevoegde waarde, dan wordt ze gedelete. In het andere geval kan een mod edit of public warn een optie zijn. Posts verwijderen heeft bovendien het voordeel dat een ongewenste discussie snel de kop in gedrukt wordt, als er tenminste snel op de bal wordt gespeeld. Dat lukt jammer genoeg vaak niet, maar wanneer dat wel lukt, dan spendeer ik mijn beperkte tijd niet altijd aan het opgeven van een rechtvaardiging en dan zul je dus geen melding krijgen. Als je post verwijderd wordt, dan kun je er vanuit gaan dat ze niet voldoet aan de regels OF deel was van een discussie volgende op een post die niet voldeed aan de regels. Als je echt gelooft dat je oneer is aangedaan, kun je toelichting vragen in pm.

Inhoudelijk:
Het is niet omdat je (met veel verontwaardiging) vindt dat er woorden in je mond worden gelegd, dat dat ook zo is. Enkel als er duidelijk sprake is van een (moedwillige) stropop drogredenering zullen we ingrijpen. Het correct interpreteren van elkaars standpunten is nu eenmaal een groot deel van elke discussie, en het zou helpen als iedereen wat minder snel gepikkeerd is wanneer je verkeerd geïnterpreteerd wordt.
 
Ik vind dat langs beide kanten het hier soms wel redelijk bits begint te worden, terwijl dat dan tussen posters is die gewoonlijk wel een inhoudelijke bijdrage leveren. Relax.
 
Edit: Je hebt bijge-edit. Ik was geen betrokken partij bij de laatste modactie.
(edit nu pas gezien)
Is er dan geen post van jou mee gedelete?
Dan vermoed ik dat je er ook geen melding van gekregen hebt...
Procedureel:
Wanneer een post niet voldoet aan de regels én weinig of geen toegevoegde waarde, dan wordt ze gedelete. In het andere geval kan een mod edit of public warn een optie zijn. Posts verwijderen heeft bovendien het voordeel dat een ongewenste discussie snel de kop in gedrukt wordt, als er tenminste snel op de bal wordt gespeeld. Dat lukt jammer genoeg vaak niet, maar wanneer dat wel lukt, dan spendeer ik mijn beperkte tijd niet altijd aan het opgeven van een rechtvaardiging en dan zul je dus geen melding krijgen. Als je post verwijderd wordt, dan kun je er vanuit gaan dat ze niet voldoet aan de regels OF deel was van een discussie volgende op een post die niet voldeed aan de regels. Als je echt gelooft dat je oneer is aangedaan, kun je toelichting vragen in pm.

Inhoudelijk:
Het is niet omdat je (met veel verontwaardiging) vindt dat er woorden in je mond worden gelegd, dat dat ook zo is. Enkel als er duidelijk sprake is van een (moedwillige) stropop drogredenering zullen we ingrijpen. Het correct interpreteren van elkaars standpunten is nu eenmaal een groot deel van elke discussie, en het zou helpen als iedereen wat minder snel gepikkeerd is wanneer je verkeerd geïnterpreteerd wordt.
Procedureel: hier komt het technische met het inhoudelijke samen. Hoe kan je het aankaarten als je niet eens doorhebt dat een post gedelete is?

Inhoudelijk:
Geen probleem mee. Ik wou ook niet met de vinger naar specifieke mod-acties wijzen, enkel iets aankaarten dat mij wel opviel. En als de voornaamste reden inderdaad is dat er niet snel genoeg opgetreden kan worden, snap ik dat volledig. Al is het als betrokken poster natuurlijk wel een grote irritatie als er een compleet andere discussie ontstaat net omdat je woorden in de mond gelegd werden. Zo ontspoort het totaal. En soms komen daar ook intressante discussies uit voort, maar dat doet niks aan het feit dat die dan ontstaan zijn uit een verkeerde context en dat die persoon die het origineel gepost heeft indirect in een kamp geduwd wordt waar hij niks mee te maken heeft.
 
Ik heb net datzelfde hier inderdaad ook al gepost. Ik heb dat 'patroon' ook al ervaren... Want ik kan perfect de users opnoemen waarbij het telkens voorvalt. En die zitten precies wat meer in de safezone als het over wegnemen van posts etc gaat.
 
Ik zeg niet dat je staat te liegen, ik probeer jouw probleem mee op te lossen. Dat in één post van een moderatieprobleem naar een technisch probleem verschoven is.

Ik heb het even nagekeken, en blijkbaar komt de notification er alleen als dat wordt aangevinkt vanuit de moderatie. Dat zal bij die laatste opruimactie niet gebeurd zijn. Meestal doen we dat wel, maar soms moet er vlug ingegrepen worden om iets niet te doen ontsporen.
Is er geen optie om dat standaard aangevinkt te zetten, eventueel met een standaardmededeling? Dan kan je nog altijd snel ingrijpen, maar doe je posters niet denken dat ze seniel aan het worden zijn wanneer ze hun post niet meer terugvinden.
 
Ik heb net datzelfde hier inderdaad ook al gepost. Ik heb dat 'patroon' ook al ervaren... Want ik kan perfect de users opnoemen waarbij het telkens voorvalt. En die zitten precies wat meer in de safezone als het over wegnemen van posts etc gaat.
Jij weet niet welke modacties er ondernomen worden, dus je kunt onmogelijk weten bij wie het "telkens" voorvalt.
 
Is er geen optie om dat standaard aangevinkt te zetten, eventueel met een standaardmededeling? Dan kan je nog altijd snel ingrijpen, maar doe je posters niet denken dat ze seniel aan het worden zijn wanneer ze hun post niet meer terugvinden.
Serieus? Das gelijk half het plezier wegnemen dat Loser heeft terwijl hij vanuit zijn command chair op zijn 20 schermen allerlei forumposts refreshed.

Geeft dien ook is iet.
 
Ik (en nog andere) heb hier het gevoel dat, indien je geen volledige epistels met academische taal uitschrijft, je al snel behoort tot de mensen wiens mening niet serieus genomen wordt.
het is alsof men huer soms tegen elkaar op zo geleerd mogelijk wil overkomen.
Ik vind dat jammer. Zelf heb ik die kennis niet en heb daar ook geen behoefte aan.
Ik geef toe dat ik soms extremere gedachten heb dan anderen, maar omdat altijd het label van racist, toogprater enz opgespeld te krijgen, wringt wel.
En dan krijg je soms een gepikeerde reactie terug die idd niet hoort en ik er dan een strafpunt of ban voor krijg.
Laat me nog even terugkomen op deze post van enkele pagina’s terug.

Uw mening iets of wat deftig uitschrijven is een minimum. Simpele oneliners of dooddoeners daar heeft niemand iets aan. Maar, een mening is een mening en hoeft daarom niet intellectueel geschreven te worden.

Het wordt wel gevaarlijk wanneer een mening gebaseerd is op feiten, die zonder enige broncheck of vermelding wordt geplaatst. Dan kan je het niet kwalijk nemen dat dit soms schaamteloos onderuit wordt gehaald.
Een pol&actua forum met iets of wat niveau heeft meningen vanuit alle richtingen en spectrums nodig. Anders is het geen discussieforum maar een clubje x.
Maar ook een minimum aan zelfrespect door gevalideerde bronnen te gebruiken is ook wenselijk.
 
Aha, ik weet niet wie van de moderatoren deze post van mij heeft aangepast aangezien ik geen PM daarvan heb gekregen maar een anonieme notificatie, maar ge zijt mijn held van de dag want nu kan ik dit eindelijk hier eens aankaarten. Ik dank u dus van harte, en wees gerust, het gaat niet over het aanpassen op zich.

Er is een discussie aan de gang waar @Loser als member post, neem ik aan. Ik zie geen rode letters of bepaalde waarschuwingen die daarop duiden. Die discussie wordt in een bepaalde richting geduwd, tot daaraan toe. Maar die eindigt dan in een onterechte tirade over debatten verzieken en wat vreemde beschuldigingen van slechte wil die eigenlijk niet kloppen. Geen probleem, aangezien hij post als een gewoon member maak ik hem dat even duidelijk. In mijn daaropvolgende alinea kaart ik aan dat ik echter niet weet hoe ik dat moet doen naar de moderatie toe aangezien hijzelf over een nog hogere moderatorfunctie beschikt en dus nooit berispt zal worden zoals een gewoon member. Die dubbele pet wringt, maar goed, dat is de gang van het forum. Loser reageert dat dat de regels zijn, en dat ik die moet volgen. Ik accepteer, heb verder niets meer gedaan. Correct afgehandeld volgens mij, einde verhaal.

Nu doe ik een uurtje later na het eten van chorizorijst het forum weer open en zie ik dat mijn post grotendeels verwijderd is met de boodschap "geen mod commentaar in de thread." Hoezo, ik heb hier toch commentaar op Loser als een member? Als ik diezelfde post over de debatverziekende posts van een echte gewone member had gemaakt, was dat toch nooit aangepast geweest. Waarom hier wel? Als een echte gewone member die insinuaties en posts maakt, dan ben ik er vrij zeker van dat dat terecht aangepakt wordt met een warn of een rode terechtwijziging over de manier van discussiëren. Waarom hier niet? Met welke pet en bijbehorende voordelen wordt hier nu gediscussieerd?

Tenzij bepaalde members in discussies boven anderen staan natuurlijk. Allez, ik weet dat de vele gewone members dat gevoel wel al hebben, maar in zo'n feedbackthread wordt dat altijd ten stelligste ontkend, dus dat lijkt me niet de (officiële) bedoeling. Tijd dat dit eens opgehelderd wordt want die twee pagina's waren geen goede reclame om een supermoderator op die manier iemand die correct post zo te zien bejegenen, zonder enige terechtwijzing. Behalve als dat toch als member was, maar dan snap ik de moderatie weer niet. Dat wordt een feest als die manier van discussiëren en beschuldigen zomaar mag. Wie weet het nog met die petjes, en wie controleert welk petje?! Ik weet het alvast niet meer. Ik ga er nu even over nadenken bij de afwas, en die chorizo kleurt godverdomme alles rood dus ik ga heel diep kunnen nadenken.
 
Ik heb de post ook vol verwondering/verbazing gelezen. Hoe deze patstelling op te lossen, ik weet het ook niet.
Ofwel verzaakt Loser aan zijn moderator recht in pol en actua en dat geeft hem het recht om vlijmscherpe, op het randje af van verziekende posts te plaatsen naar hartelust. (en dan zou ik soms wel graag eens reporten als het niet door de beugel kan)
Ofwel blijft hij heer en meester met de perks die als supermoderator beschikbaar zijn. Maar of dat Pol en actua ten goede zal komen weet ik nu ook niet. Het was twee dagen stil in dit forumgedeelte tot er iemand een linkje postte en het eeuwigdurende gevecht tussen links en rechts laaide weer in alle hevigheid op.
 
Dat probleem van de dubbele pet is inderdaad iets dat niet opgelost blijkt te geraken hier. Ik ben zelf moderator op een ander forum (waar het er ook wel eens bits aan toe kan gaan), maar daar is er echt wel een verschil tussen "Gebruiker Fingers", en "Moderator Fingers". Als gebruiker sta ik daar echt niet boven de rest, en heb ik mij ook aan de gedragsregels van het "sfeerbeheer" te houden. En kan ik me zeker niet laf verstoppen achter "jamaar, dat zijn de regels" als ik (volkomen terecht) tot de orde wordt geroepen.
 
Terug
Bovenaan