FAQ

Wat zijn waardering (reaction) en punten?
Waardering (reaction) is het vroegere repje. Alleen zijn de reacties iets uitgebreider. De punten zijn gekoppeld aan milestones in het forum. Die kunnen gaandeweg nog veranderen, maar zijn nu "x aantal posts", "x aantal reacties gekregen/gegeven"...

Hier kun je de ledenlijst sorteren op waarderingsscore of punten:
 
Laatst bewerkt:
Wat is er nog meer naast het forum?
Toen de stekker eruit ging op 9lives, waren we net gestart met een paar nieuwe plannen en zaten er nog andere in de koker. Het forum blijft uiteraard ons hart en onze ziel, maar met die andere projecten gaan we natuurlijk gewoon verder nu.

Wat kun je hier nog meer vinden?
- Een Eventpagina: Hier posten we alle (online) events die we organiseren. Dat gaat van streamers die vechten voor de hoogste score in Warzone, tot een lobby om te Mario Karten op de Switch, een spel rond De Slimste Mens Ter Wereld, quizjes, streamavonden... Alles kan! En zodra het weer mag, een sporadische meet and greet.
- Een Discordpagina: We hebben een eigen Discord waar het nu al een gezellige drukte is. Je kunt op deze pagina je account linken, maar dat is niet verplicht. Je joint onze server, geeft daar een berichtje in het welkomstkanaal dat je toegang wilt, en hup. IRC, maar dan beter!
- Een Streampagina: Hier vind je onze Community Streamers terug. Als er iemand online is, komt er een [1] naast de tab te staan. Het is niet alleen de twitch van BeyondGaming, maar ook van leden. Wens je ook in deze lijst te komen? Neem dan contact op met onze community leader.
- We zijn ook op alle social media te vinden. Die icoontjes zie je allemaal links onderaan. Van Facebook tot TikTok (jawel, we zijn hip!).
- De nieuwste toevoeging: De Bibliotheek (oftewel de Resources). Hier worden alle fiches aangemaakt om forumposts, events, frontpage nieuws, reviews... te verzamelen. Voorlopig worden ze enkel aangemaakt door moderatoren, maar dat wordt heel snel opengetrokken naar alle leden. Voor Recepten is dat nu al het geval, die kunnen jullie al aanmaken.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie reclame verschijnen op het forum en de front page?

Klopt. Na een testrun alleen in het archief hebben we beslist om ook reclame te laten verschijnen voor BEZOEKERS (= die NIET ingelogd zijn) Onze ingelogde leden zullen deze dus niet tegenkomen, tenzij ze die zelf aanzetten als OPT-IN.

We hebben beslist om je zelf (vrijblijvend!) te laten pick-en-mixen welke reclame je wilt zien als je ons wilt steunen, om het zo aangenaam mogelijk te houden. Via de gebruikersvoorkeuren zie je de opties:

unknown.png


- Grote Header: Dit is de basisoptie.
- Kleine Header: Als je een kleinere reclamebalk in de header wilt, kun je deze nemen. Die levert iets minder op voor ons, maar wie zijn wij om het kleine niet te eren!
- Sticky Footer: Dit is het relatieve goudmijntje voor ons. Een sticky footer die je telkens moet wegklikken, maar veruit de beste viewability, return en ad-interesse oplevert.

Welke optie je ook kiest: Bedankt, het is een hele steun voor ons. Meer over die beslissing lees je hier.
 
Laatst bewerkt:
Waarom worden megathreads opgesplitst?

Omdat (nieuwe) mensen het een pak moeilijker vinden om in een thread te stappen waarin over duizend-en-een verschillende dingen gepraat wordt, om dan terecht gewezen te worden dat iets tien pagina's terug al besproken is geweest. En voor de overzichtelijkheid voor de bestaande users: Je hoeft geen 4 pagina's over koerstenues te lezen voor die ene post over Milaan-San Remo. Soms is het ook fijn om meerdere posts door te kunnen gaan over één onderwerp, zonder daarbij het hoofdhonderwerp te verdringen.

Een tweede reden is dat het opsplitsen van topics zorgt voor een groter aanbod van zoekwoorden, waardoor nieuwe mensen ons via zoekmachines sneller gaan terugvinden (het zogenaamde SEO). Als iemand "NFT" googelt, is de kans klein dat hij ons vindt als we alleen Het Grote Cryptotopic hebben. Die Google instroom is belangrijk om niet telkens in onze eigen vijver te blijven vissen, en de actieve community te laten groeien.
 
Laatst bewerkt:
Sommige Reddit-filmpjes worden automatisch afgespeeld.

Door de Reddit-linkdetectie (die vaak superhandig is), zet Xenforo [MEDIA][/MEDIA]-tags rond een automatisch verkorte URL.
Die Media speelt automatisch af, onder andere afhankelijk van je browserinstellingen en je instellingen van Reddit zelf.

De poster kan dit voorkomen door zijn link niet gewoon in het topic te plakken, maar de volledige link tussen deze tags te plaatsen:
Code:
[URL unfurl="false"]https://www.reddit.com/r/ambetantefilmpjes/comments[/url]
 
Laatst bewerkt:
Archief:

Het forum moet gehost worden. Kan ik of mijn bedrijf daarbij helpen?

Eén van de uitdagingen is het hosten van een forum met de hevige activiteit die 9lives ervaart. Daarover zijn hebben we al contacten met partijen, maar omdat het allemaal nog heel vroeg is, kunnen we daar nog niet veel over melden. Alle hulp is echter welkom, en we zijn te contacteren op [email protected].


Ik heb nog geen Crowdfunder tag, maar heb wel gestort:
De Crowdfunder tag wordt manueel toegewezen, en zal er dus nog niet meteen staan. Geen nood, hij komt eraan.

Hoe kan ik me aanmelden op het forum?
De link daarvoor vind je in de eerste post van dit topic.
Na het bevestigen van dit formulier krijg je een link en een paswoord voor het nieuwe forum.

Werkt het niet?
- Je moet ingelogd zijn terwijl je het doet, dus best ook niet via mobiel of Tapatalk maar op de pc/laptop, vanuit de browser.
- Indien we zien dat het iets te druk wordt voor de tijdelijke server, is het mogelijk dat we de overstap tijdelijk afzetten. Probeer dan later nog eens opnieuw.

Kunnen we al actief oproepen in topics om over te stappen?
Ja. Het blijft natuurlijk bovenal de bedoeling om vriendschappelijk uit elkaar te gaan met 9lives/Telenet. Het is daar een heel mooie tijd geweest, met heel veel mensen die er heel hard aan hebben gewerkt om ons daar een mooie plek te geven. En daar nu nog voor werken.

Maar Telenet heeft ons een heel mooi startcadeau meegegeven, en we mogen dus actief reclame maken voor het nieuwe forum op 9lives. Natuurlijk met respect voor het forum (niet gaan spammen, graag) en voor Telenet, dat ons duidelijk tot op het einde een warm hart heeft toegedragen.
 
Laatst bewerkt:
vraagje ik was lid van toen het nog games.telenet.be was en ik had een 100% itrader van 250 ofzo.
hoe kan ik dat hier laten aanpassen? zodat dit hier ook op mijn account staat
 
Update in de FAQ over het doneren:


Omdat we soms nog de vraag krijgen van leden hoe ze kunnen bijdragen, hebben we hier een knop voorzien waarmee jullie geheel vrijblijvend (en zonder tegenprestatie) een bedrag naar keuze kunnen doneren. Elke ingezamelde euro gaat rechtstreeks naar de goede werking van het forum en onze projecten voor de community, en de Community Leader zal updates voorzien waar dat mogelijk is.

De Crowdfundertag verandert ook naar Crowdfunder FE (Founders Edition) om duidelijk te maken dat dat een afgerond project is. Er komt geen nieuwe inzamelactie waarbij je de tag nog zal krijgen. Die blijft uitsluitend voor de founding members. Een donatie via de link hieronder staat los van die tag.
 
Laatst bewerkt:
Misschien domme vraag, maar waar staat de "FE" uit die badge juist voor?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan