XBOX >>> FAQ <<< Xbox

TW_Coming-Soon_11.30.2023-2dc5f54941711ad5b9cc.jpg


Weer mooie toevoegingen aan gamepass.
Remnant 2 Gelukkig net niet gekocht met black Friday pfew
Steamworld build wil ik zeker ook proberen
Ooh ik had net Far Cry 6 gekocht tijdens de black Friday deals.

Misschien moet ik een refund aanvragen. Heb het toch nog niet gespeeld.
 
Ooh ik had net Far Cry 6 gekocht tijdens de black Friday deals.

Misschien moet ik een refund aanvragen. Heb het toch nog niet gespeeld.
Via steam zou dat sowieso moeten lukken. Daar kan je een refund aanvragen zolang je geen 2u hebt gespeeld.
Geen idee hoe het zit via microsoft hun digitale winkel met refunds. :D
 
Donderdag 18 januari om 21.00u een nieuwe "Developer_Direct" showcase.

Fans should tune in on Xbox channels at 12pm PT / 3pm ET / 8pm UK, January 18 to see all the latest on:
  • Indiana Jones game: MachineGames, the award-winning studio behind the recent Wolfenstein series, will reveal their upcoming Indiana Jones game, an action-adventure that puts players in the leather jacket of the legendary archaeologist. Developer_Direct will showcase more than 10 minutes of game and developer insights, including details about the game’s setting and story, how fans will actually play as Indy, additional details from his next globe-trotting adventure, and the premiere of the first gameplay trailer.
  • Avowed: The team at Obsidian will share the first deep dive into the gameplay experience fans can expect in Avowed, their upcoming fantasy action RPG, set in the fantastical, vibrant Living Lands. Learn more about how Obsidian’s expertise in building worlds with deep themes, dynamic gameplay, and thoughtful reactivity come to life in Avowed where players will have agency to make choices to shape every step of their adventure.
  • Ara: History Untold: Hear from the leads at Oxide Games – a studio founded by veterans of the strategy genre and the creators behind classic strategy titles including Civilization V – as they unveil exclusive new gameplay and share more details about the inspiration, key features, and road ahead for their upcoming historical grand strategy game.
  • Senua’s Saga: Hellblade II: Ninja Theory take us behind the scenes at their studio in Cambridge to give us some insight on how they are crafting Senua’s Saga: Hellblade II. The team will speak to the ambition and meticulous care involved in creating Senua’s journey of survival.
Shortly after Developer_Direct has concluded, ZeniMax Online Studios will host The Elder Scrolls Online 2024 Global Reveal at 1pm PT / 4pm ET / 9pm UK, a standalone presentation where the development team will unveil the game’s next major Chapter, including the new zone, storyline, and other major features coming in the game’s biggest update this year.

 
Ik kreeg net een mail van Microsoft (?) support in verband met mijn restitutieaanvraag die in behandeling is. Ik heb echter geen aanvraag ingediend en als ik op de website ga kijken zie ik op mijn account ook niets in behandeling staan. De mail is exact hetzelfde als diegene die ik ooit heb gekregen toen ik wel effectief een aanvraag had gedaan. Daarom ben ik wat in de war.
Kan dit gewoon een fout zijn of contacteer ik best Microsoft? Ik zie nergens onregelmatigheden op mijn account maar met al die mogelijkheden om iemand te hacken tegenwoordig ...
 
Inderdaad, de ene na de andere helaas.
Op zich wel te verwachten na een overname dat er jobs verloren gaan maar toch
 
Percentueel 9% over ABK, Xbox en Zenimax klinkt wel een stukje beter, en in vergelijking met andere recente layoffs ligt dat wel meer in dezelfde lijn of zelfs minder... maar door hoe groot MS is, zijn dat wel een heleboel mensen.

Bizar, vorig jaar was het ene Tech bedrijf na het andere met layoffs, en nu is het ene na het andere bedrijf in de games industrie. :crazy:
 
Wat mij het meeste zorgen baart is dat bij deze ontslagen de afdeling verantwoordelijk voor de verdeling van fysieke games sterk wordt afgebouwd.
Tel daarbij de digital only releases van Alan Wake 2 en Hellblade 2, samen met de disks waar niet de volledige game op de disk staat of zelfs enkel een digital code.
Als iemand die nog regelmatig teruggrijpt naar games van 20 jaar terug, is dit een trend die ik liefst niet zie.
 
Het verbaast me dat hier nog fysieke games worden uitgebracht als je ziet hoe bitter weinig schapruimte de Xbox nog heeft in bepaalde winkels.

Enkel bij MediaMarkt en Game Mania kan je 'offline' nog terecht voor nieuwe releases. En ook daar is men aan het afbouwen.
 
Het verbaast me dat hier nog fysieke games worden uitgebracht als je ziet hoe bitter weinig schapruimte de Xbox nog heeft in bepaalde winkels.

Enkel bij MediaMarkt en Game Mania kan je 'offline' nog terecht voor nieuwe releases. En ook daar is men aan het afbouwen.
Het feit dat xbox hier niet populair is is één reden.
Maar ook dat 72% digitaal aankoopt (2022)


En gamepas zeker niet vergeten
 
Het feit dat xbox hier niet populair is is één reden.
Maar ook dat 72% digitaal aankoopt (2022)


En gamepas zeker niet vergeten
De meest verkochte Xbox-console blijkt ook nog eens de Xbox Series S te zijn (bovenop het hele Xbox Game Pass-aspect).

Een tijd geleden was er een interessante thread op X over de economie achter het verdwijnen van de Xbox-schappen in winkels:


Voor wie geen X-account heeft: https://unrollthread.com/t/1601933950582198272/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 15 jaar bij Game Mania gewerkt (en dat is al 10 jaar geleden) en heel die discussie en aanpassingen winkels ivm disc vs online was toen al lopende.
We moeten gewoon mee met de tijd, tis misschien erg maar tis zo.

Maar ik zie dat de GM nog altijd bestaat.
En dat zal heus niet enkel door hun andere merchandise zijn, want ik weet ook de kosten die verbonden zijn aan de uitbaters van de winkels.
Dus er is inderdaad nog altijd markt voor de fysieke games.

En playstation heeft altijd meer schap-ruimte gekregen dan xbox in belgie in het verleden.
En bij GM had dat ook veel te zien met de goede banden tussen de playstation mensen aan het roer en de winkel.
Het hoofd van toenmalig playstation belgie (rip) kwam toen zelfs nog vaak persoonlijk langs, bij microsoft mocht je al blij zijn als je eens iemand overzee aan de lijn kreeg die wist over wat hij het had. :)
 
Ja klopt, maar niet zo grote aantallen. Dit is wel erg veel.
Blijkbaar zitten we nu al aan de helft van het aantal ontslagen van 2023, en de maand januari is nog niet voorbij 😕

En het was mij ook al opgevallen in de Dreamland vorige week, dat er totaal geen schap meer was met Xbox-games, enkel nog een paar in een bak met wat afgeprijsde games (waarschijnlijk de resterende stock die ze kwijt wilden).

Nuja, als je ziet dat de refresh van de Xbox Series X ook discless gaat, dat zegt al genoeg.

En ja, Game Mania bestaat nog altijd, maar dat zal dan vooral zijn door hun tweedahandsverkoop, de merch en het feit dat ze nu bijvoorbeeld ook bordspellen verkopen.
 
Game Mania bestaat nog altijd, maar dat zal dan vooral zijn door hun tweedahandsverkoop, de merch en het feit dat ze nu bijvoorbeeld ook bordspellen verkopen.
Dit ^

GM kan al jaren niet meer leven van retail verkoop alleen. De keten bestaat misschien nog wel, maar het heeft wel al veel winkels verloren de laatste jaren als ook personeel en sommige winkels zijn minder dagen open dan vroeger. Ze overleven, maar je ziet duidelijk dat ze moeten uitbreiden naar popculture en andere zaken om te overleven.
 
Bij GM is het bergaf beginnen gaan als ze geen games meer mochten verhuren. En natuurlijk hun hoge prijzen tov bol MM etc
 
Terug
Bovenaan