Probleem met Xbox game pass games

Sneeuwstorm

Well-known member
Ik zit dus al een tijd met het probleem dat ik gevraagd word om in te loggen bij bepaalde Xbox game pass games (Sea of Stars & Lies of P o.a.).
Als ik daar op volgende of annuleren klik gebeurt er niks. Als ik op Terug klik, heb ik de optie om mijn account te selecteren, maar dat lost het probleem niet op, ik kom dan terug op dit scherm waar ik niet verder kan. Ik heb al geprobeerd om de Microsoft Store en Xbox applicatie te repairen en opnieuw te installeren, en heb een upgrade van Windows 10 naar Windows 11 gedaan. Niets helpt, en ik kom dit probleem ook nergens tegen op het internet. Heeft iemand dit probleem ook gehad, en hoe zou ik dit kunnen oplossen? De games werken overigens wel op mijn Xbox Series S. Het doet zich enkel op PC voor.

Als het niet opgelost geraakt dan zie ik mij op den duur genoodzaakt om mijn abonnement te stoppen.

wvPcvp4.png
 
Aan het zicht van die popup ziet het er precies uit of er worden zaken geblokkeerd? (popup-blocking software?)
Het is al raar dat het icoontje ook met een kruis staat, er niets word ingeladen van graphs/kleuren.

Probeer eens je standaard browser in windows te veranderen naar een andere browser.

En is je gamepass registratie ook gebeurd met dat hotmail adres?
 
Laatst bewerkt:
Als ik Edge kies als standaardbrowser i.p.v. Chrome heb ik het zelfde probleem. Het spel is ook toegestaan in Windows firewall. Dat hotmail adres is hetzelfde als mijn MS account, dat ik ook gebruik voor mijn game pass registratie.
 
Ok dan denk ik niet dat ik een antwoord heb waarom het niet lukt.
Op youtube vind je wel veel filmpjes rond 'soortgelijke' problematiek maar of daar ook tussenzit waar jij mee geholpen bent geen idee.

1 voorbeeld:

Misschien kan je daar nog eens zoeken om te zien of er nog iets te vinden is dat je kan helpen.
 
Als ik nu naar https://outlook.live.com/mail/0/ ga, dan zou ik toch mijn hotmail moeten kunnen openen (ik gebruik dat e-mailadres in feite nooit).
Ik denk dat Microsoft misschien een bepaalde poort gebruikt, die mijn PC of mijn router blokkeert.
Mijn Xbox series S draait binnen hetzelfde network (maar op wifi ipv ethernet) en daar kan ik alle games wel opstarten. Er is iets in die popup dat geblokkeerd wordt. Maar wat?

edit: https://outlook.live.com/mail/0/ ging uiteindelijk wel open, na eens de pagina te refreshen.
 
Mijn Xbox series S draait binnen hetzelfde network (maar op wifi ipv ethernet) en daar kan ik alle games wel opstarten. Er is iets in die popup dat geblokkeerd wordt. Maar wat?
En je gebruikt geen addblockers of andere software die webpaginas blokkeren in je pc browser?
Want dan schakel je het best uit voor dat domein/webpagina/toepassing.
 
En je gebruikt geen addblockers of andere software die webpaginas blokkeren in je pc browser?
Want dan schakel je het best uit voor dat domein/webpagina/toepassing.
Nope, alles standaard, geen adblocker of soortgelijke extensies geïnstalleerd. En ik gebruik geen firewall software buiten Windows defender. Vanuit de Xbox applicatie kan ik gewoon inloggen. Vreemd dus dat sommige games dan opnieuw vragen om in te loggen en dat het daar niet lukt.
 
Nope, alles standaard, geen adblocker of soortgelijke extensies geïnstalleerd. En ik gebruik geen firewall software buiten Windows defender. Vanuit de Xbox applicatie kan ik gewoon inloggen. Vreemd dus dat sommige games dan opnieuw vragen om in te loggen en dat het daar niet lukt.
Kan misschien echt gene fuck helpen hé..
Maar ik heb eens wat problemen gehad met die syncs van Xbox saves naar PC.

Ik heb toen de gameservices verwijderd en als ge dan opnieuw opstart, download die dat opnieuw.
Probleem is anders, maar is op zich niet veel werk dus misschien toch de moeite om te proberen?

Ik veronderstel dat je die Xbox app ook al eens hebt verwijderd en opnieuw installed?
 
Kan misschien echt gene fuck helpen hé..
Maar ik heb eens wat problemen gehad met die syncs van Xbox saves naar PC.

Ik heb toen de gameservices verwijderd en als ge dan opnieuw opstart, download die dat opnieuw.
Probleem is anders, maar is op zich niet veel werk dus misschien toch de moeite om te proberen?

Ik veronderstel dat je die Xbox app ook al eens hebt verwijderd en opnieuw installed?
Jep, allemaal al geprobeerd , microsoft store heb ik ook al eens verwijderd en opnieuw geprobeerd.
 
Het is dus een probleem met mijn router, als ik de internetkabel van de router rechtstreeks in de PC steek, dan werkt het. Maar zelfs al zet ik port forwarding aan naar mijn pc voor al de porten op deze website vermeld, dan werkt het nog niet.

 
Het is dus een probleem met mijn router, als ik de internetkabel van de router rechtstreeks in de PC steek, dan werkt het. Maar zelfs al zet ik port forwarding aan naar mijn pc voor al de porten op deze website vermeld, dan werkt het nog niet.

Hmm zelf geen ervaring mee...
Je kan misschien een andere router proberen om te zien als die wel bolt en dan eventueel een aankopen indien nodig.

Maar dan ben je toch al goed in de richting om het opgelost te krijgen denk ik. :)
 
Het gekke is dat dat een éénmalige popup is, waar ik mijn toestemming moet geven (2FA gerelateerd) de eerste keer ik het spel opstart en éénmaal daar voorbij krijg ik die popup niet meer. Het is natuurlijk absurd dat ik dan elke keer ik een nieuw spel wil spelen van game pass of die popup er zou komen moet mijn kabel versteken.
 
Een eigen router of bedoel je de modem/router van je isp?

Als die router een eigen router is en in in acces-point modus staat zou dat sowieso niet mogen gebeuren, ik werk ook via een eigen router met de router functies uitgeschakeld zonder enige andere config erop ingesteld, maar heb dat issue nog niet voorgehad.

Router reset naar standaard settings?
 
Terug
Bovenaan