PS5 PS4 >>> FAQ <<< PlayStation

PS4 en PS5 vinden elkaar op m'n netwerk. Gebruikersdata overzetten, geen probleem. Maar alle games overzetten, gebeurd dat via LAN of mag ik dat effectief als download zien?

Reden van deze vraag is dat ik beperkt internet heb (150 gig) en de games een totaliteit van van 350 gig hebben. Ik wil dus wel zeker zijn dat m'n telemeter niet om zeep is.
 
PS4 en PS5 vinden elkaar op m'n netwerk. Gebruikersdata overzetten, geen probleem. Maar alle games overzetten, gebeurd dat via LAN of mag ik dat effectief als download zien?

Reden van deze vraag is dat ik beperkt internet heb (150 gig) en de games een totaliteit van van 350 gig hebben. Ik wil dus wel zeker zijn dat m'n telemeter niet om zeep is.
Voor zover ik weet is dat gewoon via LAN ( je interne thuis netwerk) en niet via het internet, dus dat zou geen impact moeten hebben op een telemeter.
 
PS+ titels voor Maart zijn beschikbaar... enkel werkt Destin 2 Witch Queen niet bij mij? Nog bij iemand anders dat het niet werkt?
 
enkel werkt Destin 2 Witch Queen niet bij mij? Nog bij iemand anders dat het niet werkt?

Hier idem, en ook op Tweakers zie ik meldingen. Weer het zoveelste issue met die brakke PS Store en licenties.

EDIT: blijkbaar had ik hem al geclaimd, maar daar zie ik in de Store niets van terug en kan ik hem nu enkel 'aankopen'. Gezien het een DLC is het wellicht gewoon een licentie gekoppeld aan je account en geen afzonderlijke download en daarom ook niet te zien in library.playstation.com . Gegarandeerd betekent het ook dat andere gezinsleden deze niet hebben (niet dat er hier iemand dit gaat spelen - maar toch weer een vervelende quirk).

EDIT2: Blijkbaar kan je in je library op library.playstation.com The Witch Queen wél terugvinden onder de "PlayStation Plus" tab, dus niet onder "Gekocht". Onder "PlayStation Plus" lijken overigens ook alle DLC apart te staan, want ik zie daar bvb een massa afzonderlijke items voor CoD Black Ops Cold War.
 
Laatst bewerkt:
PS Plus Extra/Premium beschikbaar 19 maart.

NBA 2024
Marvels Midnight Suns
Resident Evil 3
Lego DC Supervillains
Mystic Pillars: Remastered
Blood Bowl 3
Super Neptunia RPG
Dragon Ball Z Kakarot


Voor Premium:
Jak and Daxter the lost frontier
Cool Boarders
Gods eater burst
Phoenix Wright: Ace attorney trilogy
JoJos Bizarre Adventure AllStar Battle R

April 1st, My Hero Academia Season 1 will be available on Sony Pictures Core to PlayStation Plus Premium/Deluxe members

 
Ergens snap ik die pro modellen niet.
Tot x3 de power nu, maar het is niet dat men nie een game exclusief gaat maken voor een pro model. Dus buiten de framerate en wat ray tracing ga je niet het verschil zien.
 
Iemand die ook het gevoel heeft dat dit totaal niet gaat verkopen? Don't get me wrong, ik heb veel uren aan mijn PS5 versleten en het is een fantastische console. Maar ik blijf precies altijd op mijn honger zitten in dat er niet veel games zijn die echt tonen wat het voordeel is van een PS5 t.o.v. een PS4. Dus ik denk dat ik de pro ga skippen.
 
Die PRO modellen zijn altijd heel niche. Voor de PS4 PRO was er nog een reden met de opkomst van 4K schermen in huishoudens maar deze heeft eigenlijk niet echt een doel buiten dat Sony kan zeggen dat ze de sterkste console hebben.

Veel zal afhangen van de prijs. Als je naar de cijfers kijkt lijkt het me dichtbij een amd 7700xt chip? Die gaan voor 470€ de deur uit. Dus ik ben echt benieuwd wat Sony gaat vragen voor dit toestel.
 
Alhoewel ik day 1 een PS4 Pro gehaald heb (ook wel mede dankzij een insane inruilactie van Gamemania) zie ik eigenlijk weinig reden om een PS5 Pro te halen.
 
Sony kan zeggen dat ze de sterkste console hebben.
En ontwikkelaars gewoon nog meer ruimte geven om ongeoptimaliseerde games vroegtijdig op de markt te smijten.

Denk dat het besef ook gewoon meespeelt dat de klant hier niet meer van opkijkt. Je hebt miljoenen mensen die jaarlijks een smartphone vervangen die meer kost dan een console.
 
Terug
Bovenaan