PS5 PS4 >>> FAQ <<< PlayStation

Joeri

Hoofdredacteur
Crowdfunder FE
Platinum Trophy
ps5topxwkxe.jpg






PlayStation 5
_________________________________



Features:
  • amper nog laadtijden
  • geruisloze koeling zelfs bij de zwaarste games
  • ondersteuning voor 120Hz
  • ray tracing (realistischere belichting en reflecties)
  • 3D audio (verbeterd geluid)
  • speelt films vanaf Ultra HD Blu-ray
  • compatibel met PS4-games
DualSense controller:
  • haptic feedback (preciezere trillingen)
  • adaptive triggers (weerstand varieert én er is feedback)
  • betere speaker
  • grotere accu
  • ingebouwde microfoon





PlayStation Plus
_________________________________
Online gamen vereist een abonnement, waarbij één abo volstaat voor alle spelers op dezelfde console.​
Gratis games (bvb. Fortnite) vereisen meestal geen abonnement.​
Essential​
Extra​
Premium​
€8,99 / maand
€71,99 / jaar​
€13,99 / maand
€125,99 / jaar​
€16,99 / maand
€151,99 / jaar​
online multiplayer
✓​
✓​
✓​
online opslag voor je saves​
✓​
✓​
✓​
elke maand 3 gratis games
✓​
✓​
✓​
toegang tot Game Catalogus (PS5, PS4)
✓​
✓​
toegang tot Classics Catalogus (PS3, PS2, PSX)
✓​
toegang tot Ubisoft+ Classics
✓​
✓​
cloudstreaming van de Catalogus
✓​
exclusieve demo's
✓​
een selectie films via Sony Pictures Core
✓​

Game Catalogus / Classics / Ubisoft+ Classics
Deze games kun je alleen maar spelen zolang ze in het aanbod zitten. Verdwijnt een game, kun je het niet meer spelen.​
Elke maand 3 gratis games?
Deze zijn telkens een maand beschikbaar, en moet je in die periode zelf even toevoegen aan je account. Vervolgens blijven ze speelbaar zolang je een Plus-abo hebt. Elke eerste dinsdag van de maand zijn er weer 3 andere games beschikbaar.​


ps5b67kom.jpg
 
Nog altijd super tevreden van de mijne! Alleen krijg ik nu altijd een melding dat die niet kan syncen voor mijn games en youtube. En ik snap begot niet eens waar dat syncen voor nodig is.
 
Nog altijd super tevreden van de mijne! Alleen krijg ik nu altijd een melding dat die niet kan syncen voor mijn games en youtube. En ik snap begot niet eens waar dat syncen voor nodig is.

is waarschijnlijk je save games syncen naar de cloud die niet lukt, heb ook al een paar keer die melding gehad
 
Korte samenvatting? :unsure:
Over het eerste filmpje :

Het geheugen haalt temps tot +-90°C en zou op dat vlak beter kunnen. De heatsink heeft niet voldoende raking om effectiever de warmte weg te geleiden.
Verder zegt hij dat het geluid vrij goed is en zijn unit heeft geen last van coil whine.
De temps zijn het beste met beide panelen verwijderd, enkel het rechtse er af geeft zo goed als geen verschil als met allebei er op.
De fan is 1 van 30W en kan gerust nog harder spinnen om meer te koelen indien nodig.
Piekverbruik ligt net boven de 200W wat zeer efficiënt is. Verbruik in idle op het home menu ligt rond de 100W wat op zich dan weer vrij hoog is.

Conclusie is dat thermal design beter kan.


Het 2de filmpje zegt gewoon dat het algemeen geen probleem is en de koeling ok is, enkel dat het geheugen te warm wordt.
Hij blijft nog steeds van mening dat Sony dit beter had kunnen doen.
 
Zijn er hier al mensen met de pulse headset die ervoor een gold of platinum headset hadden op de ps4?
Merk je een duidelijk verschil?

Ik heb momenteel de platinum headset maar gebruik hem eigenlijk continue bedraad.
 
Ik ben tevreden over de ergonomie en de nieuwe technische snufjes van de Dualsense. Maar imo voelen sommige buttons gewoon minder goed aan dan op de DS4. De options, share en PS knoppen lijken me van mindere kwaliteit. Ook de vorm van de PS knop maakt 'm minder 'toegankelijk' dan op de DS4.

De D-pad lijkt me ook teveel 'speling' te hebben ofzoiets. Als je van links naar rechts gaat bvb voel/hoor je zonder dat je doordrukt al iets moven onderaan. Moeilijk uit te leggen. 't Is in 't algemeen een goeie controller, maar op sommige punten is de DS4 precies beter afgewerkt dan de Dualsense.
 
Zaterdag mijn PS5 gekregen via bol en dadelijk eens geprobeerd natuurlijk. Probleem is dat hij hier moet neerliggen in het meubel onder de tv (kabels lopen achter tv in valse wand) maar neerliggend is die wel niet plat dus waggelt wat) Voor de rest beduidend stiller dan mijn PS4 pro (alias 'de stofzuiger' volgens mijn vrouw) en ook precies minder snel warm.
Heb er nog maar juist is battlefield 5, borderlands 3 (alle trophies zijn dus weg na migratie naar PS5), AC valhala en de astro playroom geprobeerd en allemaal dik in orde vooral qua snelheid van laden (vooral borderlands 3 was veeeeeeeeeel sneller) maar nu dus wachten op meer games voor de ps5 !
 
Ok, net geïnstalleerd.. wat is dat voor een grootte sci-fi joekel 😂 had em groot verwacht ma is bijna even hoog als men 55 inch tv 🤣
 
Als ik bijvoorbeeld een digital game aan het spelen ben (zoals Minecraft of Astro) en er zit een disc in mijn PS5 dan maakt de blu-ray drive af en toe enorm veel lawaai. Precies of de PS5 de disc om de zoveel tijd eens wilt lezen. Is dit normaal?

Dualsense is fantastisch, voelt zeer goed in de hand.
 
Ok, net geïnstalleerd.. wat is dat voor een grootte sci-fi joekel 😂 had em groot verwacht ma is bijna even hoog als men 55 inch tv 🤣
Grotere tv kopen dus :p
Als ik bijvoorbeeld een digital game aan het spelen ben (zoals Minecraft of Astro) en er zit een disc in mijn PS5 dan maakt de blu-ray drive af en toe enorm veel lawaai. Precies of de PS5 de disc om de zoveel tijd eens wilt lezen. Is dit normaal?

Dualsense is fantastisch, voelt zeer goed in de hand.
Ja heb ik ook.
 
Ik heb sinds de launch de digital edition en speel nu vooral een backlog aan games die ik nooit had gespeeld (AC Origins, Red dead redemption 2, ...). De controller is inderdaad geweldig maar wat ik ook geweldig fijn vind is dat als je de PS in rustmodus zet en je de volgende dag wilt gamen je op een paar seconden terug aan 't gamen bent. Heel vlotte ervaring tot nu toe en gelukkig gespaard gebleven van bugs.
 
Ik heb het nog niet durven gebruiken de rest mode....wetende dat er een aantal bugs aan zijn verbonden.
Feit is ook dat ik als ik ga slapen alle elektronica uitgeschakeld wordt bij mij dmv een stekkerblok met schakelaar dus dan is de rest mode ook niet interessant.
 
Terug
Bovenaan