PS5 PS4 >>> FAQ <<< PlayStation

Die appmeldingen van de PS App zijn wel welgekomen. Al tweede maand op rij dat ik anders de PlayStation Plus-games zou vergeten toe te voegen aan mijn gamebibliotheek :')
 
Excuseer als dit niet de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar ik was eens aan 't bekijken om opnieuw PS+ (Premium) aan te schaffen en ik vroeg me af of er voor Playstation ook manieren zijn om dit goedkoper te kunnen scoren zoals dat met Xbox GamePass het geval is (net approx. 130 EUR voor 2 jaar zonder VPN's of dergelijke).

Op CDKeys zie ik bijvoorbeeld wel nog de oude PS+ en PS Now-kaarten, maar ik vermoed dat dit met een bepaalde penalty komt als je dat wilt omzetten naar bv. Premium of Essential? De 'goedkoopste' manier is dus gewoon een jaarabo pakken waardoor je 30% bespaart op een maandelijks abo?

Again: pardon als dit niet de juiste plaats is, maar ik vind het Sony-aanbod momenteel redelijk... verwarrend.
 
Excuseer als dit niet de juiste plaats is om deze vraag te stellen, maar ik was eens aan 't bekijken om opnieuw PS+ (Premium) aan te schaffen en ik vroeg me af of er voor Playstation ook manieren zijn om dit goedkoper te kunnen scoren zoals dat met Xbox GamePass het geval is (net approx. 130 EUR voor 2 jaar zonder VPN's of dergelijke).

Op CDKeys zie ik bijvoorbeeld wel nog de oude PS+ en PS Now-kaarten, maar ik vermoed dat dit met een bepaalde penalty komt als je dat wilt omzetten naar bv. Premium of Essential? De 'goedkoopste' manier is dus gewoon een jaarabo pakken waardoor je 30% bespaart op een maandelijks abo?

Again: pardon als dit niet de juiste plaats is, maar ik vind het Sony-aanbod momenteel redelijk... verwarrend.
Sinds ze de Premium, Extra en Essential formules hebben ingevoerd kan je enkel nog aankopen via de Playstation store zelf of via kaartjes in de fysieke winkels maar daar betaal je altijd de volle pot. Ze hebben het onmogelijk gemaakt om het via externe kanalen aan te kopen, vandaar ze ook niet meer op cdkeys terug te vinden zijn. Die dat er opstaan zijn de oude kaartjes en staan al enkele jaren op out of stock.
Het beste is om te wachten tot Sony zelf eens wat extra korting geeft in bepaalde periodes van het jaar maar dan moet je nog het geluk hebben van op dat moment geen actief abo te hebben want actieve accounts krijgen de korting niet.

Wat de verschillen betreft tussen de verschillende formules:
- Essential: toegang tot online spelen + elke maand 3 gratis games die je kan claimen, korting bij aankopen uit de store op geselecteerde titels.
- Extra: zelfde als Essential + toegang tot alle games uit de catalogus, mogelijkheid om de games te streamen.
- Premium: al het voorgaande + gametrials (proefperiode van enkele uren) + toegang tot klassiekers (PS3,2,1 games)

Al deze voordelen zijn uiteraard enkel geldig bij een actief abo. Loopt je abo af, heb je geen toegang meer tot de games.
 
Mijn controller zijn d pad gaat niet meer de naarboven toets.
Heb hem al gerest, en uitgeblazen even ging die weer maar nu weer niet meer nog iemand tips
 

**PlayStation Plus Extra and Premium | Game Catalog**
  • Animal Well* | PS5
  • Tales of Kenzera: Zau* | PS5
  • Dave the Diver | PS4, PS5
  • Oddballers | PS4
  • Construction Simulator | PS4, PS5
  • The Crew 2 | PS4
  • Raji: An Ancient Epic | PS4, PS5
  • Lego Ninjago Movie Videogame | PS4
  • Nour: Play With Your Food | PS4, PS5
  • Deliver Us Mars | PS4, PS5
  • Lego Marvel’s Avengers | PS4
  • Miasma Chronicles | PS5
  • Stray Blade | PS5
**PlayStation Premium | Classics**
  • Alone in the Dark: The New Nightmare (original PlayStation version) | PS4, PS5
  • Star Wars: Rebel Assault II: The Hidden Empire (original PlayStation version) | PS4, PS5
  • MediEvil (original PlayStation version) | PS4, PS5
 
Ghostrunner ziet er ook wel goed uit, precies een gewelddadigere en minder minimalistische versie van Mirror's Edge.
En Tunic? Old School Zelda met puzzel elementen?
 
Tunic is echt wel een must om te spelen! Helemaal mooi dat je in het begin je handleiding niet kan lezen. :laugh:
FC24 kan mij eigenlijk weinig schelen maar kan nog wel eens plezant zijn om couch co-op eens te spelen , zonder aan al hun gok gedoe mee te doen. :unsure:
Lightfall kan wel eens tof zijn om door het verhaal te gaan.
Ghostrunner 2 is ook wel een vrij recent spel. Moet nog altijd eens door de eerste gaan maar lijkt mij wel erg moeilijke game om door te geraken.
 
Terug
Bovenaan