PS5 PS4 >>> FAQ <<< PlayStation

Gisteren last of us PT2 willen installeren via mijn ps4-exemplaar op mijn ps5.

Ik ben gewoon dat de ps5 onnozel luid klinkt, maar nu hoor ik echt een zeer irritant geluid als de console aanstaat en de game download/installeert.... Bijna niet om aan te horen


Geluid is identiek aan dat vh filmpje, maar dan veel luider nog. Tijd om de fan te vervangen, stofzuiger eventjes nemen onder de witte platen of uitblazen met perslucht aan bepaalde openingen?
Onnozel luid? Enige dat geluid maakt bij mij is de discdrive als je de PS5 opstart voor de rest is die muisstil.
Het geluid dat ik hoor klinkt als een fan die iets raakt. Ik zou hem zowiezo is open halen voor is te inspecteren en opstarten zonder de covers erop.
 
Wel helemaal nog niets concreet en niet officieel voorgesteld.
Ik was er ook nog wat op aan het wachten maar de stickdrift met mijn vorige controller werd te erg ( en de tips om te fixen werkten niet) dus heb maar gewoon een nieuwe gekocht dit weekend.

Controller nummer 4... hopelijk gaat deze het wat langer volhouden... :sarcastic:
Ik hoop dat wie de portal heeft niet snel last krijgt van de ruk dualsense
 
Wel helemaal nog niets concreet en niet officieel voorgesteld.
Ik was er ook nog wat op aan het wachten maar de stickdrift met mijn vorige controller werd te erg ( en de tips om te fixen werkten niet) dus heb maar gewoon een nieuwe gekocht dit weekend.

Controller nummer 4... hopelijk gaat deze het wat langer volhouden... :sarcastic:
Ik hoop dat wie de portal heeft niet snel last krijgt van de ruk dualsense
@LouGarou kan altijd nieuwe sticks steken .
 
Concreet: ikzelf heb er 2 staan, 1 in de gemeenschappelijke living en 1 op mijn kamer. Die in de living staat als mijn primaire console, die op mijn kamer niet.
Iedereen kan in de living mijn PSplus en gekochte spellen gebruiken.
Als iemand anders inlogt op de console op mijn kamer, kunnen ze dit niet.

Da's misschien wel het moment dan om een van beide te upgraden naar een PS5. Beide consoles worden immers afzonderlijk bekeken voor wat betreft 'primair'. Je kan dus zowél een PS4 als een PS5 als 'primaire console' hebben (bij PS5 is de terminologie overigens compleet anders).

Hier thuis een PS4 in de living en een PS5 in de game/cinema room. Van alle gezinsleden is dat de primaire PS4 resp. primaire PS5. Gevolg is dat iedereen op beide gewoon de andere zijn games kan spelen. En iedereen kan online en PS+ games spelen via mijn PS+ Premium abonnement. Meer zelfs: met 2 consoles in huis kun je zelfs gewoon via 2 consoles multi-player speler online, terwijl je het spel maar 1x digitaal hoeft te hebben (een van de voordelen van digitaal ipv op disk).
 
er komt een v2 van de controller met grotere batterij , mss beter wachten op die denk ik .

Die v2 is al op verschillende plaatsen te koop ondertussen. Aangezien we er ook voor de rest niets van gehoord hebben, verwacht ik helemaal geen significante verbeteringen. Afhankelijk van marketing materiaal gaf Sony voor de v1 immers ook al 'tot 12u' op net zoals dat bij de v2 verschenen is. Die 12u stond ook bij de 'leak' van Best Buy Canada waardoor sommigen dachten dat er een grotere batterij zou in zitten.
 
Da's misschien wel het moment dan om een van beide te upgraden naar een PS5. Beide consoles worden immers afzonderlijk bekeken voor wat betreft 'primair'. Je kan dus zowél een PS4 als een PS5 als 'primaire console' hebben (bij PS5 is de terminologie overigens compleet anders).
Wees gerust, die staat erbij op mijn kamer. Kan vreemd lijken, aangezien de PS5 ook de PS4-spellen kan gebruiken, maar komt overwegend van het feit dat de tweede PS4 (Slim model) veel wordt meegenomen naar andere plaatsen en de PS4 pro nu vast beneden staat waar vroeger de slim stond.
Eerst was uitgeleend aan familie toen ik de PS5 kocht, en voor de inruilwaarde moet je het ook niet doen. Tussen Kerst en Nieuw stond hij bvb. ook weer bij mijn neefjes omdat ze een goed rapport hadden.
Hij is ook al gebruikt om met 4 spelers online te gaan tijdens een gaming party (daardoor moest er maar 1 extra console aangesleept te worden).
Een tweede PS5 staat hier ook op het lijstje, maar ik zie de noodzaak nog niet meteen in, en wacht op de PS5 pro voor te upgraden.

De klachten met de controllers van de PS5 snap ik ook niet direct, ik gebruik al sinds launch de dezelfde controller, en (hout vasthouden) nog geen problemen gehad.
 
Terug
Bovenaan