Ik las dat het tweede deel absolute bagger is. Laat het zeker weten wat je er van vindt!

Ik ben ook benieuwd naar jullie mening over Ready Player Two.
De eerste verleden maand aangekocht en ga die kort na nieuwjaar lezen.
Ik las dat het tweede deel absolute bagger is. Laat het zeker weten wat je er van vindt!
Ok, het boek is uit... hieronder mijn ongezouten mening :)
Let op, de spoilers is enkel voor diegenen die eerste boek nog niet zouden gelezen hebben ^^

Het eerste boek had de complete build-up van de wereld, main character setting/backstory en de geweldig meeslepende verhaallijn (David vs Goliath principe). In mijn ogen heeft het tweede boek geen van deze eigenschappen. OK, een vervolg schrijven op een voor mij enorm goed boek kan geen makkelijke taak zijn maar dit boek stelde helaas teleur...eigenlijk op alle vlakken. Wade had wel iets in boek 1, nu moest ik me inhouden van ergeren. Samantha: same shit. Ik vermoed zelfs dat ze inspiratie hebben opgedaan bij Avengers >_>.

The sixers, hun taktiek, Og, Halliday, the attack on the stacks...eigenlijk wat sfeer bracht in het eerste boek miste ik volledig in het tweede boek.

Het vorige boek had ik moeite om links te laten liggen en had ik op 3 dagen uit, dit boek deed ik toch aanzienlijk langer over (3 weken).
Matig resultaat en brengt mijn score op 6/10
 
Wheel of Time boek 1 is uit en daar zal het bij blijven denk ik, tenzij dit echt niet representatief was voor de rest van de serie. Als 13-jarige zou ik dit fantastisch gevonden hebben maar zonder jeugdig enthousiasme of nostalgische gevoelens was het een oefening in frustratie. Op geen enkel moment inttrigerend, origineel of onvoorspelbaar en 3 keer te lang.
Deel 1 vond ik heel goed, veel actie en veel gebeurtenissen in die ene boek (qua fantasy een 10/10 imo).
Deel 2 was al een pak minder, maar het kon er nog mee door.
Deel 3 met veel doorzettingsvermogen uitgelezen.
Deel 4 gestopt in het midden, het was gewoon een rehearse van de eerdere verhaallijn.
Gelaten voor wat het is, na het lezen van een aantal reviews die zeiden dat het nog veel dieper bergaf ging gaan in de verdere boeken.
 
Nochtans iedereen die WoT goed vindt, gaat akkoord dat het net bergop gaat van boek 1 naar boek 6 toe. Boek 4 wordt alom aanzien als het beste boek uit de serie, toch alleszins van diegene die compleet door Jordan geschreven zijn.
 
Ok, het boek is uit... hieronder mijn ongezouten mening :)
Let op, de spoilers is enkel voor diegenen die eerste boek nog niet zouden gelezen hebben ^^

Het eerste boek had de complete build-up van de wereld, main character setting/backstory en de geweldig meeslepende verhaallijn (David vs Goliath principe). In mijn ogen heeft het tweede boek geen van deze eigenschappen. OK, een vervolg schrijven op een voor mij enorm goed boek kan geen makkelijke taak zijn maar dit boek stelde helaas teleur...eigenlijk op alle vlakken. Wade had wel iets in boek 1, nu moest ik me inhouden van ergeren. Samantha: same shit. Ik vermoed zelfs dat ze inspiratie hebben opgedaan bij Avengers >_>.

The sixers, hun taktiek, Og, Halliday, the attack on the stacks...eigenlijk wat sfeer bracht in het eerste boek miste ik volledig in het tweede boek.

Het vorige boek had ik moeite om links te laten liggen en had ik op 3 dagen uit, dit boek deed ik toch aanzienlijk langer over (3 weken).
Matig resultaat en brengt mijn score op 6/10

Ik neem aan dat je deze gelezen hebt in het Engels? Blijkbaar komt hij pas in september uit in het Nederlands.
 
Ben 2 maanden (na jarenlang gezaag aan mijn oren van een vriend) aan de Malazan reeks begonnen.

Net boek 4 uit en heeft me nog geen moment verveeld. Echt een dikke aanrader tot nu toe.
Had beter gezwegen. Sindsdien dus aan boek 5 bezig en volledig stilgevallen. Misschien even overload maar even geen zin meer in de huidige verhaallijn...
 
Laster en eerroof.

Jammer, ik had zo graag een extra raakvlak met u gehad!

Wel volhouden hoor, boek 14 is echt fantastisch. Nog maar 9.000 pagina's.
 
Laster en eerroof.

Jammer, ik had zo graag een extra raakvlak met u gehad!

Wel volhouden hoor, boek 14 is echt fantastisch. Nog maar 9.000 pagina's.
Komt in orde! Je spreek hier tegen een man die heel Gilmore Girls heeft uitgekeken.

Ik haal gelukkig veel plezier uit mijn job dus mijn vrije tijd moet niet per se heel leuk zijn.
 
Wheel of Time boek 1 is uit en daar zal het bij blijven denk ik, tenzij dit echt niet representatief was voor de rest van de serie. Als 13-jarige zou ik dit fantastisch gevonden hebben maar zonder jeugdig enthousiasme of nostalgische gevoelens was het een oefening in frustratie. Op geen enkel moment inttrigerend, origineel of onvoorspelbaar en 3 keer te lang.
Ik heb drie of vier pogingen gedaan om het eerste boek uit te lezen en plots klikte het. Door omstandigheden halverwege deel vier wel gestopt, maar binnenkort doe ik nog eens een poging. Het einde van boek drie was toch vrij spannend. Ben toen vrij laat opgebleven om hem helemaal uit te lezen.
 
Los van het verhaal kan die mens gewoon echt niet goed schrijven. Het is geschreven als een kinderboek, alles is zo ongelooflijk eenvoudig en hij herhaalt zichzelf eindeloos, de vrouwelijke personages zijn onmenselijk irritant (en ze willen allemaal trouwen met rand lol) en de mannen zijn niet veel beter. Door dat hele gedoe met die taveren en the pattern en blabla hebben de personages ook nul agency; er gebeuren gewoon dingen. En als ze zelf iets doen is het omdat zet het in een droom hebben gezien pffffffffff. En iedereen is ofwel de chosen one of de kleinzoon van koning arthur of de krachtigste tovenaar in zevenduizend jaar en dat vind ik persoonlijk niet echt interessant.
Ik had gehoopt op malazon of lord of the rings maar kreeg harry potter.
Dit was dus exact hetzelfde gevoel als ik had na mijn WoT ervaring (eerste 4 boeken). De eerste boek viel dan nog mee, toen zat er nog wat tempo in, dat vervaagt al snel in de verdere boeken.
 
Ik vind dat kinderachtig vreemd, ik vind WoT niet meer kinderachtig dan LotR or Malazan en ik zou die drie mijn top 3 van fantasy noemen ( al is malazan nog niet uit).

Maar goed, smaken en kleuren.

Ik zou dresden ook in mijn top 5 zetten en er zijn genoeg mensen die niet door die eerste boeken geraken
 
Ondertussen de eerste twee boeken van The Daevabad Trilogy uitgelezen. De derde is onderweg, benieuwd naar het slot. Neigt een beetje naar young adult met momenten, maar ik vind de setting wel zeer verfrissend.
 
Terug
Bovenaan