By far de slechtste fantasy dat er is, vind ik. Beter? :sarcastic:

De argumenten van Zantas gaan voor mij ook op, maar ik stoorde mij inderdaad zeer aan het gedachtegoed erachter. En ja, zelfs de ergste crap kan gepubliceerd worden, dat is een non-argument.

Dat is al beter, ja! (y)

Maar los daarvan gaat iets dat gepubliceerd zijn nog altijd beter zijn dan een groot deel dat niet gepubliceerd wordt. Niet alles uiteraard, want een Anthony Ryan vloog ook onder de radar en dat was ook top. Maar het voornaamste argument dat het dat niet is, is dat als het zelfs ondanks "het slechtste ooit" gepubliceerd werd, het publiek wel zou "reageren" door "niet te kopen". Momenteel zijn er zelfs in het Nederlands een 25-tal boeken en zo ver geraak je niet als het publiek je zowat collectief "het slechtste ooit" vindt.
Nogmaals: Zeker niet de bedoeling om te zeggen dat je het goed moet vinden. Absoluut niet. Mogelijk vind ik het bij en re-read zelfs niet meer wat ik het als tiener vond. Maar die absolute uitspraken zijn gewoon misplaatst.
 
Alle intussen de Derde Wet uitgelezen en ik snap de commentaren op Goodkind wel. Soms denk je echt maar wth zit ge nu te verkondigen, maar de actiescenes maken het meestal wel goed. Maar het haalt idd nooit het niveau van Jordan of Eriksson.

Intussen bezig in Het Verloren Leger en daarna ofwel Malazan 5 ofwel de Vierde Wet.
 
Alle intussen de Derde Wet uitgelezen en ik snap de commentaren op Goodkind wel. Soms denk je echt maar wth zit ge nu te verkondigen, maar de actiescenes maken het meestal wel goed. Maar het haalt idd nooit het niveau van Jordan of Eriksson.

Intussen bezig in Het Verloren Leger en daarna ofwel Malazan 5 ofwel de Vierde Wet.

Succes met de vierde Wet. Dat was voor mij echt alsof ik tegen een muur aanliep. Als tiener vond ik dat best een goed boek, maar nu als volwassene was het echt even slikken hoe slecht het boek in mekaar stak en hoe de personages zich gedroegen.

Mijn review van vorig jaar.
(spoilervrij)
 
Ik heb het hier nog al ergens gezegd dacht ik maar als ge aan #6 komt kunt ge die evengoed skippen en in de plaats het origineel lezen. Ik ben al gewoon dat veel ideeën en concepten en thema's terugkomen in fantasy en schrijvers nogal es "geïnspireerd" zijn op andere werken maar Faith of the Fallen voelde echt als een goedkope doorslag van the fountainhead.
 
Twee boeken in de valies gestoken: A Master of Djinn en She Who Becomes The Sun. Benieuwd! Ik had ook de trilogie van Skyward klaar gelegd, gezien ik nummer 3 nog niet heb gelezen, maar ik ga al blij zijn als ik aan lezen toekom :laugh:
 
Net Dawnshard uitgelezen, dus nu eindelijk alles in de cosmere gelezen.

Nog niet zeker wat ik ga beginnen nu. Waarschijnlijk Poppy war

Deze staat op mijn lijstje voor in het verlof. Heb je hem al uit ondertussen?
De Aziatische insteek en focus op het militaire spreekt mij aan.
 
Deze staat op mijn lijstje voor in het verlof. Heb je hem al uit ondertussen?
De Aziatische insteek en focus op het militaire spreekt mij aan.
Yep vorige week laatste boek uitgelezen.. Het was 'ok', maar als je iets kent van de geschiedenis van China is er veel dat redelijk parallel loopt wat me wat irriteerde. Het is zeker 'anders' dan default fantasy. Als je geen fan bent van redelijk duidelijk beschreven geweld zou ik het ook niet lezen btw
 
'ok' klinkt als 'skippen' 😎
Ik had het ergens wel verwacht ook al is er op Goodreads zoveel hype rond dat boek.
 
'ok' klinkt als 'skippen' 😎
Ik had het ergens wel verwacht ook al is er op Goodreads zoveel hype rond dat boek.
hangt er vanaf hoeveel tijd je hebt zeker, ik heb het vooral gelezen omdat ik eens iets anders wou lezen. Maar ik heb het gewoon uitgelezen omdat ik koppig ben niet van 'oh ik wil weten wat er nu gaat gebeuren'!

btw @Gromker net letterlijk dezelfde stapel klaar gelegd om in de valies te steken, behalve de Mark Lawrence
 
  • Leuk
Waarderingen: Pion
btw @Gromker net letterlijk dezelfde stapel klaar gelegd om in de valies te steken, behalve de Mark Lawrence
Ah, een man met smaak.
Bij mij is er intussen nog een Lawrence bijgekomen ( volgende boek in die reeks). En als ik het niet krijg gelezen voor we vertrekken zal Brent Weeks - The Black Prism ook nog meegaan.

Ik ben vooral benieuwd naar Islington, nieuwe schrijver voor mij maar de reviews en commentaren spreken mij wel aan.
 
Twee boeken in de valies gestoken: A Master of Djinn en She Who Becomes The Sun. Benieuwd! Ik had ook de trilogie van Skyward klaar gelegd, gezien ik nummer 3 nog niet heb gelezen, maar ik ga al blij zijn als ik aan lezen toekom :laugh:

A Master of Djinn is uit. Een degelijke filler in een zeer originele setting (hoewel best wat overeenkomsten met The Daevabad Trilogy wat ik vorig jaar heb gelezen). Leest een beetje als een uitgeschreven script voor een Netflix reeks. Leest dus vlot weg, maar is ondanks de setting toch wat repetitief en (vooral) voorspelbaar. Ook echt wel het meest "woke" boek dat ik ooit gelezen heb.

Ik zou'm enkel aanraden voor wie een leuk tussendoortje in een originele setting zoekt. Het is zeker geen top fantasy, ook niet de beste politie-whodunnit. Daarvoor mist het te veel diepgang en zitten er teveel clichés in. Maar voor een avond of 3 aan't zwembad en je bent de klassieke westerse settings wat beu? Dan is het ook wel geld goed besteed.

Morgen beginnen in She Who Became The Sun. Chinese setting, maar eerder alternate history dan fantasy. Ben benieuwd.
 
A Master of Djinn is uit. Een degelijke filler in een zeer originele setting (hoewel best wat overeenkomsten met The Daevabad Trilogy wat ik vorig jaar heb gelezen). Leest een beetje als een uitgeschreven script voor een Netflix reeks. Leest dus vlot weg, maar is ondanks de setting toch wat repetitief en (vooral) voorspelbaar. Ook echt wel het meest "woke" boek dat ik ooit gelezen heb.

Ik zou'm enkel aanraden voor wie een leuk tussendoortje in een originele setting zoekt. Het is zeker geen top fantasy, ook niet de beste politie-whodunnit. Daarvoor mist het te veel diepgang en zitten er teveel clichés in. Maar voor een avond of 3 aan't zwembad en je bent de klassieke westerse settings wat beu? Dan is het ook wel geld goed besteed.

Morgen beginnen in She Who Became The Sun. Chinese setting, maar eerder alternate history dan fantasy. Ben benieuwd.

Heb die vorig jaar ook gelezen, goed van genoten. Vond het einde wat teleurstellend, maar voor de rest een aangenaam en origineel werk met een geslaagde lichte humoristische ondertoon.
Kan me niet echt herinneren dat dit een "woke" boek was, heb me er alleszins zeker niet aan gestoord en denk dat ik op dat vlak minder tolerant ben dan jij. Op welk vlak vond je dit dan juist?
 
Ik vond het in dit geval iets te veel checkboxjes afvinken, waardoor ik het wat cliché vond worden. Maar gestoord heb ik me er niet aan, voor mij is woke ook niet per definitie iets negatiefs he.

Maar ik miste in het algemeen wat meer diepgang en originaliteit (qua plot, niet qua setting) om er echt in opgezogen te geraken. Ik vond het een leuk boek, maar ik voel me niet meteen geroepen om de andere boeken te kopen. Iets wat ik bvb wel had met The Daevabad Trilogy, ook al was dat wat te veel YA.
 
Ik vond het in dit geval iets te veel checkboxjes afvinken, waardoor ik het wat cliché vond worden. Maar gestoord heb ik me er niet aan, voor mij is woke ook niet per definitie iets negatiefs he.

Maar ik miste in het algemeen wat meer diepgang en originaliteit (qua plot, niet qua setting) om er echt in opgezogen te geraken. Ik vond het een leuk boek, maar ik voel me niet meteen geroepen om de andere boeken te kopen. Iets wat ik bvb wel had met The Daevabad Trilogy, ook al was dat wat te veel YA.

Goed nieuws, een aantal van zijn korte verhalen zijn gratis te verkrijgen via de Tor website dus je hoeft niks te kopen ;)

De Daevabad-trilogie staat hier nog op de leeslijst sinds je die begin vorig jaar (denk ik?) gedeeld hebt.
 
She Who Became The Sun uit. Alternatieve geschiedenis met een heel licht fantasy-sausje. Leuk tussendoortje, maar gaat niet diepgaand genoeg om een memorabele topper te zijn.
 
Malazan 5 intussen ui5. Die interactie tussen Bugg en Tehol is echt zalig.

Nu de Vierde Wet. We zitten toch al 250 blz ver,het leest vlot weg, maar haalt inderdaad negens het niveau dat ik het van vroeger toedichtte.
 
Terug
Bovenaan