@Général Zantas Je hebt Mistborn net uitgelezen. Hoe plaats je deze naast Robin Hobb?
Ik ben bijna door de Farseer trilogie. Ik heb het trage tempo toch leren appreciëren en zal later de rest van haar universum wel nog een kans geven. Maar ik ben net als jou ook gevlogen door Mistborn, itt Hobb nu.

Twee verschillende auteurs, Sanderson is meer actie georienteerd en is daar ook zeer sterk in, maar zijn opbouw vind ik dan weer minder boeiend. Terwijl Hobb qua opbouw veel sterker staat maar haar eindes daarentegen een stuk minder explosief zijn. Ook op emotioneel vlak wist ze me sterker te raken, haar character development is heel, heel sterk. Er waren meerdere fragmenten in de laatste trilogieen waarbij er plots tranen in de ogen opwelden. En ik ben een bijna 40-jarige man... 😅
Als je de eerste trilogie wist te apprecieren, kan ik je enkel aanraden de rest ook te lezen, het wordt echt enkel maar beter.

De Farseer trilogie was uiteindelijk de minst goede van haar trilogieen (vooral dan omdat het laatste boek teleurstelt), de Tawny Man en de Fitz and the Fool trilogie zijn een stuk sterker en kennen weinig tot geen teleurstelling.
 
Ja ook al zit ik dus nog maar op het einde van de eerste trilogie en dan nog eens haar minst goede, het is inderdaad voor de karakters en dialogen dat je het doet. Maar die knop omdraaien duurde wel even. Zeker omdat ik kom van een Mistborn en Stormlight. Ik wou dat er meer gebeurde dan enkel maar wat actie in de laatste hoofdstukken. (En dan nog niets ivgl met Sanderson)
Ze heeft wel een aparte schrijfstijl vind ik. Haar Engels leest anders dan wat ik gewoon ben.
 
Mhm, smaken verschillen zeker? Ik vond de Farseer trilogy sterker dan Fitz and the Fool en zeker dan Tawny Man. Ook al waren die twee ook steengoed. Als ik moet rangschikken denk ik dat het voor mij zo zou zijn: Farseer, Liveships, Fitz and the Fool, Tawny Man, Rain Wild Chronicles.

Zou haar Soldiers Son reeks eens moeten aanschaffen. Werkt zij eigenlijk op dit moment aan nieuwe boeken?

Voor mij zijn Jordan, Sanderson en Hobb in elk geval by far mijn favoriete fantasy-auteurs.
 
Mhm, smaken verschillen zeker? Ik vond de Farseer trilogy sterker dan Fitz and the Fool en zeker dan Tawny Man. Ook al waren die twee ook steengoed. Als ik moet rangschikken denk ik dat het voor mij zo zou zijn: Farseer, Liveships, Fitz and the Fool, Tawny Man, Rain Wild Chronicles.

Zou haar Soldiers Son reeks eens moeten aanschaffen. Werkt zij eigenlijk op dit moment aan nieuwe boeken?

Voor mij zijn Jordan, Sanderson en Hobb in elk geval by far mijn favoriete fantasy-auteurs.


I've mentioned elsewhere that the Bee story I was working on featured, guess what? A plague that had jumped species. It would have looped back to connect to the Blood Plague. But now is not the time to write something like that. Or even read something like that.

Dat is dus (tijdelijk?) stopgezet.
 
Ik heb de e-books genomen. Ik had erg graag die hardbacks gehad maar de verzendkosten waren gewoon te hoog.

Ik heb gisteren avond Oathbringer Part 1 uitgelezen. Als ik nu terug denk is er eigenlijk niet zo veel gebeurt maar ik heb mij geen moment verveeld. Straks direct deel 2 beginnen. Ik heb Rythm of War deel 1 & 2 ook maar gekocht 😅
 
He came like the wind, like the wind touched everything, and like the wind was gone.

AMOL uitgelezen voor de derde keer. Dat blijft toch een schitterend einde voor de serie. Ik ben wel benieuwd naar de wedervaren van de hoofdpersonages na de serie en of Aviendha's visioenen ooit bewaarheid worden, maar ben al blij genoeg dat het verhaal effectief tot het einde uitgeschreven is.
 
Het is geen boek, maar ik ga het toch even in dit topic vermelden. De MMO The Lord of The Rings Online bestaat nu 15 jaar. Om dit te vieren hebben de ontwikkelaars een heel groot deel van de spelwereld volledig gratis gemaakt. En als je tot 11 mei aanmeldt, krijg je zelfs nog meer gratis.
Het spel is gebaseerd op de boeken van Tolkien, dus echt wel eens de moeite waard om te bekijken. Echt tof om daar in rond te lopen :smile:

 
Death Masks (deel vijf in the Dresden Files) is het beste boek uit de reeks tot dusver. Als je deel twee negeert, is het best indrukwekkend om te zien hoe de kwaliteit in stijgende lijn gaat. Personages worden meer uitgediept en de magische wereld wordt elke keer een beetje groter, complexer en coherenter. Het verhaal zelf volgt een voorspelbare structuur maar is zeer genietbaar.

Ik had enkel de eerste vijf boeken besteld, tijd om ook de volgende vijf aan te schaffen dus.
 
Death Masks (deel vijf in the Dresden Files) is het beste boek uit de reeks tot dusver. Als je deel twee negeert, is het best indrukwekkend om te zien hoe de kwaliteit in stijgende lijn gaat. Personages worden meer uitgediept en de magische wereld wordt elke keer een beetje groter, complexer en coherenter. Het verhaal zelf volgt een voorspelbare structuur maar is zeer genietbaar.

Ik had enkel de eerste vijf boeken besteld, tijd om ook de volgende vijf aan te schaffen dus.
Ik ben ook een Dresden fan! Butcher raadt zelf aan om te starten met Dead Beat, de 7de boek. Omdat hij in de eerste boeken nog bezig was met echt "leren" schrijven.

Grappig, want hij heeft Storm Front als een weddenschap geschreven om te tonen dat de "formule" van schrijven van zijn lesgever fout was, haha.
 
Voor zij die Fantasy lezen op de e-reader, hoe doen jullie dat met die wereldmappen? Ik heb nog geen zoom-functie gevonden om de mappen te vergroten en standaard zijn ze toch vrij klein, bijna onleesbaar.
Voorlopig behelp ik me via google op de computer om ze daar te bekijken, maar dat is tijdens het lezen zelf niet zo handig.
 
Voor zij die Fantasy lezen op de e-reader, hoe doen jullie dat met die wereldmappen? Ik heb nog geen zoom-functie gevonden om de mappen te vergroten en standaard zijn ze toch vrij klein, bijna onleesbaar.
Voorlopig behelp ik me via google op de computer om ze daar te bekijken, maar dat is tijdens het lezen zelf niet zo handig.
Ik heb hetzelfde probleem. Momenteel download ik maps op mijn gsm zodat ik daarop kan kijken tijdens het lezen.
 
Terug
Bovenaan