Ik ben eind vorig jaar voor de eerste keer begonnen aan Malazan. 'k Begin het nu wat lastig te krijgen; ergens bezig in Midnight Tides en mijn goesting is gelijk wat over. De stukken met Tehol Beddict en Bugg vind ik wel nog tof, maar die Tiste Edur kunnen me maar matig boeien.

De moeite om door te zetten? Misschien moet ik eerst eens iets anders tussendoor lezen ter afwisseling...
 
Ik ben eind vorig jaar voor de eerste keer begonnen aan Malazan. 'k Begin het nu wat lastig te krijgen; ergens bezig in Midnight Tides en mijn goesting is gelijk wat over. De stukken met Tehol Beddict en Bugg vind ik wel nog tof, maar die Tiste Edur kunnen me maar matig boeien.

De moeite om door te zetten? Misschien moet ik eerst eens iets anders tussendoor lezen ter afwisseling...

Ja, de moeite om door te zetten. Boeken 6 en 7 zijn, wat mij betreft, bij de allerbeste Fantasy boeken die ik ooit gelezen heb. Focussen zich ook heel veel op Letherii en de nieuwe wereld, maar de Tiste Edur komen niet veel meer aan bod in de POV's. Als ik het me goed herinner, weer 6 jaar geleden dat ik ze gelezen heb.
Boeken 8, 9 en 10 zijn dan weer wat minder, maar nog altijd vrij goed.

Ik heb het zelf nooit gekund, verscheidene series door mekaar lezen, maar als het u op die manier sneller doorheen de boeken krijgt, is dat zeker een tactiek die je kan proberen. Er zijn er genoeg die het op die manier doen.
 
Zo 10 boeken achtereen kan ik ook niet. Ik heb dat ook met series op TV. Ik zal nooit meer dan twee seizoenen achter elkaar kijken.
Zo ben ik met mijn reread van WOT bezig, maar na boek 3 of 4 ten laatste ga ik ff overstappen naar Duin. Al ben ik aan het overwegen om het eerste boek daarvan nog voor boek 3 te lezen.
 

Meer dan 40 self-published Fantasy boeken aan 1 euro te verkrijgen. Merendeel van deze boeken behaalde telkens de finale in de jaarlijkse wedstrijd van Mark Lawrence voor het beste self-published Fantasy boek.
 
Direct eentje die op mijn to-read lijst staat gekocht. Ik ben aan het twijfelen om te kijken of er nog iets is dat me aanspreekt... Ik heb al zoveel boeken die ik nog moet lezen 😅
 

Wa ne kerel, effe 4 extra boeken geschreven tijdens de Covid-pandemie omdat em niet meer moest reizen voor conventies.

Edit: en hij wil 1 miljoen $ raisen op 30 dagen tijd, om alles te bekostigen, maar na enkele uren heeft hij al 10 miljoen $ verzameld :laugh:
Ik wou het hier ook al zetten, echt een machine!
 
Ik heb een tijdje geleden The Emperor's Soul van hem gelezen en vond dat heel goed. Efficiënt en vlot maar ook niet overdreven simpel of kinderachtig, en er zaten meer interessante ideeën in die 100 pagina's dan de meeste fantasy-auteurs in een hele trilogie krijgen. Mijn interesse was gewekt maar ik liep toen wat verloren in zijn zee van werk en ben niet aan iets anders begonnen.

Als ik het goed begrijp spelen zijn reeksen zich grotendeels in hetzelfde universum af, maar staan ze wel los van elkaar? Is er een aanrader die er uitschiet? Liefst afgewerkt en geen 10 boeken lang :unsure:

Ja! Veel van zijn boeken spelen zich af in de Cosmere, het universum dat hij heeft gecreëerd.

Warbreaker is ook een standalone in dat universum en ook een zeer sterk boek.
Mistborn is een afgewerkte trilogie. Niet zo sterk als zijn recente werk, maar nog steeds zeer goed. En Allomancy is een van de boeiendste soorten magie die ik al in boeken ben tegengekomen!

Verder vind ik zijn Skyward series (op dit moment 3 boeken en enkele novellas) erg goed. Dit is scifi en hoewel dit als young adult wordt geklasseerd, vind ik toch nog de moeite om te lezen. Weer zeer leuke concepten die goed zijn uitgewerkt.

Over het algemeen heeft Sanderson zeer sterke werelden met originele en toffe concepten die ook nog eens goed zijn uitgewerkt en zorgt voor een boeiend plot. Alleen is zijn werk met personages soms een beetje minder sterk maar nog steeds op een goed niveau.
 
Ik zou zeker Mistborn aanraden, ik vind dat nog altijd een van zijn beste werken en legt mooi de basis voor de rest van zijn oeuvre. Drie mooi afgelijnde boeken, heel originele setting en een episch verhaal zoals we het van Sanderson kennen. Binnen de Mistborn setting kan je daarna ook nog een lichtere sequel trilogie lezen die zich 300 jaar later afspeelt en een novelle die meer achtergrond geeft en vooral interessant is als je je echt wil smijten in zijn Cosmere.

Quasi al zijn boeken spelen zich af in hetzelfde universum, maar je hoeft absoluut niet alles gelezen te hebben om te volgen. Enkel voor zijn magnum opus, Strormlight Archive, zou ik wel aanraden om ook al de andere boeken te lezen. Niet omdat het echt nodig is, maar wel omdat het toch een verrijking is. Maar dan ga je wel een serieuze uitdaging aan :laugh:.
 

Misschien dat ik wel inteken op de e-books, de fysieke boeken koop ik dan wel wanneer ze hier uitkomen. 120 euro aan verzendkosten voor gewoon de boeken, of bijna 400 euro verzendkosten als je ook de swag wil is toch echt te gortig. En daar moeten dan nog elke keer invoerrechten, btw en inklaringsrechten bovenop betaald worden ook :crazy:
 
Gisteren direct op de 10k kronen bundel ingeschreven :unsure:

Ik dacht dat gij altijd een paar maanden wachtte eer ge iets groot kocht, om impuls aankopen te vermijden? Ik dacht dat wij eens een gesprek hadden waarom ge 4 maanden wachtte om een soort mechanische auto te kopen, en dat was dan maar 50 euro en geen 1000 euro :)
 
Ik dacht dat gij altijd een paar maanden wachtte eer ge iets groot kocht, om impuls aankopen te vermijden? Ik dacht dat wij eens een gesprek hadden waarom ge 4 maanden wachtte om een soort mechanische auto te kopen, en dat was dan maar 50 euro en geen 1000 euro :)
Ok om eerlijk te zijn het was de vriendin die het gedaan heeft, ik heb er niet over geklaagd. Persoonlijke groei en zo
 
Vraagje, betreffende Lord of Chaos, boek 6.

Waarom zijn Egwene en Gawyn plots smoorverliefd op elkaar? Voor zover ik weet hebben ze slechts een keer gesproken met elkaar in de Tower en daar had Egwene enkel oog voor Galad?
 
Nog niet opgevallen dat dat bij Jordan vaak zo gaat?

En was het daarvoor ook al niet dat Galad te knap was en Gawyn echter leek, ook al kan niemand bij Galad meer nadenken.
 
Vraagje, betreffende Lord of Chaos, boek 6.

Waarom zijn Egwene en Gawyn plots smoorverliefd op elkaar? Voor zover ik weet hebben ze slechts een keer gesproken met elkaar in de Tower en daar had Egwene enkel oog voor Galad?

In eerdere boeken komen ze elkaar toch meer tegen en wordt er wel duidelijk gehint naar hoe wild Gawyn is van Egwene en spot Elayne daar wat over naar Egwene toe (die daar verlegen van wordt)
 
@Général Zantas Je hebt Mistborn net uitgelezen. Hoe plaats je deze naast Robin Hobb?
Ik ben bijna door de Farseer trilogie. Ik heb het trage tempo toch leren appreciëren en zal later de rest van haar universum wel nog een kans geven. Maar ik ben net als jou ook gevlogen door Mistborn, itt Hobb nu.
 
Terug
Bovenaan