Moraine, Lan en Mat hebben amper iets gedaan in het boek. Ik vond de stukken bij de Aiel het minst boeiend.
De stukken van Nynaeve en co, Perrin en Tar Valon vond ik wel goed.
Tear was een beetje een mix.
 
Moraine, Lan en Mat hebben amper iets gedaan in het boek. Ik vond de stukken bij de Aiel het minst boeiend.
De stukken van Nynaeve en co, Perrin en Tar Valon vond ik wel goed.
Tear was een beetje een mix.
Oei, volledig het tegenovergestelde bij mij eigenlijk.
 
Oei, volledig het tegenovergestelde bij mij eigenlijk.
Haha, inderdaad!

Rand die in Rhuidean door de ogen van zijn voorouders kijkt, dat is echt een van de hoogtepunten voor mij uit heel de reeks. Het enige minpunt aan boek 4 is net te weinig Rand en de Aiel.

Ik vond de stukken in Tear ook geweldig. De verhaallijn van Perrin is hier ook echt nog goed, al kijk ik steeds toch uit wanneer we weer overschakelen naar Rand (of Mat).
 
Als je de boeken leuk vond, kijk dan zeker niet naar de serie.
Wat een verkrachting man man
Ik zat al langer te wachten op een verfilming van The Hyperion Cantos, maar nu moet het voor mij eerlijkgezegd niet meer. Na de verfilming floppen van the Dark Tower, WoT, ... mag het voor mij gewoon bij de boek blijven.
 
Hoh ja, Game of Thrones en The Witcher tonen dat het wél kan. Niet dat er daar ook geen minpunten, fouten, ... inzitten, maar die reeksen zijn wel sterk in hun eigen recht én doen eer aan het bronmateriaal.

Er zijn in elk geval toch een aantal reeksen waarvan ik heel graag een adaptatie zou zien. Van het eerste boek (en de twee volgende ook wel) van The Gentleman Bastards moet je toch een dijk van een tv-adaptatie kunnen maken bijvoorbeeld. Oceans 11 meets Casa De Papel meets Game of Thrones.

En ik denk dat ik quasi heel de bibliografie van Sanderson wel verfilmd zou willen zien. Maar dan natuurlijk wel van het niveau van GoT of minstens The Witcher, en niet de complete miskleun die WoT was.
 
Ik zat al langer te wachten op een verfilming van The Hyperion Cantos, maar nu moet het voor mij eerlijkgezegd niet meer. Na de verfilming floppen van the Dark Tower, WoT, ... mag het voor mij gewoon bij de boek blijven.
Game of Thrones was vrij goed de eerste 4 seizoenen, toen ze gwn de source material volgden
The Witcher heeft een vergelijkbaar budget en doet het ook veel beter
The Last kingdom (meer historical fiction ipv fantasy ma bon) is ook heel goed verfilmd
Hoh ja, Game of Thrones en The Witcher tonen dat het wél kan. Niet dat er daar ook geen minpunten, fouten, ... inzitten, maar die reeksen zijn wel sterk in hun eigen recht én doen eer aan het bronmateriaal.

Er zijn in elk geval toch een aantal reeksen waarvan ik heel graag een adaptatie zou zien. Van het eerste boek (en de twee volgende ook wel) van The Gentleman Bastards moet je toch een dijk van een tv-adaptatie kunnen maken bijvoorbeeld. Oceans 11 meets Casa De Papel meets Game of Thrones.

En ik denk dat ik quasi heel de bibliografie van Sanderson wel verfilmd zou willen zien. Maar dan natuurlijk wel van het niveau van GoT of minstens The Witcher, en niet de complete miskleun die WoT was.
Agreed, Gentlemens Bastards zou nice zijn.
Mistborn vond ik maar meh, maar stormlight archive zou ik wel willen zien.

Wheel of Time is gewoon het laatste slachtoffer in de rij van woke hollywood.
  • De 3 protagonisten zijn mannelijk, dat kan natuurlijk niet. Laten we van moraine de hoofdfiguur maken, das immers een sterke vrouw. Vervolgens maken we van de drie mannelijke protagonisten complete idioten en plaatsen we hen op de side track
  • Lan is natuurlijk een te sterke mannelijke sidekick. Een volwassen man die stoicijns zijn gevoelens onder controle houdt, en tevens de gevaarlijkste niet-channelende man in Randland? Nee nee dat mag niet, toxic masculinity datte. Mannelijke sidekicks moeten hun plaats kennen en gereduceerd worden tot comic relief en/of emotioneel labiele figuren met beslissingprocess van angsty teenager level. Een grote kerel met ogen als piercing ice? Nah, een kleine aziaat is veel beter.
  • Diversiteit is een must. De tijd van blanke blonde mensen is voorbij. De enige blonde vrouw die ge tegenkomt, is natuurlijk black ajah :D Ben benieuwd of ze elayne blond gaan houden, en of de aiel bleke ieren gaan zijn zoals per cannon. Maar goed, ze hebben Rand als ne rosse gehouden, silver lining i guess.

Er zijn zo nog wel wat woke bullshit points uit te halen, maar ik word al gwn kwaad van er aan te denken.
Het nadeel van mensen een job geven op basis van hun woke idelogie, is natuurlijk dat je niet altijd de beste mensen voor de job aanneemt.

Dit leidt dan ook naar de volgende gebreken
  1. Terrible writing: ge zou denken dat wanneer het source material arguable het beste in zn genre is, dat ge er gwn zoveel mogelijk afblijft, behalve om wat dingen te vertalen van literaire medium naar visuele. Je ziet deze trend ook in de verschillende woke reboots de laatste jaren. We nemen een populaire franchise, gooien het door de woke mixer en wat eruit komt is ultra brakke stront dat niemand een reet kan boeien. Ghostbusters, Oceans 8, Star wars, marvel phase 3, the list goes on. Tegenwoordig zijn ze wel slimmer geworden. Ze late nu de main figuren gerust, maar maken er side characters van. brengen deze zo min mogelijk in beeld ten voordele van de woke alternatieven. Laatste voorbeeld hiervan is de hawkeye serie :D
  2. Pacing is ultra shit. Dit is natuurlijk het gevolg van de shitty writing. Omdat er zoveel veranderd is, krijg je vaak verschillende pacing die op en neer gaat en men hier vaak verkeerde keuzes maakt. Bepaalde scenes in de boeken zouden echt zo cool op het scherm gebracht kunnen worden, maar men steekt de beperkte screentime vaak in de foute dingen. De pacing in bv The Witcher is veel beter
  3. Cinematography is 3rde klas. Echt triest vaak is hoe zaken in beeld komen. Die grote battle in dat bos tussen de warders en whitecloaks is echt nog slechter dan de gemiddelde B-film Om nog maar te zwijgen over de kostuums etc. Wederom, bij the Witcher van een ander niveau, voor een vergelijkbaar budget
  4. CGI: Gezien het budget per episode, het gebruik van onbekende acteurs (moraine aside) en de low budget scenes/kostuums (althans, zo ziet het eruit), zou je denken: goh de CGI zal dan wel goed zijn, daar gaat het geld heen. N.O.P.E

/End rant
 
Ik kan veel van je punten begrijpen. Ik had zeer lage verwachting dus in mijn ogen was het wel oké. Ik kan ook wel heel gemakkelijk verfilming etc... Loskoppelen van hun bron materiaal en dat maakt het echt zoveel gemakkelijker om van iets te genieten. Maar ik ben zoiezo niet super kritisch wanneer het op entertainment neer komt.

Diversiteit is een must. De tijd van blanke blonde mensen is voorbij. De enige blonde vrouw die ge tegenkomt, is natuurlijk black ajah :D Ben benieuwd of ze elayne blond gaan houden, en of de aiel bleke ieren gaan zijn zoals per cannon. Maar goed, ze hebben Rand als ne rosse gehouden, silver lining i guess.

Dit is vind ik een zwak argument. Eindelijk wordt er eens gedurfd om wat meer diversiteit op het scherm te tonen. Wat maakt het nu uit of iemand zijn haar kleur ineens anders is. Wat maakt die haarkleur nu uit voor het personage? Het is echt zelden dat het uiterlijk er echt zo belangrijk is dat er niet van afgeweken kan worden. Rand is hierop een uitzondering.
 
Diversiteit in de cast was voor mij ook geen probleem. Er lijken me toch grotere katten te geselen in dit verhaal.

Grootste fout was te weinig expositie voor de main characters en teveel focus op Moiraine. GoT heeft met Sean Bean ook een grote acteur gepakt in seizoen 1 maar kreeg toch ook niet alle aandacht en is er ook vrij snel uitgeschreven (wegens bronmateriaal natuurlijk).
 
Ik Eindelijk wordt er eens gedurfd om wat meer diversiteit op het scherm te tonen. Wat maakt het nu uit of iemand zijn haar kleur ineens anders is. Wat maakt die haarkleur nu uit voor het personage? Het is echt zelden dat het uiterlijk er echt zo belangrijk is dat er niet van afgeweken kan worden. Rand is hierop een uitzondering.
Unrelated to topic, maar dat niet uitmaken argument, is echt half assed:
Voorbeeld:

Zwarte Ann Boleyn: Ma da maakt toch ni uit, de huidskleur? diversiteit hoera!
Blonde vrouw speelt aziatisch personage: Outrage!
Hoe, maakte toch ni uit??

Ma bon, unrelated :p
Diversiteit in de cast was voor mij ook geen probleem. Er lijken me toch grotere katten te geselen in dit verhaal.
op zichzelf staand, is dat idd niet het grote probleem. Diversiteit op zich, is geen probleem.
Het probleem stelt zich wanneer de ideologie voorop staat ipv een goed verhaal vertellen.

En dat zie je in deze serie. Al die kleine dingen zijn belangrijker dan gwn het fucking epische verhaal op het scherm brengen.
Men steekt tijd, moeite en geld om die boodschappen erin te steken. Waardoor de kwaliteit vh eindproduct eronder leidt.


Nu, in general kan die shit mij weinig schelen. Ik kijk dan gewoon niet naar die rommel.


Echter, WoT is quasi heilig voor mij, dus in deze instantie raakt het mij.
Ik heb dan ook mijn amazon abonnement opgezegd, en de amazon producten die ik nog wil consumeren, zal met een goede portie yohoho and a bottle of rum zijn.
Voting with your wallet.
 
Game of Thrones was vrij goed de eerste 4 seizoenen, toen ze gwn de source material volgden
GoT is imo een uitzondering waarbij het wel goed is gegaan, daar hadden ze ook wat chance met hun cast die het gewoon goed deed (en unieke soundtrack, verfilmingen, ...). Ben een enorme fan van de boeken en ik nu ook van de serie, die sluit gewoon goed aan.
Dit is vind ik een zwak argument. Eindelijk wordt er eens gedurfd om wat meer diversiteit op het scherm te tonen.
Wat diversiteit mag best, maar ze moeten niet heel de verhaallijn gaan omgooien om er toch maar weer die diversiteit in gewrongen te krijgen.
 
Wheel of Time is gewoon het laatste slachtoffer in de rij van woke hollywood.
  • De 3 protagonisten zijn mannelijk, dat kan natuurlijk niet. Laten we van moraine de hoofdfiguur maken, das immers een sterke vrouw. Vervolgens maken we van de drie mannelijke protagonisten complete idioten en plaatsen we hen op de side track
  • Lan is natuurlijk een te sterke mannelijke sidekick. Een volwassen man die stoicijns zijn gevoelens onder controle houdt, en tevens de gevaarlijkste niet-channelende man in Randland? Nee nee dat mag niet, toxic masculinity datte. Mannelijke sidekicks moeten hun plaats kennen en gereduceerd worden tot comic relief en/of emotioneel labiele figuren met beslissingprocess van angsty teenager level. Een grote kerel met ogen als piercing ice? Nah, een kleine aziaat is veel beter.
  • Diversiteit is een must. De tijd van blanke blonde mensen is voorbij. De enige blonde vrouw die ge tegenkomt, is natuurlijk black ajah :D Ben benieuwd of ze elayne blond gaan houden, en of de aiel bleke ieren gaan zijn zoals per cannon. Maar goed, ze hebben Rand als ne rosse gehouden, silver lining i guess.

Er zijn zo nog wel wat woke bullshit points uit te halen, maar ik word al gwn kwaad van er aan te denken.
Het nadeel van mensen een job geven op basis van hun woke idelogie, is natuurlijk dat je niet altijd de beste mensen voor de job aanneemt.

Dit leidt dan ook naar de volgende gebreken
  1. Terrible writing: ge zou denken dat wanneer het source material arguable het beste in zn genre is, dat ge er gwn zoveel mogelijk afblijft, behalve om wat dingen te vertalen van literaire medium naar visuele. Je ziet deze trend ook in de verschillende woke reboots de laatste jaren. We nemen een populaire franchise, gooien het door de woke mixer en wat eruit komt is ultra brakke stront dat niemand een reet kan boeien. Ghostbusters, Oceans 8, Star wars, marvel phase 3, the list goes on. Tegenwoordig zijn ze wel slimmer geworden. Ze late nu de main figuren gerust, maar maken er side characters van. brengen deze zo min mogelijk in beeld ten voordele van de woke alternatieven. Laatste voorbeeld hiervan is de hawkeye serie :D
  2. Pacing is ultra shit. Dit is natuurlijk het gevolg van de shitty writing. Omdat er zoveel veranderd is, krijg je vaak verschillende pacing die op en neer gaat en men hier vaak verkeerde keuzes maakt. Bepaalde scenes in de boeken zouden echt zo cool op het scherm gebracht kunnen worden, maar men steekt de beperkte screentime vaak in de foute dingen. De pacing in bv The Witcher is veel beter
  3. Cinematography is 3rde klas. Echt triest vaak is hoe zaken in beeld komen. Die grote battle in dat bos tussen de warders en whitecloaks is echt nog slechter dan de gemiddelde B-film Om nog maar te zwijgen over de kostuums etc. Wederom, bij the Witcher van een ander niveau, voor een vergelijkbaar budget
  4. CGI: Gezien het budget per episode, het gebruik van onbekende acteurs (moraine aside) en de low budget scenes/kostuums (althans, zo ziet het eruit), zou je denken: goh de CGI zal dan wel goed zijn, daar gaat het geld heen. N.O.P.E

/End rant

Ik kon mij zeker wel vinden in het gegeven dat ze het eerste seizoen ophingen aan Moiraine. Voor mij personifieert haar personage quasi even hard Wheel of Time als Rand. Het is niet voor niets dat ik al 15 jaar een schilderij van haar als wallpaper heb. Ik wil niet te veel ingaan op uw woke-bashing, want da's hier niet de plaats voor, maar Wheel of Time is sowieso een reeks waar gender en feminisme heel belangrijk is. De diversiteit kan mij niet echt storen. Als purist vind ik dat ook niet fijn, omdat het niet steek houdt in de wereld die Jordan geschapen heeft, maar voor wie enkel de serie bekijkt is dat gewoon hoe de wereld er uit ziet en is daar niets abnormaals aan. Uiteindelijk is het enige effect dat dat heeft op het verhaal dat Rand zijn afwijkend uiterlijk totaal niet opmerkelijk is. De eerste aflevering was ik zelfs ontroerd omdat ik, ondanks dat de meesten van hen er helemaal anders uitzien dan hoe ik ze voorstelde, qua karakters echt wel de personages herkende in de main cast. Zeker in Perrin en Mat, en in iets mindere mate ook in Rand (beetje te houtigere acteur helaas).

Ik ben het wel volmondig eens dat Rafe zijn screenwriting een pure ramp is/was. Hij besliste om de leeftijden van de main cast te verhogen, om te vermijden dat het zou lijken op een teenage drama (goed plan) ... om dan vervolgens de helft van de show op te hangen aan teenage love drama verhaallijnen. Vreselijk. Hij heeft er ook veel te veel zijn eigen ding van proberen te maken, maar hij is gewoon niet getalenteerd genoeg om de dragende schrijver te zijn van een serie, laat staan de énige schrijver. Heel zijn adaptatie is ook gewoon het butterfly effect in actie. Wheel of Time is een reeks waar elk detail belangrijk is. Hij is dingen beginnen veranderen, en geraakte vervolgens compleet in de knoop door de gevolgen van die veranderingen. Dan nog eens gecombineerd met covid en je krijgt een verhaal waar je kop noch staart aan krijgt, veranderingen die geen steek houden noch ten opzichte van het boek noch er voor zorgen dat je een reeks krijgt die sterk is op zichzelf.

En qua cinematografie, CGI, kostuums, ... heeft het meer weg van een jaren 90 B-serie. Geen idee in wiens zakken dat budget verdwenen is.

Diversiteit in de cast was voor mij ook geen probleem. Er lijken me toch grotere katten te geselen in dit verhaal.

Grootste fout was te weinig expositie voor de main characters en teveel focus op Moiraine. GoT heeft met Sean Bean ook een grote acteur gepakt in seizoen 1 maar kreeg toch ook niet alle aandacht en is er ook vrij snel uitgeschreven (wegens bronmateriaal natuurlijk).
Volgens mij is het stillen van Moiraine bedoeld om een gelijkaardig effect te creëren. Compleet ridicuul natuurlijk.
 
Wheel of Time is gewoon het laatste slachtoffer in de rij van woke hollywood.
  • De 3 protagonisten zijn mannelijk, dat kan natuurlijk niet. Laten we van moraine de hoofdfiguur maken, das immers een sterke vrouw. Vervolgens maken we van de drie mannelijke protagonisten complete idioten en plaatsen we hen op de side track
  • Lan is natuurlijk een te sterke mannelijke sidekick. Een volwassen man die stoicijns zijn gevoelens onder controle houdt, en tevens de gevaarlijkste niet-channelende man in Randland? Nee nee dat mag niet, toxic masculinity datte. Mannelijke sidekicks moeten hun plaats kennen en gereduceerd worden tot comic relief en/of emotioneel labiele figuren met beslissingprocess van angsty teenager level. Een grote kerel met ogen als piercing ice? Nah, een kleine aziaat is veel beter.
  • Diversiteit is een must. De tijd van blanke blonde mensen is voorbij. De enige blonde vrouw die ge tegenkomt, is natuurlijk black ajah :D Ben benieuwd of ze elayne blond gaan houden, en of de aiel bleke ieren gaan zijn zoals per cannon. Maar goed, ze hebben Rand als ne rosse gehouden, silver lining i guess.

Er zijn zo nog wel wat woke bullshit points uit te halen, maar ik word al gwn kwaad van er aan te denken.
Het nadeel van mensen een job geven op basis van hun woke idelogie, is natuurlijk dat je niet altijd de beste mensen voor de job aanneemt.

Dit leidt dan ook naar de volgende gebreken
  1. Terrible writing: ge zou denken dat wanneer het source material arguable het beste in zn genre is, dat ge er gwn zoveel mogelijk afblijft, behalve om wat dingen te vertalen van literaire medium naar visuele. Je ziet deze trend ook in de verschillende woke reboots de laatste jaren. We nemen een populaire franchise, gooien het door de woke mixer en wat eruit komt is ultra brakke stront dat niemand een reet kan boeien. Ghostbusters, Oceans 8, Star wars, marvel phase 3, the list goes on. Tegenwoordig zijn ze wel slimmer geworden. Ze late nu de main figuren gerust, maar maken er side characters van. brengen deze zo min mogelijk in beeld ten voordele van de woke alternatieven. Laatste voorbeeld hiervan is de hawkeye serie :D
  2. Pacing is ultra shit. Dit is natuurlijk het gevolg van de shitty writing. Omdat er zoveel veranderd is, krijg je vaak verschillende pacing die op en neer gaat en men hier vaak verkeerde keuzes maakt. Bepaalde scenes in de boeken zouden echt zo cool op het scherm gebracht kunnen worden, maar men steekt de beperkte screentime vaak in de foute dingen. De pacing in bv The Witcher is veel beter
  3. Cinematography is 3rde klas. Echt triest vaak is hoe zaken in beeld komen. Die grote battle in dat bos tussen de warders en whitecloaks is echt nog slechter dan de gemiddelde B-film Om nog maar te zwijgen over de kostuums etc. Wederom, bij the Witcher van een ander niveau, voor een vergelijkbaar budget
  4. CGI: Gezien het budget per episode, het gebruik van onbekende acteurs (moraine aside) en de low budget scenes/kostuums (althans, zo ziet het eruit), zou je denken: goh de CGI zal dan wel goed zijn, daar gaat het geld heen. N.O.P.E

/End rant

Ik kon mij zeker wel vinden in het gegeven dat ze het eerste seizoen ophingen aan Moiraine. Voor mij personifieert haar personage quasi even hard Wheel of Time als Rand. Het is niet voor niets dat ik al 15 jaar een schilderij van haar als wallpaper heb. Ik wil niet te veel ingaan op uw woke-bashing, want da's hier niet de plaats voor, maar Wheel of Time is sowieso een reeks waar gender en feminisme heel belangrijk is. De diversiteit kan mij niet echt storen. Als purist vind ik dat ook niet fijn, omdat het niet steek houdt in de wereld die Jordan geschapen heeft, maar voor wie enkel de serie bekijkt is dat gewoon hoe de wereld er uit ziet en is daar niets abnormaals aan. Uiteindelijk is het enige effect dat dat heeft op het verhaal dat Rand zijn afwijkend uiterlijk totaal niet opmerkelijk is. De eerste aflevering was ik zelfs ontroerd omdat ik, ondanks dat de meesten van hen er helemaal anders uitzien dan hoe ik ze voorstelde, qua karakters echt wel de personages herkende in de main cast. Zeker in Perrin en Mat, en in iets mindere mate ook in Rand (beetje te houtigere acteur helaas).

Ik ben het wel volmondig eens dat Rafe zijn screenwriting een pure ramp is/was. Hij besliste om de leeftijden van de main cast te verhogen, om te vermijden dat het zou lijken op een teenage drama (goed plan) ... om dan vervolgens de helft van de show op te hangen aan teenage love drama verhaallijnen. Vreselijk. Hij heeft er ook veel te veel zijn eigen ding van proberen te maken, maar hij is gewoon niet getalenteerd genoeg om de dragende schrijver te zijn van een serie, laat staan de énige schrijver. Heel zijn adaptatie is ook gewoon het butterfly effect in actie. Wheel of Time is een reeks waar elk detail belangrijk is. Hij is dingen beginnen veranderen, en geraakte vervolgens compleet in de knoop door de gevolgen van die veranderingen. Dan nog eens gecombineerd met covid en je krijgt een verhaal waar je kop noch staart aan krijgt, veranderingen die geen steek houden noch ten opzichte van het boek noch er voor zorgen dat je een reeks krijgt die sterk is op zichzelf.

En qua cinematografie, CGI, kostuums, ... heeft het meer weg van een jaren 90 B-serie. Geen idee in wiens zakken dat budget verdwenen is.
 
Als je de boeken leuk vond, kijk dan zeker niet naar de serie.
Wat een verkrachting man man

Dat hangt van persoon tot persoon af. Ik kan er echt wel mee leven bvb en WoT is echt met voorsprong mijn favoriete boekenreeks allertijden.
Zo ben ik het echt quasi volledig niet eens met uw analyse. Enkel het puntje ivm de pacing volg ik. De rest echt VOL LE DIG niet.
En net zoals gij verre van de enige zijt met uw visie ben ik ook verre van de enige met mijne.

Maw: Ik zou als potentiële kijker dus echt puur op de eigen mening afgaan en niet op wat anderen zeggen.
 
Ik kon mij zeker wel vinden in het gegeven dat ze het eerste seizoen ophingen aan Moiraine. Voor mij personifieert haar personage quasi even hard Wheel of Time als Rand. Het is niet voor niets dat ik al 15 jaar een schilderij van haar als wallpaper heb. Ik wil niet te veel ingaan op uw woke-bashing, want da's hier niet de plaats voor, maar Wheel of Time is sowieso een reeks waar gender en feminisme heel belangrijk is. De diversiteit kan mij niet echt storen. Als purist vind ik dat ook niet fijn, omdat het niet steek houdt in de wereld die Jordan geschapen heeft, maar voor wie enkel de serie bekijkt is dat gewoon hoe de wereld er uit ziet en is daar niets abnormaals aan. Uiteindelijk is het enige effect dat dat heeft op het verhaal dat Rand zijn afwijkend uiterlijk totaal niet opmerkelijk is. De eerste aflevering was ik zelfs ontroerd omdat ik, ondanks dat de meesten van hen er helemaal anders uitzien dan hoe ik ze voorstelde, qua karakters echt wel de personages herkende in de main cast. Zeker in Perrin en Mat, en in iets mindere mate ook in Rand (beetje te houtigere acteur helaas).

Ik ben het wel volmondig eens dat Rafe zijn screenwriting een pure ramp is/was. Hij besliste om de leeftijden van de main cast te verhogen, om te vermijden dat het zou lijken op een teenage drama (goed plan) ... om dan vervolgens de helft van de show op te hangen aan teenage love drama verhaallijnen. Vreselijk. Hij heeft er ook veel te veel zijn eigen ding van proberen te maken, maar hij is gewoon niet getalenteerd genoeg om de dragende schrijver te zijn van een serie, laat staan de énige schrijver. Heel zijn adaptatie is ook gewoon het butterfly effect in actie. Wheel of Time is een reeks waar elk detail belangrijk is. Hij is dingen beginnen veranderen, en geraakte vervolgens compleet in de knoop door de gevolgen van die veranderingen. Dan nog eens gecombineerd met covid en je krijgt een verhaal waar je kop noch staart aan krijgt, veranderingen die geen steek houden noch ten opzichte van het boek noch er voor zorgen dat je een reeks krijgt die sterk is op zichzelf.

En qua cinematografie, CGI, kostuums, ... heeft het meer weg van een jaren 90 B-serie. Geen idee in wiens zakken dat budget verdwenen is.


Volgens mij is het stillen van Moiraine bedoeld om een gelijkaardig effect te creëren. Compleet ridicuul natuurlijk.
Even enkele remarks.
  1. Jij bent van nature al een progressievere mens als ik, dus normaal dat ik mij er aan stoor en jij niet (begrijp me niet verkeerd, geen waarde oordeel hier over uw mening.)
  2. Ik ben sowieso al wel een "stickler for source material" over het algemeen, maar WoT heeft echt een enorme emotionele waarde voor mij. Net daarom raakt de enorme slechte aanpak mij zo hard. Waardoor die woke shit mij nog harder opvalt. Als men zich aan de source story had gehouden, dan had die diversiteit om diversiteit - cast mij echt geen hol geboeid.
  3. Ik wil zeker niet Moiraine dissen. Maar haar belang in de serie is vooral haar impact op rand. Ze is quasi de helft vd serie op vakantie in het buitenland. Om daar dan in de serie ten eerste uw hoofdfiguur van te maken EN TEGELIJK de eigenlijke protagonisten weg te moffelen en eigenlijk als idioten afschilderen... Dat komt mij echt over als HETMOETHIEROVERVROUWENGAAN. Zeker in combinatie dat de dragon plots ook female kan zijn haha. Wat een onzin.
  4. Ik herken Mat en Perrin helemaal niet.
    1. Perrin: RJ beschrijft zo goed die tweestrijd in Perrin, die een beetje in elke man zit. De mens, en het beest. 2/de van de serie doet perrin niets anders dan strugglen tussen die twee inner mental states. Heel zijn personal arc draait daar rond. In de serie vermoord em zijn vrouw (waar komt die vandaan? welke impact gaat dat hebben op zijn echte love story lol) en is em de resterende afleveringen een echte zeursnor.)
    2. Mat: de quintessential charming rogue. Tijl Uilenspiegel. Mat is mijn fav fantasy character ever. In de serie: een egoistische asshat. Met blijkbaar marginale ouders (like why)
  5. Met de rest kan ik het enkel volmondig eens zijn. Hopelijk geraakt die rafe nergens nog aan de bak
 
Terug
Bovenaan