1. Perrin: RJ beschrijft zo goed die tweestrijd in Perrin, die een beetje in elke man zit. De mens, en het beest. 2/de van de serie doet perrin niets anders dan strugglen tussen die twee inner mental states. Heel zijn personal arc draait daar rond. In de serie vermoord em zijn vrouw (waar komt die vandaan? welke impact gaat dat hebben op zijn echte love story lol) en is em de resterende afleveringen een echte zeursnor.)
  2. Mat: de quintessential charming rogue. Tijl Uilenspiegel. Mat is mijn fav fantasy character ever. In de serie: een egoistische asshat. Met blijkbaar marginale ouders (like why)

Ik had het dan ook over de eerste aflevering :unsure:. Ik herkende Perrin meteen, die zijn manieren van doen waren die aflevering imo spot on. Ook zijn battle rage werd mooi in beeld gebracht. Totaal onnodige verandering wel met hem een vrouw te geven. Ik bedoel, Perrin is by far het meest getormenteerde personage uit WoT, met (veel) meer persoonlijk leed dan zelfs Rand ... en dan geeft die lolbroek van een Rafe hem nog eens zo'n trauma extra er bij. Maar het is vooral de totaal onnodige love triangle die zijn personage verkracht. En dat ligt aan het script, niet aan de acteur.

En Mat werd aanvankelijk toch ook perfect in beeld gebracht? Ik zou het me op dit moment niet kunnen opbrengen om naar S2 te kijken, maar ik vind het wel jammer dat een andere acteur zijn rol zal overnemen. Hij doet vaak alsof hij een egoïst en een player is, maar hij heeft een gouden hart, is stiekem heel eervol en doet toch altijd het juiste. De dolk uit Shadar Logoth maakte hem tijdelijk Gollum, dat is aanvankelijk ook degelijk in beeld gebracht. In de boeken leren we de echte Mat ook maar later echt kennen. Het is tegen het einde dat Rafe met Mat, maar eigenlijk met heel het verhaal, full retard is gegaan en gewoon een compleet ander verhaal is beginnen schrijven dat enkel nog maar losjes geïnspireerd door WoT genoemd kan worden.
 
Unrelated to topic, maar dat niet uitmaken argument, is echt half assed:
Voorbeeld:

Zwarte Ann Boleyn: Ma da maakt toch ni uit, de huidskleur? diversiteit hoera!
Blonde vrouw speelt aziatisch personage: Outrage!
Hoe, maakte toch ni uit??

Voor mij zou dat nu echt eens niets uitmaken. Een tijdje geleden is er een serie geweest dat zich afspeelt in de Regency tijd (geloof ik) en daar hebben ze ook zwarte acteurs een rol uit de aristocratie laten spelen. Het is fictie... Ik heb daar geen problemen mee.

En een Aziatische persoon vervangen door een blanke maakt mij ook niets uit maar ik kan wel begrijpen dat het voor mensen van bijvoorbeeld aziatische afkomst wel uitmaakt omdat zij al zo weinig representatie hebben in populaire/westerse tv/fillm.
Blanken domineren nog steeds op het scherm.

Maar misschien moeten we terug naar het topic boeken gaan? Misschien is het beter om dit te discussiëren in het topic over de tv show.

Wanneer lees ik trouwens best A New Spring? Ik he gehoord dat ik best kan wachten tot na het tiende boek? Klopt dit?
 
Wanneer lees ik trouwens best A New Spring? Ik he gehoord dat ik best kan wachten tot na het tiende boek? Klopt dit?

Da's wat traditioneel wordt aangeraden ja. Het kan op zich wel vroeger. Ik heb het bij deze re-read meteen na boek 1 gedaan bijvoorbeeld, maar als het je eerste lezing is zou ik het ook pas na boek 10 doen.
 
Voor zij die op zoek zijn naar wat interessante en frisse Fantasy van de laatste jaren kan ik met plezier Fonda Lee's The Green Bone Saga aanraden. Heel, heel sterk. Urban fantasy in een modernere tijd in een Aziatische setting. Soort van Yakuza meets Godfather met een magiesysteem gebaseerd op een soort diamanten.
 
En Mat werd aanvankelijk toch ook perfect in beeld gebracht? Ik zou het me op dit moment niet kunnen opbrengen om naar S2 te kijken, maar ik vind het wel jammer dat een andere acteur zijn rol zal overnemen. Hij doet vaak alsof hij een egoïst en een player is, maar hij heeft een gouden hart, is stiekem heel eervol en doet toch altijd het juiste. De dolk uit Shadar Logoth maakte hem tijdelijk Gollum, dat is aanvankelijk ook degelijk in beeld gebracht. In de boeken leren we de echte Mat ook maar later echt kennen. Het is tegen het einde dat Rafe met Mat, maar eigenlijk met heel het verhaal, full retard is gegaan en gewoon een compleet ander verhaal is beginnen schrijven dat enkel nog maar losjes geïnspireerd door WoT genoemd kan worden.
Met de acteur was idd niets mis, ik had gwn niet het Mat-gevoel bij het personage in de serie
 
Unrelated to topic, maar dat niet uitmaken argument, is echt half assed:
Voorbeeld:

Zwarte Ann Boleyn: Ma da maakt toch ni uit, de huidskleur? diversiteit hoera!
Blonde vrouw speelt aziatisch personage: Outrage!
Hoe, maakte toch ni uit??

Ma bon, unrelated :p
Lijkt me duidelijk dat je het echt niet begrijpt, boos wordt en dan alles "woke" begint te noemen. En dan unrelated zeggen, maar 99% van uw posts gaan over gender & huidskleur..

Ik ben terug The Black Company aan het lezen en dat is toch nog altijd top Fantasy. Gritty, Malazan avant la lettre en zeer boeiende personages. Het zwakt wat af na de eerste drie, maar blijft wel sterk.
 
Ik ben terug The Black Company aan het lezen en dat is toch nog altijd top Fantasy. Gritty, Malazan avant la lettre en zeer boeiende personages. Het zwakt wat af na de eerste drie, maar blijft wel sterk.

Love the black company, staan hier ook in de kast :)

Malazan is, na WoT mijn favoriete reeks. Echt stuffed met memorable characters
 
net boek 1 uit van WoT, maar ik lees dat het eerste seizoen van de reeks ook wat dingen uit het 2de en 3de boek bevatten. Te veel spoilers of kan ik nu gewoon kijken, vooraleer ik de volgende boeken uit heb?
 
Ook net boek 4 uit, fantastisch boek toch. Al die scènes in de Waste zijn geweldig.

Tempo hier serieus verlaagd gezien ik teveel met andere dingen bezig ben, niet mijn gewoonte tijdens het lezen maar denk dat ik het afgelopen jaar al teveel heb gelezen. Zit nu af te wisselen met series, games, en het forum terwijl ik de eerste 2 boeken in anderhalveweek heb uitgelezen denk ik :unsure:
 
Gisteren de Book of the Ancestor trilogie van Mark Lawrence uitgelezen, blijf toch met wat gemengde gevoelens achter. Boek 1 was wat te traag, boek 2 vond ik zeer goed en boek 3 voelde dan weer gerusht. Iets te veel vergezochte sprongen in dat laatste boek, ik kon het verhaal niet echt meer serieus nemen.

De karakters en vooral hun relaties waren daarentegen wel fantastisch, daardoor kon ik de boeken eigenlijk ook niet neerlegen. Ik ben afgelopen zondag in boek 2 begonnen dus ik heb in vier dagen tijd twee boeken erdoor geramd, dat wil wat zeggen. Een einde waar ik best tevreden mee ben ook, dus het was meer positief dan negatief.
 
Het zijn interessante weken momenteel, enkele zeer gehypte boeken komen op de markt.

Daniel Abraham - Age of Ash (Kithamar #1)
Van de auteur van The Dagger and the Coin en mede-auteur van The Expanse.

hbg-title-9780356515397-27.jpg



Richard Swan - The Justice of Kings (Empire of the Wolf #1)

hbg-title-9780356516394-23.jpg


Anthony Ryan - The Pariah (Covenant of Steel #1)

Release van de paperback-versie. HC en ebook verschenen reeds vorig jaar.

hbg-title-9780356514567-13.jpg
 
Zoveel goede nieuwe fantasy die uitkomt en ik zit hier maar oude brol a la Wheel of Time te herlezen!

In de tussentijd deel 4 van The Dresden Files gelezen, The Summer Knight. Toch wel het beste boek tot nu toe met politieke intrige, continuïteit en een origineel verhaal.
 
Ik heb er maar twee van gelezen en twee liggen hier klaar om gelezen te worden. Ik ga de lijst denk ik eens uitgebreid moeten bekijken en nog wat boeken toevoegen aan mijn lijstje.

Ik zou die site eens wat meer moeten bezoeken. Altijd een bron van inspiratie en hun facebook groep is trouwens ook wel een bron van inspiratie.
 
Terug
Bovenaan