Europese, federale en regionale verkiezingen 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

  • N-VA

    Stemmen: 105 29,5%
  • VB

    Stemmen: 106 29,8%
  • CD&V

    Stemmen: 19 5,3%
  • OpenVLD

    Stemmen: 16 4,5%
  • Vooruit

    Stemmen: 31 8,7%
  • Groen

    Stemmen: 13 3,7%
  • PVDA

    Stemmen: 15 4,2%
  • Andere

    Stemmen: 8 2,2%
  • Blanco/geen stem

    Stemmen: 43 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    356
Voorzitter of bijzitter?
Bijzitter (jeej, ik had voorzitter verwacht) van telbureau (is op papier dus minder fijn).

Ah well. Ik maak deel uit van een democratie en zal mijn burgerplicht met plezier opnemen. Hopelijk een fijne bende die dag.
 
Bijzitter (jeej, ik had voorzitter verwacht) van telbureau (is op papier dus minder fijn).

Ah well. Ik maak deel uit van een democratie en zal mijn burgerplicht met plezier opnemen. Hopelijk een fijne bende die dag.
En gratis koffiekoeken, als je een beetje een toffe voorzitter hebt.
 
Voorzitter of bijzitter... Ik wil er niet eens aan denken om dat nog maar te overwegen 🙈 - Dan betaal ik die minnelijke schikking wel.
 
Beetje populistisch maar kom

2014:
Het verhogen van de pensioenleeftijd stond in geen enkel partijprogramma van de Vlaamse partijen, maar daar is nu toch een akkoord over bereikt. Maggie De Block van Open Vld is de enige onderhandelaar die de pers te woord wil staan over het onderwerp. "Ik ben ook één van de mensen die langer moeten werken", zegt De Block

2024:
Op het einde van deze maand wordt De Block 62 jaar. Ze gaf eerder al aan dat ze niet zal opkomen bij de volgende verkiezingen, op 9 juni. De Block verlaat de politiek en wil meer tijd vrijmaken voor haar echtgenoot Luc, haar kinderen Julie en Jan en haar kleinkinderen John en Jill.
 
De verkiezings(onzin) is weer begonnen;

https://www.hln.be/binnenland/de-stem-van-tom-ongena-vluchtelingen-die-naar-hier-komen-moeten-bijdragen-aan-onze-samenleving~

Ze weten dat het grootste deel van de vlamingen dit beu zijn en dan proberen ze stemmen te ronselen.
Waarom deed open vld dit niet in de huidige regering?
En omdat de federal regering uit vlaamse en waalse partijen bestaat en er zeer veel kans is dat de Waals links er weer inzit, zal dit niet doorgaan.

Dat er eens een partij eens durft zeggen, We doen enkel mee in de federale regering als er bijv een tijdslimiet komt hoelang werklozen mogen stempelen of zoals ongena nu voorstelt, dan zou ik mssn overwegen om op open vld te stemmen (maar wat de croo & co in Vivaldi gedaan hebben..valt niet goed te praten)
ze praten al jaren over bijvde afschaffing van de senaat..deze bestaat nog steeds...
 
De verkiezings(onzin) is weer begonnen;

https://www.hln.be/binnenland/de-stem-van-tom-ongena-vluchtelingen-die-naar-hier-komen-moeten-bijdragen-aan-onze-samenleving~

Ze weten dat het grootste deel van de vlamingen dit beu zijn en dan proberen ze stemmen te ronselen.
Waarom deed open vld dit niet in de huidige regering?
En omdat de federal regering uit vlaamse en waalse partijen bestaat en er zeer veel kans is dat de Waals links er weer inzit, zal dit niet doorgaan.

Dat er eens een partij eens durft zeggen, We doen enkel mee in de federale regering als er bijv een tijdslimiet komt hoelang werklozen mogen stempelen of zoals ongena nu voorstelt, dan zou ik mssn overwegen om op open vld te stemmen (maar wat de croo & co in Vivaldi gedaan hebben..valt niet goed te praten)
ze praten al jaren over bijvde afschaffing van de senaat..deze bestaat nog steeds...
First time dat ge een verkiezingscampagne volgt? Dat is toch common knowledge dat voor de verkiezingen door alle partijen beloftes gedaan worden, ballonnetjes opgelaten maar een half jaar verder in de nieuwe legislatuur is het gewoon business as usual hoor.
 
First time dat ge een verkiezingscampagne volgt? Dat is toch common knowledge dat voor de verkiezingen door alle partijen beloftes gedaan worden, ballonnetjes opgelaten maar een half jaar verder in de nieuwe legislatuur is het gewoon business as usual hoor.
Maar elke keer kunnen we toch maar eens hopen dat die journalisten stoppen met dat gewoon hersenloos op te lepelen.

Mr. Ongena, jullie zitten al decennia in de regering, waarom hebt u dat niet ingevoerd? <bla bla steek de schuld op partij X> Mr Ongena wat gaat u dan doen om te voorkomen dat partij X dat weer blokkeert? <Wel we zullen zien hoe de kiezer de kaarten schudt, als we een sterk mandaat hebben.. bla bla bla>

Herhaal bij de volgende verkiezingen
 
Ha bon, dat is ook een nieuwe: Dries Van Langenhove roept op om het Rode Kruis NIET te steunen bij de stickeractie. Koop dus beter geen sticker!


En waarom: Omdat het Rode Kruis 'massa-migratie steunt'. Het is een 'bondgenoot van de mensensmokkelaars'. :wtf:

De lokale RK werker levert immers wel goed werk, maar als 'je aan politiek doet dan mag je tegenkanting verwachten'.

Werkelijk helemaal van het kantje die gast.

Trouwens:

Wat gebeurt er met de opbrengst van de Pleisteractie?​

De opbrengst van de Pleisteractie gaat integraal naar de lokale Rode Kruisafdelingen
 
Laatst bewerkt:
Ha bon, dat is ook een nieuwe: Dries Van Langenhove roept op om het Rode Kruis NIET te steunen bij de stickeractie. Koop dus beter geen sticker!


En waarom: Omdat het Rode Kruis 'massa-migratie steunt'. Het is een 'bondgenoot van de mensensmokkelaars'. :wtf:

De lokale RK werker levert immers wel goed werk, maar als 'je aan politiek doet dan mag je tegenkanting verwachten'.

Werkelijk helemaal van het kantje die gast.

Trouwens:

Wat gebeurt er met de opbrengst van de Pleisteractie?​

De opbrengst van de Pleisteractie gaat integraal naar de lokale Rode Kruisafdelingen
TVG staat dan weer te pronken met zijn net aangekochte Rode Kruis-sticker op Insta.
 
Is er iemand anders die de passage van Mevr. Eggermont van de PVDA in de Zevende Dag tenenkrullend vond?
Iemand anders zijn factuur gebruiken om een filmpje te maken?
Aan de uitleg van haar over energie lijkt PVDA echt geen klimaatdenkende partij te zijn.
 


Filip Dewinter (Vlaams Belang) heeft het Vlaams Parlement voorgelogen over de herkomst van een partij mondmaskers. Dat blijkt uit onderzoek van Humo en Apache. De brief die hij in januari gebruikte om zichzelf vrij te pleiten, is afkomstig van de Chinese spion Changchun Shao waarmee hij wel degelijk heeft samengewerkt. Met deze zaak komt Dewinter opnieuw in de verlegenheid.
De klacht tegen Dewinter werd uiteindelijk niet ontvankelijk verklaard. Een van de redenen daarvoor was een brief die Dewinter voorlegde. Uit die brief - die Humo en Apache konden inkijken - bleek dat het ‘Voorbereidend Comité van de Internationale Medische Pilootzone’ in de Chinese havenstad Fangchenggang de echte leverancier van de mondmaskers was. Volgens Dewinter had Shao dus niets te maken met de levering.

Maar uit onderzoek van Apache en Humo blijkt nu dat Dewinter het Vlaams Parlement bewust om de tuin heeft geleid. Shao is namelijk zelf de grote man achter dat Voorbereidend Comité. Dat blijkt onder meer uit artikels in de Chinese pers.

Dus wel mondmaskers gekregen van Chinese spion en ook gelogen tegen de deontologische commissie van het Vlaams parlement. Benieuwd of Vlaams Belang nu wel gaat ingrijpen of weeral het hachje van hun stemmenkanon probeert te redden door alles af te schilderen als een heksenjacht.
 
Ergens hoop je dat dit soort berichten er eindelijk eens gaan voor zorgen dat de ogen bij de stemmers op de extreme partijen beginnen open te gaan ...

Europa staat er steeds meer alleen voor, wordt steeds meer geopolitiek, economisch, klimatologisch en militair bedreigd, waarbij we meer dan ooit nood hebben aan een sterk Europa om de kop te bieden aan al die problemen. En wat doen wij? Stemmen op partijen die zeer eurosceptisch zijn, die willen terugplooien op een nog kleinere, nietsbetekenende oppervlakte, die uit de NAVO willen stappen, die in de zakken zitten van de Russen en Chinezen, ...

Zo'n De Winter is toch om van te kotsen. Wilt onafhankelijk zijn van België, de Walen en de Europese Unie, maar buigt dan wel voor buitenlandse meesters. Wat ben je met je Vlaamse onafhankelijkheid als de kostprijs betekent om de schoothond van de Russen te worden, of aan het infuus van de Chinezen te hangen? Enfin, hij kan natuurlijk ook gewoon 'gewoon' corrupt zijn en enkel iets geven om de centen.
 
Ergens hoop je dat dit soort berichten er eindelijk eens gaan voor zorgen dat de ogen bij de stemmers op de extreme partijen beginnen open te gaan ...

Europa staat er steeds meer alleen voor, wordt steeds meer geopolitiek, economisch, klimatologisch en militair bedreigd, waarbij we meer dan ooit nood hebben aan een sterk Europa om de kop te bieden aan al die problemen. En wat doen wij? Stemmen op partijen die zeer eurosceptisch zijn, die willen terugplooien op een nog kleinere, nietsbetekenende oppervlakte, die uit de NAVO willen stappen, die in de zakken zitten van de Russen en Chinezen, ...

Zo'n De Winter is toch om van te kotsen. Wilt onafhankelijk zijn van België, de Walen en de Europese Unie, maar buigt dan wel voor buitenlandse meesters. Wat ben je met je Vlaamse onafhankelijkheid als de kostprijs betekent om de schoothond van de Russen te worden, of aan het infuus van de Chinezen te hangen? Enfin, hij kan natuurlijk ook gewoon 'gewoon' corrupt zijn en enkel iets geven om de centen.
We zijn vrij om te kiezen op welke partij. Jij bent voor vb. Groen en de andere voor VB.
Alleen moet een Filip DW inderdaad het oprotten vind ik persoonlijk. Die man hoort hier niet en zit qua idee en doen ergens in een ander tijdperk.
 
We zijn vrij om te kiezen op welke partij. Jij bent voor vb. Groen en de andere voor VB.
Alleen moet een Filip DW inderdaad het oprotten vind ik persoonlijk. Die man hoort hier niet en zit qua idee en doen ergens in een ander tijdperk.
Natuurlijk ben je vrij om te stemmen voor wie je wilt. Dat is een democratie. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat je, zeker in het huidige geopolitieke landschap, gaat stemmen voor partijen die willen terugplooien op hun eigen land, de EU verlaten of uitkleden, uit de NAVO willen stappen, ...

Dat is uiteindelijk gelijkaardig als de discussie over kernenergie bij Groen en Ecolo. Je kan tegen kernenergie zijn, maar in de huidige geopolitieke, economische en klimatologische realiteit is uitstappen geen goed idee. Hetzelfde geldt voor zaken als de EU en de NAVO. Het is gewoon zelfverkrachting om nu op die partijen te stemmen.

Bij partijen als VB en PVDA is het nog eens extra stuitend omdat die de poorten wagenwijd openzetten voor Rusland en China vanuit het waanidee dat ze onder die hun mantel meer macht kunnen krijgen.
 
Natuurlijk ben je vrij om te stemmen voor wie je wilt. Dat is een democratie. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat je, zeker in het huidige geopolitieke landschap, gaat stemmen voor partijen die willen terugplooien op hun eigen land, de EU verlaten of uitkleden, uit de NAVO willen stappen, ...

Dat is uiteindelijk gelijkaardig als de discussie over kernenergie bij Groen en Ecolo. Je kan tegen kernenergie zijn, maar in de huidige geopolitieke, economische en klimatologische realiteit is uitstappen geen goed idee. Hetzelfde geldt voor zaken als de EU en de NAVO. Het is gewoon zelfverkrachting om nu op die partijen te stemmen.

Bij partijen als VB en PVDA is het nog eens extra stuitend omdat die de poorten wagenwijd openzetten voor Rusland en China vanuit het waanidee dat ze onder die hun mantel meer macht kunnen krijgen.
Mja, maar sommige mensen stemmen dan weer op VB voor andere redenen he waar we soms niet onderuit kunnen.
Ik vind dat de partij Groen soms echt in een aparte wereld leeft en echt oogkleppen/oordoppen op/inhebben, zeker als het gaat in discussies.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan