Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Was al begonnen met het standaard pensioensparen (990 per jaar) en wou een paar jaar terug al beginnen met maandelijks/kwartaal een bedrag in ETF's te steken.. echter altijd het idee gehad om eerst een eigen woning (appartement) te kopen en dus nog niet begonnen met ETFs/beleggen.
Pas een bod gedaan op iets, nu afwachten of het aanvaard gaat worden. Vanaf het moment dat alles rond is en ik eindelijk een eigen woning heb, ga ik eens beginnen met beleggen in ETFs. Al stilletjes beginnen rondkijken waar, Bolero of Degiro, maar na hier rondlezen denk ik dat Degiro de beste optie gaat zijn (eerste maanden/jaren zal het een iets lager bedrag zijn).
Ik begrijp het uitstellen van beginnen aan ETFs volledig.
Voor 1 of andere reden voel ik mij meer 'verplicht' om te blijven overschrijven, via doorlopende opdracht, naar het pensioensparen en wordt de ETF al eens rapper on hold gezet, zoals in december.
Same, tot ik halfweg vorig jaar toch begonnen ben en af en toe bijgekocht
Ondertussen zit ik weer op -12%![]()

Sinds dit jaar ETF's beginnen doen. Ook alleen maar rode cijfers
I knowNo shit.

I know
Slecht moment ingestapt.
Komt ook wel goed, ik blijf storten
EMIM | IE00BKM4GZ66
IWDA | IE00B4L5Y983
.Dat is inderdaad de tactiekBijstorten en gewoon niet naar kijken, dat heeft toch geen zin.
Ge zijt niet alleenSame, tot ik halfweg vorig jaar toch begonnen ben en af en toe bijgekocht
Ondertussen zit ik weer op -12%![]()

)Degiro regelt alles van TOB, enige wat je moet doen is 1x de rekeningen aangeven.Ik heb al eens de zoekfunctie gebruikt, maar bij momenten zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat is nu de beste Belgische broker of bank om met relatief kleine maandelijkse bedragen te investeren in ETF's. Ik beleg nu via Bolero en stort maandelijks op de effectenrekening, maar ik koop pas aan vanaf ik rond de 2500 euro op die rekening heb staan vanwege de kosten.
Dit heeft er al meermaals voor gezorgd dat ik mooie instapmomenten gemist heb.
Daarom mijn vraag: welke broker is het beste qua kosten om maandelijks ongeveer tussen de 100 à 300 euro aan te kopen.
Ik ben voor alle duidelijkheid ook op zoek naar een echte Belgische broker die alles automarisch regelt op vlak van belastingen. Ik wil dus bv. niet zelf een aangifte in de RV doen, of de TOB zelf doorstorten.
Bedankt alvast!
Uit nieuwsgierigheid, welke ETF’s kopen jullie?
Het overgrote deel zal wel een brede ETF kopen (IWDA/VWCE)?
Specifieke keuze voor IWDA of VWCE? Of eerder omdat IWDA al langer bestaat?

Helaas achter paywallEnkel punt 4 en 5 zijn geloofwaardig.
Punt 1 tot 3 is omdat De Tijd gefinancierd wordt door advertenties van banken en verzekeraars, en zeker die Peter Van Maldegem.
Wat voor onzin ik die gast al zien verkondigen heb de afgelopen jaren
Helaas achter paywall