SkeeWax
Active member
- Degiro: voordeel is dat het gratis is(indien kernselectie) en etf (dus lage lopende kost. Nadeel is dat je het elke maand zelf moet aankopen en dat je geen begunstigde kan aanduiden (petekind) indien jij komt te overlijden.Ik ben onlangs peter geworden en zou een beleggersrekening willen openen voor mijn petekindje waarbij ik iedere maand een bedrag zou willen storten in een passief fonds. Wat is daar het ideale platform voor? Ik zit momenteel bij Beobank, KeyTrade, DeGiro & Fortis.
-Keytrade: voordeel is dat het gratis is (indien keyplan fonds) en dat je via automatische opdracht kan sparen. Ook een voordeel is dat je begunstigde kan aanduiden. Nadeel is hogere lopende kosten want actief beheerde fondsen.
- Banken zoals fortis, beobank heb je lopende kost vanwege actieve fondsen + instapkosten dus zou ik sowieso niet overwegen.
Persoonlijk gebruik ik degiro voor mezelf en Keytrade voor mijn petekind aangezien je daar dat derdenbeding hebt (komt dan sowieso aan hem toe) en je er niet achter moet kijken vanwege die automatische opdracht, dus is wel gemakkelijk. Maakt voor mij dan niet uit als ik wat inlever vanwege lopende kosten. Met keytrade kan je een plan a la carte opstellen ook waarbij je zelf de verdeling kiest.
(of ja, via KBC app wel)
. Wat is dan de betere broker?