Heimlar
Active member
ik vandaagVooral ambetant omdat ik gisteren nog maar net mijn maandelijkse aankoop heb gedaan. Ik had beter wat meer uitstelgedrag vertoond..![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik vandaagVooral ambetant omdat ik gisteren nog maar net mijn maandelijkse aankoop heb gedaan. Ik had beter wat meer uitstelgedrag vertoond..![]()

Hier ook, de vorige maanden altijd een paar dagen later gekocht door uitstelgedrag, deze maand natuurlijk nietVooral ambetant omdat ik gisteren nog maar net mijn maandelijkse aankoop heb gedaan. Ik had beter wat meer uitstelgedrag vertoond..![]()

Gewoon eens uitzoomen en dan ziet het er eigenlijk niet zo erg uit heZijn er mensen die na vandaag wat bijkopen of nog even kat uit de boom kijken?
Gewoon eens uitzoomen en dan ziet het er eigenlijk niet zo erg uit he
Ja, die met een glazen bol doen dat zo inderdaad.Als jullie maandelijks beleggen in ETF's, is dat dan maandelijks op een vast tijdstip of binnen die nieuwe maand "aan de laagst mogelijke koers"?
Dus als er die maand ergens een dipje is, effe het maandbudget spenderen.
Niet proberen te timen, lukt toch nietNee, maar in de beurstopic verwachten ze precies nog wel slecht(er) weer.

Eergisteren was het 1 augustus, dus ik heb dan gekocht.Zijn er mensen die na vandaag wat bijkopen of nog even kat uit de boom kijken?
Als jullie maandelijks beleggen in ETF's, is dat dan maandelijks op een vast tijdstip of binnen die nieuwe maand "aan de laagst mogelijke koers"?
Dus als er die maand ergens een dipje is, effe het maandbudget spenderen.
Hier ook een vaste routine. Op een van de laatste werkdagen van de maand wordt het loon gestort, ik stort een deel daarvan meteen door naar Degiro en op de 1e koop ik meteen aan, zonder nadenken.
Als je deze maand had getreuzeld had je wat winst, een andere maand net verlies… maakt allemaal niet uit, bespaar je de moeite en negeer wat de markt doet.
Nee gewoon manueel. Mijn loon ga ik maandelijks meteen altijd toewijzen aan verschillende rekeningen, ik doe dat al jaren en dat is een automatisme geworden, waaronder dus ook een overschrijving naar de broker. Duurt 10 seconden.doen jullie dat specifiek met een systeem? (recurrente overschrijving)
bvb hello bank laat niet toe automatisch over te schrijven naar buitenlandse rekening
ik zie dat ik moeite heb met het maandelijks vast overschrijven, en daardoor te veel op mijn gevoel werk (niet goed)
heb nu een duidelijke taktiek uitgewerkt (zo veel per half jaar te beleggen), plannen jullie datum in agenda in ofzo?

Ja, waarom niet?Jullie kopen dus ook altijd aan de marktprijs? Ik dacht eraan om gewoon een aankoop in te vullen, enkele euro’s onder de laagste prijs deze week. Duurt het dan nog een week, so be it…
Maandag nog wat bijkopenIWDA en CSPX -4% vandaag. Dat zie ik niet graag.

Even een bedenking (niet van mezelf) over DCA beleggen in ETF’s dewelke ik juist tegenkwam. Hoe denken jullie hierover?
...
Die 70% exposure in USA is dan ook weer veel te simplistisch zever.Even een bedenking (niet van mezelf) over DCA beleggen in ETF’s dewelke ik juist tegenkwam. Hoe denken jullie hierover?

Je kan beide doen. Vast kopen op bepaalde tijdstippen en gewoon X aantal euro's vrij houden met ingestelde maximum aankoopprijs. Eens de markt daalt koop je zo soms automatisch wat bij en soms maanden niks.Jullie kopen dus ook altijd aan de marktprijs? Ik dacht eraan om gewoon een aankoop in te vullen, enkele euro’s onder de laagste prijs deze week. Duurt het dan nog een week, so be it…