Beurzen staan vrij hoog momenteel dus zou zelf nu geen lump sum doen.Initieel plan is lump sum + maandelijkse DCA om eventuele pieken/dalen mee te nemen as per usual.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Beurzen staan vrij hoog momenteel dus zou zelf nu geen lump sum doen.Initieel plan is lump sum + maandelijkse DCA om eventuele pieken/dalen mee te nemen as per usual.
Ook al gezien dat het redelijk ATH staat, mss wel al lump sum overschrijven maar niet noodzakelijk aankopen.Beurzen staan vrij hoog momenteel dus zou zelf nu geen lump sum doen.

Misschien de helft lump sum van wat je van plan was, en de andere helft bij een eventuele daling van x-aantal %Ook al gezien dat het redelijk ATH staat, mss wel al lump sum overschrijven maar niet noodzakelijk aankopen.
Langs de andere kant, kan even goed nog doorstijgen, maar daar kan nog wat aan gefine-tuned worden aan het plan![]()
.Beter dan gewoon DCA voor de tweede helft.Misschien de helft lump sum van wat je van plan was, en de andere helft bij een eventuele daling van x-aantal %.
.Als de bank het aanraadt, is het vooral interessant voor de bank. Lees je even in dit topic en kijk naar een interessante ETF voor jullie. Zoals steeds bij beleggingsproducten kan het ook volledig fout lopen. Niemand heeft een glazen bol.Allen,
We willen ons (2 leken in beleggen) ook wagen aan beleggen. Vandaag voor het eerst langsgeweest bij bank voor wat uitleg.
- hebben +- 35 a 40k dat we op korte termijn niet nodig hebben en dus willen beleggen.
- Bank gaf aan dat we dit best meteen allemaal zouden beleggen, weliswaar verspreid over een 4-tal fondsen. Lijkt het jullie inderdaad een goed idee om meteen dat hele bedrag in fondsen te steken?
- Daarna zouden we op maandbasis ook ongeveer €800 (bijv. €200 x 4 fondsen) kunnen beleggen. Lijkt jullie dat een goed idee.
- Instapkosten bij de bank zijn 2,5%. Wellicht beter om toch te kijken om niet via bank te beleggen? Wat raden jullie dan aan? Bijv. Bolero?
Ik ga me zeker hier ook nog verder inlezen op dit forum. Dank alvast voor advies.
Zeker niet via de bank fondsen kopen met 2,5% instapkosten, en daarbij waarschijnlijk nog 1,5% of zo jaarlijkse kosten. Underperformance gegarandeerd.Allen,
We willen ons (2 leken in beleggen) ook wagen aan beleggen. Vandaag voor het eerst langsgeweest bij bank voor wat uitleg.
- hebben +- 35 a 40k dat we op korte termijn niet nodig hebben en dus willen beleggen.
- Bank gaf aan dat we dit best meteen allemaal zouden beleggen, weliswaar verspreid over een 4-tal fondsen. Lijkt het jullie inderdaad een goed idee om meteen dat hele bedrag in fondsen te steken?
- Daarna zouden we op maandbasis ook ongeveer €800 (bijv. €200 x 4 fondsen) kunnen beleggen. Lijkt jullie dat een goed idee.
- Instapkosten bij de bank zijn 2,5%. Wellicht beter om toch te kijken om niet via bank te beleggen? Wat raden jullie dan aan? Bijv. Bolero?
Ik ga me zeker hier ook nog verder inlezen op dit forum. Dank alvast voor advies.
+1Herhaling van verschillende voorgaande pagina's: steek uw bedrag gespreid over enkele kwartalen in IWDA of VWCE. Doe dit zelf via Lynx, Bolero of een andere broker met lage(re) kosten dan via een bankbediende die er onnodige kosten op neemt.
Gisterenavond blijkbaar nog getriggerd en deze morgen staat ze 2% hoger. Mss toch niet zo een goed plan die stop lossesIk heb besloten om toch wat te verkopen / stop loss in te zetten van ETF's die amper verhandeld worden (en ik al niet meer weet waarom ik ze gekocht heb)

Inderdaad meer kans om geld te verliezen op die manier, als je belegt voor lange termijn gewoon laten staan.Gisterenavond blijkbaar nog getriggerd en deze morgen staat ze 2% hoger. Mss toch niet zo een goed plan die stop losses![]()
Er valt eigenlijk ook geen fluit te zeggen over het onderwerpKunnen we geen sticky maken bovenaan met de voornaamste tips uit het topic want eigenlijk is het elke pagina quasi copy/paste.

Echt he. Het is nu niet alsof er ganse dagen baanbrekende nieuwe trackers uitgebracht worden.Er valt eigenlijk ook geen fluit te zeggen over het onderwerp![]()
Er valt eigenlijk ook geen fluit te zeggen over het onderwerp![]()

Mja dat waren domme aankopen en zaten (nog) op winst nuInderdaad meer kans om geld te verliezen op die manier, als je belegt voor lange termijn gewoon laten staan.

Gisterenavond blijkbaar nog getriggerd en deze morgen staat ze 2% hoger. Mss toch niet zo een goed plan die stop losses![]()
Dan al stoppen met werken? Je kan toch perfect ietske minder werken? Maar zo blijf je toch actief. Ik kan me niet inbeelden dat ik dan al stop... Volgens mij word je dan rap oudIk heb een Bolero account geopend samen met mijn vrouw. Bij Degiro is het niet (meer) mogelijk om een gemeenschappelijke rekening te openen, vandaar de keuze voor Bolero.
Plan:
Maandelijks 2.000 EUR IWDA inkopen
Er de komende 20 jaar verder niet naar omkijken.
Ben benieuwd wat de waarde over 20 jaar zal zijn.
Hopelijk + 1 miljoen euro. Wat ongeveer voldoende zou zijn om te stoppen met werken (samen met andere assets, o.a. vastgoed). Zal dan 54 jaar zijn.