Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom niet beiden?Zit een beetje met een dilemma om met ETF te starten. Dat het gunstiger is dan pensioensparen is me duidelijk. Echter kom ik ook in aanmerking voor iets gelijkaardig als pensioensparen met 50 procent belastingsaftrek (tot 4500/j) Dilemma.

Of dit dus inderdaad ;-)Waarom niet beiden?![]()
Klinkt gewoon als een heel goed plan. Eens je begonnen bent niet te veel meer naar omkijken ook.Intussen me wat verder ingelezen. Duidelijk is dat we niet via de bank zullen beleggen.
Intussen een rekening aangemaakt bij Bolero. Bedoeling is wellicht €2000 maandelijks te beleggen in IWDA.
Op die manier kunnen we gespreid die 35à40k spaargeld beleggen (+ ca. €1500 die we maandelijks sparen).
Hopelijk is dit een goede keuze. Ik ga me alleszins de komende maanden nog wat verder proberen te verdiepen in beleggen.
Indien je bij Bolero dus IWDA koopt, dien je dan nog iets aan te geven aan de belastingen bij uw aangifte?
Dus mij lijkt het enkel nodig om rekening af te sluiten bij Bolero en klaar? Of moet je nog iets aangeven elk jaar?
Alvast excuses voor de wellicht domme vraag.
Niets aan te geven voor IWDA.
Bolero is geen buitenlandse rekening
- Je dient op je belastingsbrief aan te geven dat je een buitenlandse rekening hebt.
- Je dient bij de Nationale bank je buitenlandse rekening te registreren.
Buitenlandse rekeningen melden | Nationale Bank van België
Alle Belgische residenten moeten hun buitenlandse rekeningen rechtstreeks melden aan het Centraal Aanspreekpunt van rekeningen en financiële contracten (CAP)., full_htmlwww.nbb.be

Ooh, I see.Bolero is geen buitenlandse rekening
Indien via Degiro moet je dat wel aangeven.

Als je al 30 jaar gewerkt ga je daar wel anders over denkenDan al stoppen met werken? Je kan toch perfect ietske minder werken? Maar zo blijf je toch actief. Ik kan me niet inbeelden dat ik dan al stop... Volgens mij word je dan rap oud

Daar moet je geen 30 jaar voor werken, ik werk 12 jaar en ik zou er ook geen seconde over nadenkenAls je al 30 jaar gewerkt ga je daar wel anders over denken
Ik werk nu bijna 30 jaar en mocht ik kunnen stoppen morgen omdat ik het finacieel aankan ik zou er geen seconde over nadenken.

Tot het bedrag waar jij je comfortabel bij voelt. Dat kan € 100,00 zijn, maar ook € 1000,00 of € 10000,00. We kunnen jouw portefeuille in deze niet maken lijkt me. Het is wel zo dat die € 1,00 transactiekost maar een keer per maand geld, dus veel in een keer blijft de betere keuze als het kan.Bij DEGIRO betaal je €1 handlingskosten per aankoop. Vanaf welk bedrag is het opportuun om maandelijks te kopen bij VWCE of IWDA? Of m.a.w. tot welk bedrag moet je 'sparen' alvorens een aankoop te doen? Ik begrijp dat de beurs niet te voorspellen is, maar er is misschien wel iets dat we als leidraad kunnen nemen?
Fictief voorbeeld:Tot het bedrag waar jij je comfortabel bij voelt. Dat kan € 100,00 zijn, maar ook € 1000,00 of € 10000,00. We kunnen jouw portefeuille in deze niet maken lijkt me. Het is wel zo dat die € 1,00 transactiekost maar een keer per maand geld, dus veel in een keer blijft de betere keuze als het kan.
Dat is het inderdaad.Fictief voorbeeld:
Ik koop aan voor €100 - €1 = €99. Maar een maand later is die €99 misschien al €101 waard. Waarom zou ik dan drie maanden wachten om €300 te investeren? Of bekijk ik het te simpel?
Yep, is er intussen over.S&P gisteren net niet boven de 5000 gegaan
Vandaag wel?
Ik heb deze comment al op verschillende fora en sites gelezen. Het is me echter niet duidelijk waarom dit een probleem is. Ok, als je een market order ingeeft maar dit geldt toch niet als je een limiet order ingeeft? Of wat mis ik hier precies?Wel spijtig die gratis reclame voor BUX en Trade Republic, gevolgd door Degiro zijn dat niet de meest koosjere bedrijven.
Vooral die eerste twee kunnen nog wel eens verborgen kosten met zich meebrengen door een grote spread e.d.
Ook als je een limietorder ingeeft, kan het dat je elders een betere prijs krijgt omwille van de lagere spread. Bijvoorbeeld, kopen met een limiet van 15 EUR op hetzelfde moment bij broker A tegen 14,90 en bij broker B tegen 14,80. Beide orders zijn uitvoerbaar, maar de eerste betaalt eigenlijk 10 cent te veel.Ok, als je een market order ingeeft maar dit geldt toch niet als je een limiet order ingeeft? Of wat mis ik hier precies?
Ik koop nog steeds elke maand hetzelfde bedrag bijIn januari mijn 2-maandelijkse aankoop niet gedaan omdat het zo hoog stond maar het blijft maar gaan
Ik ben hier zwaar aan het zondigen tegen de principes zeker door niet gewoon blind op mijn moment te kopen? Wat doen jullie atm?