parabellum
Well-known member
Ga ik niet mee akkoord, bij de eerste termijn van Trump had ik net hetzelfde voorgevoel en toen alles verkocht omdat dat logisch leek, alles is daarna gewoon sterk blijven stijgen. Ditmaal natuurlijk heel wat minder (voorlopig!), maar in het geheel is dit weer gewoon de zoveelste schommeling en zou ik ook niets anders gedaan willen hebben, want dat zou market timing zijn. Oprecht ook geen stress hier, begin januari nog voor 50k gekocht en dat is nu uiteraard ongeveer een derde minder waard, maar dat hoort er ook gewoon bij. Wat jij voorstelt is gewoon market timing en in hindsight ziet alles er logisch uit.
Trump I en Trump II zijn dan ook heel andere dingen. Bij de verkiezing kon je daar nog aan twijfelen maar nu toch helemaal niet meer? In drie maand is er meer van het staatsapparaat afgebroken dan tijdens heel Trump I.
Van mij mag iedereen trouwens doen waar hij zich comfortabel bij voelt. Maar er zijn hier posts geweest van mensen die zich duidelijk oncomfortabel in de markt voelden, waarna er enkel reacties als 'market moet je niet timen' en 'wat doe je dan als de beurzen enkel naar boven blijven gaan' op kwamen.
Heb die aversie tegenover market timing trouwens nooit gesnapt, je neemt een historische trend en schat die hoger in dan de informatie die je nu ter beschikking hebt.
Wat maakt een daling van één week nu uit? We staan (op de EUR-nominated S&P500 trackers) op ongeveer -30% van de ATH, dat zijn uitstekende aankoopmomenten. Een daling van (random cijfers) 50% is na een groei van 3000% toch nog steeds een daling van 50%, wat maakt die minder significant?![]()
Dat er al heel wat twijfel was over de waardering voor deze shitstorm. Los van een correctie omwille van de importtarieven kan je ook nog eens een correctie krijgen van die mogelijke bubbel. Of die heb je nu al, moeilijk te zeggen nu natuurlijk wanneer er paniek op de markten is.
Mijn punt was en is: ik voel me niet comfortabel bij een situatie waarin een onbetrouwbare, economisch niet onderlegde president op zijn dooie eentje mijn vermogen met 5 cijfers (laten we hopen dat het er geen 6 zijn...) kan beinvloeden. Dat staat los van de 'normale' ups and downs die je op de beurs te verduren krijgt.
Worst case ging ik wat gederfde winst hebben, best case heb ik wat virtuele winst vastgeklikt. Nu heb ik zowel het eerste als het tweede, want heb niet alles verkocht, maar dat stemt mij niet blij want ik zie liever een rustige (beurs)wereld dan deze shitshow.
. Oprecht ook geen stress hier, begin januari nog voor 50k gekocht en dat is nu uiteraard ongeveer een derde minder waard, maar dat hoort er ook gewoon bij. Wat jij voorstelt is gewoon market timing en in hindsight ziet alles er logisch uit.

Tegen dat je echt vertrouwen krijgt dat alles terug stabiliseert staat alles weer terug 10% duurder.