Vergeet vooral je buitenlandse rekening niet aan te geven.Gisteren 100 euro overgeschreven naar mijn degiro account. Ik vind het wel lastig om hier als complete noob mee te beginnen dus als er nog iemand tips heeft voor mij, shoot!
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vergeet vooral je buitenlandse rekening niet aan te geven.Gisteren 100 euro overgeschreven naar mijn degiro account. Ik vind het wel lastig om hier als complete noob mee te beginnen dus als er nog iemand tips heeft voor mij, shoot!
EAM, XET en TDG zijn beurzen (Amsterdam, Frankfurt en Tradegate).Nog niet helemaal mee met alle afkortingen maar met deze info kan ik wel wat! Dankjewel!
Inderdaad, even backtest bij curvo gedaan voor de SP500, 1997-2017, 100$/mnd, 0,20% lopende kost en 2,5$ transactiekosten.Die cijfers kunnen niet kloppen lijkt mij?
Als ik gewoon naar de S&P500 kijk is het volgens mij, zelfs na correctie voor inflatie, onmogelijk dat je portfolio in waarde daalt over die periode.
De markt stond in 2017 op een (voor dat moment) ATH en significant hoger dan pre-dotcom en pre-2008. Zelfs de "slechtste" aankopen in portfolio, die OP die 2 bubbles stonden in 2017 stevig in het groen...
Daar klopt niets van. Aangezien 2017 hoger is dan gelijk welk punt tussen 1997 en 2017, is het mathematisch onmogelijk dat het eindresultaat van DCA negatief is in die periode.Goh, ik denk dat een 20jaar maandelijkse DCA aanpak wel voor bepaalde periodes van de laatste 100 jaar wel negatief kunnen uitdraaien.
Chat-GPT gebruikt voor dit:
Worst Case
This period encompasses the dot-com bubble burst (2000) and the global financial crisis of 2008, which caused significant market downturns.
- Start Year: 1997, End Year: 2017
- Total Invested: $24,000
- Portfolio Value: $20,814
These scenarios show how market timing can drastically affect outcomes even when following a consistent investment strategy like DCA.
Vergeet het vierkantje niet af te vinken op je belastingsaangifte dat je een rekening in het buitenland hebt.Gisteren 100 euro overgeschreven naar mijn degiro account. Ik vind het wel lastig om hier als complete noob mee te beginnen dus als er nog iemand tips heeft voor mij, shoot!
Dus aangeven dat je WEL een rekening in het bbuitenland hebt?Vergeet het vierkantje niet af te vinken op je belastingsaangifte dat je een rekening in het buitenland hebt.
En zoals Kay-Gell aangaf :
Buitenlandse rekeningen melden | Nationale Bank van België
Alle Belgische residenten moeten hun buitenlandse rekeningen rechtstreeks melden aan het Centraal Aanspreekpunt van rekeningen en financiële contracten (CAP)., full_htmlwww.nbb.be

Trade Republic 3,5 bruto rente, maandelijks uitbetaald.Wat doen jullie met grotere hoeveelheden cash die aan de kant worden gehouden voor DCA en/of om bij te kopen bij een dip?
Gewoon reeds bij de broker zetten of bestaan er andere beleggingsmiddelen die toch iets opbrengen maar waar je ook direct aan kan in geval van nood?
Definieer "grotere" hoeveelheid en DCA timeline? Indien 10.000'en en meerdere maanden, kan je eens kijken naar een money market fund: hyperstabiel, quasi zo liquide als cash, en brengt in huidige tijden iets meer op dan een spaarboek. Voor minder dan 10.000'en of weken/enkele maanden timeframe zal het sop de kolen niet waard zijn (TOB, broker fees).Wat doen jullie met grotere hoeveelheden cash die aan de kant worden gehouden voor DCA en/of om bij te kopen bij een dip?
Gewoon reeds bij de broker zetten of bestaan er andere beleggingsmiddelen die toch iets opbrengen maar waar je ook direct aan kan in geval van nood?
Idd enkele 10.000 over meerdere maanden.Definieer "grotere" hoeveelheid en DCA timeline? Indien 10.000'en en meerdere maanden, kan je eens kijken naar een money market fund: hyperstabiel, quasi zo liquide als cash, en brengt in huidige tijden iets meer op dan een spaarboek. Voor minder dan 10.000'en of weken/enkele maanden timeframe zal het sop de kolen niet waard zijn (TOB, broker fees).
Meer opbrengst en minder gedoe (gewoon via je default broker, dus cash staat direct op de juiste account voor aankoop) dan trade republic hierboven.
En dat allemaal investeren is iets waar ik me niet goed bij voel, dusja...

DCA wordt inderdaad constant "verkeerd" gebruiktMaar dat is geen dca, want je legt elke maand geld in die je die maand verdiend hebt.
Schuldsaldoverzekering zorgt er voor dat het niet-afbetaalde deel belastingvrij wordt geërfd zeker? Zou er persoonlijk ook niet op letten.De insteek van niet vervoegd af te lossen om uw vriendin niet in moeilijke papieren te brengen snap ik ook niet zo goed.
Niet belastingvrij, maar vrij van bankschuld. Het is nog steeds mogelijk dat er erfbelasting wordt gevraagdSchuldsaldoverzekering zorgt er voor dat het niet-afbetaalde deel belastingvrij wordt geërfd zeker? Zou er persoonlijk ook niet op letten.
Waar dat geld vandaan komt doet er toch niet toe, dacht ik?DCA wordt inderdaad constant "verkeerd" gebruikt
Dit is zo'n term waarvan de betekenis evolueert lijkt mij. Maandelijks geld van het loon opzij zetten wordt bijna altijd DCA genoemd.
Maar als het die maand verdiend is, is het toch lump sum voor die maand?Waar dat geld vandaan komt doet er toch niet toe, dacht ik?
Gewoon elke maand een vast bedrag = DCA. En dat itt minder frequente, ongestructureerde tot zelfs éénmalige aankopen.
Ik snap echt de relevantie niet van wanneer/waar/hoe dat geld verdiend is.Maar als het die maand verdiend is, is het toch lump sum voor die maand?

Nee.Waar dat geld vandaan komt doet er toch niet toe, dacht ik?
Gewoon elke maand een vast bedrag = DCA. En dat itt minder frequente, ongestructureerde tot zelfs éénmalige aankopen.