ETF's - Trackers - Indexing - Passive Investing - Mutual Funds - ...

Ik zou zeggen bv S&P500 op 3200 (8000€), 2500 (16000€) en vervolgens rond 2000 (24000€). Tel maar terug van 4340 waar het nu staat.
Dus zo'n 26% gezakt dan tov vandaag.

En hoe bekijk je dit dat, maand per maand dat het zakt? Of tov een jaar eerder? Of tov de laatste top?

Die gast voorspelt elk jaar een crash. Ooit zal hij wel gelijk krijgen. Maar als je je beslissingen baseert op dergelijke 'info', tenzij als contra-indicator, dan ben je imo een vogel voor de kat. Zeker na 15 jaar beurservaring.
Ik zou zeggen bv S&P500 op 3200 (8000€), 2500 (16000€) en vervolgens rond 2000 (24000€). Tel maar terug van 4340 waar het nu staat. EUR 50 000
Fixed that for ya. Als je met de helft van je cash zit je wachten tot SPX -53%, tja.

Die gast voorspelt elk jaar een crash. Ooit zal hij wel gelijk krijgen. Maar als je je beslissingen baseert op dergelijke 'info', tenzij als contra-indicator, dan ben je imo een vogel voor de kat. Zeker na 15 jaar beurservaring.
Hoe kom jij daar nu ineens bij dat ik daar mijn beslissing op baseer? Dat Buffett zoveel cash heeft bevestigt gewoon mijn idee, niet omgekeerd.

@Gassy Welk advies geeft Buffett mbt tot investeren in de index qua verdeling? (tip: dit is volgens mij hier voorbij gekomen). Ook te vinden op het wereldwijde web. En waarom zou je dit advies volgen/negeren?

@Gassy Welk advies geeft Buffett mbt tot investeren in de index qua verdeling? (tip: dit is volgens mij hier voorbij gekomen). Ook te vinden op het wereldwijde web. En waarom zou je dit advies volgen/negeren?
Daarom dat ik maandelijks inleg... Maar als je nu je cash die je hebt volledig inlegt, doe je dan wel DCA met die cash? Ja, je kunt dat over 5 jaar verspreiden, is een optie.

Daarom dat ik maandelijks inleg... Maar als je nu je cash die je hebt volledig inlegt, doe je dan wel DCA met die cash? Ja, je kunt dat over 5 jaar verspreiden, is een optie.
Eens, die cash stelselmatig inleggen op 5, 6 of 7 jaar. Je legt dan gedurende een hele cyclus in (hoge en lagere shiller pe).

Graag jullie advies bij deze uiteenzetting 😉. Luister ook naar wat gezegd wordt over de hoogte van de shiller index 😉

Ale, opnieuw zo'n site die u probeert cursussen te verkopen. Deze keer wel met extreme value discounts!!

JT2Q6Xm.png

Begin eens bij het begin, hier: https://www.bogleheads.org/wiki/Getting_started_for_non-US_investors

We kunnen hier ook discussiëren zonder op de man te spelen.
Vraagje: Kunnen we alle posts van Gassy (en de reacties daarop) verwijderen? Die verloren minuten van mijn leven krijg ik helaas niet terug, maar andere users hoeven die minuten niet kwijt te spelen...

Vraagje: Kunnen we alle posts van Gassy (en de reacties daarop) verwijderen? Die verloren minuten van mijn leven krijg ik helaas niet terug, maar andere users hoeven die minuten niet kwijt te spelen...
Nu worden mijn vragen over zijn strategie ook al genegeerd dus ik stop ook met erop in te gaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan