Escape rooms

SpeedyP

Active member
Volgens mij nog geen topic van echte escape rooms?

Wij zijn een groepje vrienden die geregeld escape rooms doen en zoeken nog een paar goeie horror escape rooms.

Deze al gedaan:
Mollys game
Stay in the dark
The end
Triplicate institute

Welke goeie zijn er nog?
 
Volgens mij nog geen topic van echte escape rooms?

Wij zijn een groepje vrienden die geregeld escape rooms doen en zoeken nog een paar goeie horror escape rooms.

Deze al gedaan:
Mollys game
Stay in the dark
The end
Triplicate institute

Welke goeie zijn er nog?
Qua horror rooms denk ik dat je waarschijnlijk voornamelijk in Nederland moet zijn, maar wij hebben de volgende in België gedaan en die vond ik toch ook wel spannend:
Chernobyl
Harbor hotel
Till death do us part
Hunting season
Toy factory

Wel in Nederland gedaan:
De meisjeskamers
De orhphanage

Zelf nog niet gedaan, maar zou wel echt zeer eng zijn (ook wel geen klassieke escape room) https://entered.be/en/belevingen/demise-of-the-gricers/
 
Ik vond Sector Z 2.0 een heel leuke, omdat je met 2 teams tegen elkaar strijdt (zombies tegen wetenschappers).

BG heeft er zelf een eigen review over.

 
Iemand 1 van deze al gedaan:

Zoek ook leuke escape room voor met de familie. Iets origineels en niet te moeilijk
 
Iemand 1 van deze al gedaan:

Zoek ook leuke escape room voor met de familie. Iets origineels en niet te moeilijk
Missionaris Michelangelo gedaan. Vond die zeker ok en uitdagend genoeg.

Die van Exitgames in Brugge daarentegen zware teleurstelling.
 
Mijn vriendin is zot van espace rooms. Voor haar verjaardag wil ik haar verrassen door één te organiseren same met haar beste vriendinnen. In totaal gaan we met 5/6 zijn. Iemand een suggestie? Bij voorkeur regio Brugge/Gent.
 
Heb ondertussen al heel veel escape rooms gedaan in België. Zoveel dat we bijna gaan moeten uitwijken naar Nederland :D

Persoonlijke top 5:
1. De wraak van Han (De Gouden Kooi - Mechelen)
2. Het Geheim van Sint-Rumoldus (De Gouden Kooi - Mechelen)
3. Demise Of The Gricers (Entered - As) (Is mss niet écht een escape room, maar wat een geweldige ervaring!)
4. Le Prince (Escaping Belgium - Retie)
5. Chernobyl (The Start - Ranst)

1 & 2 uit die lijst zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor alle escaperoom liefhebbers. Onvoorstelbaar wat ze daar hebben klaargespeeld. Ik wil niet weten wat dat gekost heeft om te maken :D
 
Heb ondertussen al heel veel escape rooms gedaan in België. Zoveel dat we bijna gaan moeten uitwijken naar Nederland :D

Persoonlijke top 5:
1. De wraak van Han (De Gouden Kooi - Mechelen)
2. Het Geheim van Sint-Rumoldus (De Gouden Kooi - Mechelen)
3. Demise Of The Gricers (Entered - As) (Is mss niet écht een escape room, maar wat een geweldige ervaring!)
4. Le Prince (Escaping Belgium - Retie)
5. Chernobyl (The Start - Ranst)

1 & 2 uit die lijst zou eigenlijk verplichte kost moeten zijn voor alle escaperoom liefhebbers. Onvoorstelbaar wat ze daar hebben klaargespeeld. Ik wil niet weten wat dat gekost heeft om te maken :D
Akkoord rond gouden kooi, al wil ik wel eens weten wat hen dat al heeft opgebracht ook :D
 

Dit is een horror escape room maar met acteurs erbij en zo.
Deze heb ik zelf nog niet gedaan maar hiervoor hadden ze iets gelijkaardigs in een oud ziekenhuis. Was wel kicken. :)

Die in dat ziekenhuis hebben wij ook gedaan, vond het verbazend hoe snel we in de juiste sfeer zaten en telkens muisstil onder een tafel doken wanneer we voetstappen hoorden :laugh:
 
Tellen darkrooms ook mee als escape rooms? Uiteindelijk proberen velen die het voor de eerste keer doen daar ook uit te ontsnappen.
 
Terug
Bovenaan