Escape Room: The Game krijgt nieuwe variant

Leuk nieuws voor degenen die graag met de Escape Room-games van Identity Games aan de slag gaan. Het Nederlandse bedrijf maakte bekend dat het komende maandag een nieuw spel in de franchise zal uitbrengen. Verwacht je deze keer echter niet aan een klassieke Escape Room: The Game, maar aan een nieuwe variant. In het nieuwe Escape Room The Game - Puzzle Adventures: Secret of the Scientist wordt het Escape Room-gebeuren gecombineerd met een klassieke legpuzzel.

Ergens aan de rand van het dorp gaat bij een groot oud huis onafgebroken een alarm af. Als beginnend wijkagent heb jij de opdracht gekregen om op onderzoek uit te gaan. In het huis tref je het lichaam van een vermoorde vrouw aan... Al snel doe je noodgedwongen nog een schokkende ontdekking: de voordeur, evenals alle andere deuren in het huis, valt niet van binnenuit te openen. Je zit samen met een lijk opgesloten in een vreemd huis zonder deurklinken...

Verken het mysterieuze huis en ontdek stukje voor stukje de geheimen die het bevat. Speel het spel op je gemak in Puzzel Modus of zet de timer aan en probeer de beste score te halen in Escape Room Modus. Puzzle Adventures kun je alleen of met z'n tweeën spelen.

911ca394-4bf4-4838-b375-00ac28cf6d8e.png
 
Wat doe je daar eigenlijk mee eens je ze gespeeld hebt? Lijkt me typisch een spel dat je 1 keer speelt en dat erna gewoon stof ligt te happen in de kast. Ik wil graag wel eens zoiets doen met mn vrouw, maar vind het voor 1 keer spelen best veel.
 
Redactie
Wat doe je daar eigenlijk mee eens je ze gespeeld hebt? Lijkt me typisch een spel dat je 1 keer speelt en dat erna gewoon stof ligt te happen in de kast. Ik wil graag wel eens zoiets doen met mn vrouw, maar vind het voor 1 keer spelen best veel.
De klassieke Escape Room: The Game-spellen kan je eigenlijk maar 1 keer spelen, want erna weet je de oplossing. Je knipt en vouwt dingen, maar je kan alles opnieuw afprinten.

Escape Room: The Game en The Game 2 staan regelmatig in korting op bol.com trouwens.
 
Redactie
Wat doe je daar eigenlijk mee eens je ze gespeeld hebt? Lijkt me typisch een spel dat je 1 keer speelt en dat erna gewoon stof ligt te happen in de kast. Ik wil graag wel eens zoiets doen met mn vrouw, maar vind het voor 1 keer spelen best veel.
Wat wij doen is maken dat we met 6 de verschillende Exit, Pocket Escape Room, The Game, ... kopen en dan onderling uitwisselen (wij zijn dan wel in de luxe dat we gemakkelijk geknipte of geplooide zaken kunnen reproduceren - maar je vindt ze zeker en vast ook op BGG of op tinternet...) Persoonlijk vind ik de ERTG spellen ook te duur voor wat ze 'maar' bieden, alhoewel ik nu ook wel benieuwd ben hoe ze het puzzelaspect geïntegreerd hebben .. 🧐
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan