ervaringen met vinyl vloer

Cruez

Member
Zijn er mensen die ervaring hebben met een vinylvloer. Qua looks ben ik wel overtuigd maar wat met andere eigenschappen?
Naar wat men zegt zou het geluid heel wat beter moeten zijn dan bij laminaat, maar is dat echt zo?

Een tweede vraag, om de bestaande vloer niet helemaal uit te moeten breken zouden we de vloer misschien op de bestaande tegels met vloerverwarming leggen. Iemand daar soms ervaringen mee naar warmteverlies toe?

De producenten zeggen uiteraard dat alles kan, meestal mag het bestaande vloeroppervlak echter niet warmer zijn dan 27 graden. (ik kan dit nog niet nameten omdat we pas later in onze nieuwe woning kunnen)
Ik keek al even naar floorify (0,0239 m² k/w) en moduleo layred 0,016m² k/w. Laatste heeft een geintegreerde ondervloer. Deze hebben een lage warmteweerstand en zouden hiervoor dus geschikt zijn.

alvast dank!
 
Wij hebben zo’n clickvinyl tegels. Geen opmerkingen over. Of het stiller is dan laminaat weet ik niet, met laminaat heb ik weinig ervaring. En voor vvw denk ik wel dat je de bestaande vloer er uit haalt, want je wilt niet dat al die warmte veel moeite moet doen om aan de bovenste laag te komen.
 
Ook geen ervaring met vloerverwarming, wel met Quickstep in het ene huis en een klikvinyl nu van deftige kwaliteit in het andere huis:
Qua geluid denk ik niet dat dat beter dempt, onder beide hoor je folie te leggen en dit ligt enkel boven dus daar wordt enkel met blote voeten of pantoffels gelopen.

Qua kwaliteit vind ik het wel een duidelijk verschil, de klikvinyl ziet er 2j later nog steeds als nieuw uit terwijl die Quickstep al kleine beschadigingen had van eens iets te laten vallen, raam open te laten staan op een regendag,...
Maar er is wel degelijk een verschil in kwaliteit. De Vinyl en Quickstep voelden hetzelfde aan: massieve planken die je nauwelijks kan buigen. Maar in de toonzaal lagen ook veel dunnere, slappe stalen die ik wijselijk links heb laten liggen.
Ik had trouwens ook online stalen besteld om te zien wat het effect van krassen is. Dus effectief krassen met sleutel getrokken in de stalen om te zien hoe hard dat opvalt.
 
Wij hebben hier overal klikvinyl liggen van Coretec. Ook in de badkamer etc. Ik vind de vloer zeker stiller dan laminaat maar je hebt daar wss ook verschillen in ? De van ons heeft een soort kurk als onderste laag en dat zal ook wel helpen.

Qualitatief is dat top. Wij hebben zo’n plank toevallig ergens buiten liggen, zeker al 2 jaar in tegen en wind en daar zie je eigenlijk bijna nog niks aan.

Hier liggen ze gewoon op de chape en vloerverwarming voelt gewoon lekker. Geen ervaring met plaatsen op tegels.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met een vinylvloer. Qua looks ben ik wel overtuigd maar wat met andere eigenschappen?
Naar wat men zegt zou het geluid heel wat beter moeten zijn dan bij laminaat, maar is dat echt zo?

Een tweede vraag, om de bestaande vloer niet helemaal uit te moeten breken zouden we de vloer misschien op de bestaande tegels met vloerverwarming leggen. Iemand daar soms ervaringen mee naar warmteverlies toe?

De producenten zeggen uiteraard dat alles kan, meestal mag het bestaande vloeroppervlak echter niet warmer zijn dan 27 graden. (ik kan dit nog niet nameten omdat we pas later in onze nieuwe woning kunnen)
Ik keek al even naar floorify (0,0239 m² k/w) en moduleo layred 0,016m² k/w. Laatste heeft een geintegreerde ondervloer. Deze hebben een lage warmteweerstand en zouden hiervoor dus geschikt zijn.

alvast dank!
Hou er rekening mee, dat als je je vloer op een bestaande vloer legt, je zeker een goede (extra) ondervloer moet hebben om oneffenheden op te vangen. De geintregreerde ondervloer, zal zeker niet voldoende zijn om alle oneffenheden op te vangen.
De ondervloer + vinyl, gaat er voor zorgen dat je vloer overal snel 1,5 cm hoger komt te liggen. Dat betekend dat je al je deuren zal moeten aanpassen, je een opsstandje krijgt bij de buitendeuren, trappen etc. Plinten zal je sowieso ook best eerst verwijderen en nieuwe plaatsen.
 
Heb hier vinyl tegels gelegd van 4mm dikte + 2 mm ondervloer ….dus dat valt nog goed mee . ;)
op een bestaande tegelvloer?
Ben benieuwd of je binnen een poosje de tegels er door gaat zien of niet. 6mm is volgens mij echt wel vragen om miserie als je geen perfect geplaatste chape als ondergrond hebt.
 
Hier Floorify gelegd (4.5mm + 2mm ondervloer) op bestaande tegels en plankenvloer, gaat perfect. Ondertussen 2 jaar geleden, ziet er nog goed uit. Wel al krassen natuurlijk (danku kinderen) maar dat zie je niet echt op een hout motief tenzij je daar echt op let. Tegels zie je daar absoluut niet door, is echt stevig materiaal.
 
Liggen hier inderdaad op een bestaande tegelvloer en je ziet het “nog” niet maar ik geef wel de raad als je tegels hebt om de naden op te vullen met zo een egaliseer middel . ;) (Vloer zal nu toch al een dikke 5 a 6 jaar liggen denk ik . ;) )
Heb iook 4 mm vinyl in de badkamer liggen maar dat is op een vlakke houten vloer .

En nee niet verlijmd .
 
Ik heb een systeem van Wicanders liggen, dat is kurk met vinyl. Ik kon dit doorleggen over heel de boven in 1 stuk. Dit is zeer goed gelukt en makkelijker te plaatsen.
 
op een bestaande tegelvloer?
Ben benieuwd of je binnen een poosje de tegels er door gaat zien of niet. 6mm is volgens mij echt wel vragen om miserie als je geen perfect geplaatste chape als ondergrond hebt.

Dat aftekenen wil je uiteraard niet, maar het zou me verwonderen. Die vinyltegels zijn echt wel heel rigide. heb hier al wat stalen liggen. De moduleo layred is speciaal voor renovatie en kan hoogteverschillen opvangen tot 5 mm over een lengte van 2 meter. overbrugt gaten tot 3 cm en scheuren / voegen tot 10 mm. Deze heeft een geïntegreerde ondervloer.
 
Hier Floorify gelegd (4.5mm + 2mm ondervloer) op bestaande tegels en plankenvloer, gaat perfect. Ondertussen 2 jaar geleden, ziet er nog goed uit. Wel al krassen natuurlijk (danku kinderen) maar dat zie je niet echt op een hout motief tenzij je daar echt op let. Tegels zie je daar absoluut niet door, is echt stevig materiaal.
Deze hier is ook wel redelijk krasgevoelig. Ma bon ne vloer dient om op te leven hè. Die eerste krasjes die zie je meteen omdat je praktisch met een vergrootglas ligt te kijken. Daarna vallen ze niet meer op. Vriendin wel al 2 keer iets laten vallen en een dikke hap uit de vloer. De eerste keer dacht ik ach ja. De tweede keer heb ik de planken weer weggenomen op beide plaatsen en de beschadigde plank vervangen.
 
Terug
Bovenaan