Vloer huurwoning met vloerverwarming

Nucknit

New member
Over een maand krijg ik de sleutel van een nieuwbouw huurwoning met vloerverwarming (80m2). Omdat ik de eerste bewoner ben zal de volledige woning nog gestoffeerd moeten worden (behangen, vloeren leggen, ...). Graag had ik wat tips met betrekking tot een (goedkope) vloer uit te zoeken die geen grote extra stookkosten voor de vloerverwarming met zich meebrengt. De vloer moet zwevend worden gelegd, er mag niets worden verlijmd en er moet geluidsreductie worden aangebracht om eventuele overlast voor de onderburen te beperken.

Ik heb al gezocht naar laminaat, maar vaak staat de K/W waarde niet vermeld bij goedkoop laminaat, buiten de vermelding 'geschikt voor vloerverwarming'. Dan moet er nog een ondervloer onder die geluid reducerend is en vanwege de nieuwbouw ook dampwerend. Ik vraag me af of er een goede deal te vinden valt voor +- 1000€ / 80m2. De goedkoopste click-pvc met geïntegreerde ondervloer is momenteel bij de bouwmarkt in de aanbieding voor +- 2000€ voor de hele oppervlakte van het appartement. Het fijne aan PVC vind ik dat je eigen loopgeluid minder is. De planning is om er +- 4 of 5 jaar te blijven wonen hooguit. Ik vraag me dan ook eigenlijk af of de extra kosten voor PVC opwegen tegenover een goedkopere laminaatvloer op het gebied van vloerverwarming.
 
Toch niet. Dat is standaard tegenwoordig. Vloeren worden gelegd door de huurder. Als de vloer nog deftig is bij verhuis, kun je die meestal nog wel laten overnemen door de nieuwe huurder.
Most.ridiculous.post.ever
:wallbash:


Wie oh wie heeft u dat wijsgemaakt?
 
Wat ga je achteraf doen?
De vloer uitbreken en meenemen naar een volgende huurwoning?
Oei oei oei. In 't zak gezet.

Wat maakt het dan uit wat voor vloer het is.
Als dit echt is, wat ik zeer betreur, dan zou ik gewoon voor de goedkoopst mogelijke clickvinyl gaan.

Ben wel benieuwd over welke streek het dan gaat. En behangen in een nieuwbouw 😛
 
Toch niet. Dat is standaard tegenwoordig. Vloeren worden gelegd door de huurder. Als de vloer nog deftig is bij verhuis, kun je die meestal nog wel laten overnemen door de nieuwe huurder.
Nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.

En volgens de geldende wetten is de verhuurder verbonden aan het voorzien van een bepaalde minimuminrichting. En een vloer hoort daar in weze bij. Net zoals dat die normaal gezien ook moet zorgen voor een neutraal geverfde woning - al dacht ik dat enkel de grondlaag al voldoende was. Maar @pardal kan dat al dan niet bevestigen :p.
Natuurlijk weten wij nu ook niet ofdat je een bepaalde gunst hebt gekregen bij de bepaling van uw huurtarief waardoor dit overeengekomen is. En dan mag het volgens mij wel. Ergo normale huurprijs 850€, maar indien jij de inrichting voor eigen rekening neemt betaal je maar 400€ in de eerste 3 jaar waarna je naar 750€ gaat in de jaren erna. Dan zou daar misschien nog iets voor gezegd kunnen worden. Maar of dat 100% correct is ben ik ook niet zeker...

Wat ga je achteraf doen?
De vloer uitbreken en meenemen naar een volgende huurwoning?
Oei oei oei. In 't zak gezet.
Daarom mag die vloer niet verlijmd worden en moest die zwevend opgesteld worden hé. Dan kun je die vloer op u gemak meenemen of dan betaalt de verhuurder wanneer je uit het appartement gaat eventueel een overnamekost voor de vloer.
Of je laat het liggen omdat je de moeite niet wilt doen om dat te demonteren en mee te nemen en dan heeft die verhuurder winst gedaan.
En heb je die dan toch verlijmd -> dan zal dat waarschijnlijk eigendom van de eigenaar worden en ben je in het zak gezet...
 
Inderdaad, vreemd verhaal.
Misschien dat OP met de verhuurder heeft afgesproken om x maanden gratis te wonen, dan kan ik dat nog begrijpen, maar anders wordt hij hier toch serieus in het zak gezet
 
Nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn.

En volgens de geldende wetten is de verhuurder verbonden aan het voorzien van een bepaalde minimuminrichting. En een vloer hoort daar in weze bij. Net zoals dat die normaal gezien ook moet zorgen voor een neutraal geverfde woning - al dacht ik dat enkel de grondlaag al voldoende was. Maar @pardal kan dat al dan niet bevestigen :p.
Natuurlijk weten wij nu ook niet ofdat je een bepaalde gunst hebt gekregen bij de bepaling van uw huurtarief waardoor dit overeengekomen is. En dan mag het volgens mij wel. Ergo normale huurprijs 850€, maar indien jij de inrichting voor eigen rekening neemt betaal je maar 400€ in de eerste 3 jaar waarna je naar 750€ gaat in de jaren erna. Dan zou daar misschien nog iets voor gezegd kunnen worden. Maar of dat 100% correct is ben ik ook niet zeker...
De woning moet in een goede staat van onderhoud worden afgeleverd.

Er bestaat dan zeer veel discussie over wat een goede staat van onderhoud is.

Bij sociale woningen hanteren we de stelling dat een grondlaag het minimum is.

Bij privé huurwoningen nog nooit tegengekomen dat er niet geverfd was bij intrede zonder dat huurders hiervoor gecompenseerd werden.

Sinds het woninghuurdecreet staat het oververven van muren in een neutrale kleur niet meer gelijk met huurschade.

Anderzijds een woning half afleveren heeft ook voordelen voor de huurder. Bij uittreden kan er pak minder aangerekend worden als huurschade.

Maar dat er niets van vloerbekleding ligt, ben ik ook nog nooit tegengekomen.
 
Daarom mag die vloer niet verlijmd worden en moest die zwevend opgesteld worden hé. Dan kun je die vloer op u gemak meenemen of dan betaalt de verhuurder wanneer je uit het appartement gaat eventueel een overnamekost voor de vloer.
Of je laat het liggen omdat je de moeite niet wilt doen om dat te demonteren en mee te nemen en dan heeft die verhuurder winst gedaan.
En heb je die dan toch verlijmd -> dan zal dat waarschijnlijk eigendom van de eigenaar worden en ben je in het zak gezet...
Uiteraard, maar de meeste goedkope clickvinyl is best fragiel aan de tand-groef kant.
Na 5 jaar probleemloos en zonder stukken uit elkaar halen, ik heb er zo m'n twijfels over

Het enige voordeel is dat je de vloer zelf kan kiezen natuurlijk 😛

Een ander ding; wie gaat de plinten zetten?
Of komt dit er niet?
 
Nee dit is zelfs tegen de geldende wetgeving.

Als het gaat over een woning dat ligt binnen het Vlaamse Gewest.
Gaat over een woning net over de NLe grens. Daar is dit soort gedoe standaard dus ;)

Is een woning van een sociale huurmaatschappij die het appartement in het middenhuursegement verhuurd (960€/maand).
 
Uiteraard, maar de meeste goedkope clickvinyl is best fragiel aan de tand-groef kant.
Na 5 jaar probleemloos en zonder stukken uit elkaar halen, ik heb er zo m'n twijfels over

Het enige voordeel is dat je de vloer zelf kan kiezen natuurlijk 😛

Een ander ding; wie gaat de plinten zetten?
Of komt dit er niet?
Plinten is ook voor eigen rekening.
 
Wat ga je achteraf doen?
De vloer uitbreken en meenemen naar een volgende huurwoning?
Oei oei oei. In 't zak gezet.

Wat maakt het dan uit wat voor vloer het is.
Als dit echt is, wat ik zeer betreur, dan zou ik gewoon voor de goedkoopst mogelijke clickvinyl gaan.

Ben wel benieuwd over welke streek het dan gaat. En behangen in een nieuwbouw 😛
Vloer moet idd 'meeneembaar' zijn als de volgende huurder het niet wil overnemen.
De muren zijn behangklaar opgeleverd, niet verfklaar.
 
Dus je huurt een woning maar je mag zelf de vloer leggen? En als je vertrekt mag je je vloer terug uitbreken en meenemen, naar waar, je volgende huurhuis waar ook geen vloer ligt? Als dat echt de regels zijn in NL, chapeau. Best eens contact opnemen met de huurdersbond, nog nooit zo'n bizarre situatie gezien

Wel gemakkelijk voor de verhuurder zo: hier, een half afgewerkte woning, betaal mij maar elke maand huur en betaal dan ook nog maar eens zelf om de vloer te leggen en behang te plakken. Wtf. Wat is de rol van de verhuurder dan? Gewoon cashen zonder verantwoordelijkheden of kosten? En uw behang, ga je dat bij verhuis ook van de muren trekken en terug meenemen?
 
is deze post serieus?

het is toch nog geen 1 april dacht ik? what's next, de dakpannen moet je ook zelf voorzien?
 
Dus je huurt een woning maar je mag zelf de vloer leggen? En als je vertrekt mag je je vloer terug uitbreken en meenemen, naar waar, je volgende huurhuis waar ook geen vloer ligt? Als dat echt de regels zijn in NL, chapeau. Best eens contact opnemen met de huurdersbond, nog nooit zo'n bizarre situatie gezien

Wel gemakkelijk voor de verhuurder zo: hier, een half afgewerkte woning, betaal mij maar elke maand huur en betaal dan ook nog maar eens zelf om de vloer te leggen en behang te plakken. Wtf. Wat is de rol van de verhuurder dan? Gewoon cashen zonder verantwoordelijkheden of kosten? En uw behang, ga je dat bij verhuis ook van de muren trekken en terug meenemen?
het is blijkbaar in NL anders dan hier, vloerbedekking wordt daar als roerend goed (zoals gordijnen) beschouwd.
 
Dus je huurt een woning maar je mag zelf de vloer leggen? En als je vertrekt mag je je vloer terug uitbreken en meenemen, naar waar, je volgende huurhuis waar ook geen vloer ligt? Als dat echt de regels zijn in NL, chapeau. Best eens contact opnemen met de huurdersbond, nog nooit zo'n bizarre situatie gezien

Wel gemakkelijk voor de verhuurder zo: hier, een half afgewerkte woning, betaal mij maar elke maand huur en betaal dan ook nog maar eens zelf om de vloer te leggen en behang te plakken. Wtf. Wat is de rol van de verhuurder dan? Gewoon cashen zonder verantwoordelijkheden of kosten? En uw behang, ga je dat bij verhuis ook van de muren trekken en terug meenemen?
In Nederland is dat echt volkomen normaal, helaas. Zelfs sociale huurwoningen worden met een kale vloer opgeleverd...
 
Wordt met vloerbedekking dan niet eerder tapijten ofzo bedoelt?
Want bvb tegels of kliklaminaat of vinyl is geen vloerbedekking, dat is een vloer....
 
Terug
Bovenaan