Daarstraks foto's gekregen van mijn vader met de vraag of dit normaal is. Hij zette zijn dampkap voor de eerste keer aan en dat zoog amper af en maakte een raar geluid.
Dat is dus de flexibel naar de recirculatie box.
Dus ja, dat is daar in gefrommeld. Mijn verstand is daar dus echt te klein voor dat je zoiets achter laat.
Is een nieuwbouw dat een paar weken geleden is opgeleverd. ( ze wonen er nog niet in)
Hij wou het fornuis opzetten na de oplevering maar werkte ook niet. Ook eens gekeken en dat was gewoon niet aangesloten. Dus de kit mag ook al van de muur en nadien terug opnieuw geschilderd (is pas gekit en geschilderd).
Via de bouwfirma gaat het moeizaam, want de woning is opgeleverd en uiteraard heb je dan nu weer een ander contactpersoon. Uit frustratie dan maar zelf gebeld naar de elektricien (wat een heel vriendelijke is) om te vragen om dat aan te sluiten.
Geen probleem zei hij, maar de persoon die de factuur moet betalen (bouwfirma) moet mij wel die opdracht geven. Anders ga ik waarschijnlijk mijn geld nooit zien. Als jij mij nu de opdracht geef, dan stuur ik de factuur naar u op (wat niet de bedoeling is).
Hij zei dat de afspraak was dat de schrijnwerker die de keuken zetten al de toestellen ging aansluiten. Zowel ik als mijn vader weten dat, want toen we een rondgang deden samen met bouwcoördinator en hun aanspreek persoon van de bouwfirma (tijdens de ruwbouw fase), was dat een puntje dat aan bod kwam. Toen hebben die daar nog bezig geweest welke kabel dat ze moesten voorzien voor de aansluiting. Waar ik toen al serieuze twijfels had met de vakkennis van die bouwfirma, want uiteindelijk hebben wij nog gezegd hoe ze het moesten doen.
Dus ja dat gaan weet plezante telefoontjes worden voor mijn vader. Die zit nu al te koken. Ik wordt er ook al onnozel van in zijn plaats.
Tijdens de oplevering dan ook gezien dat hij zijn laminaat naar stort kan brengen van de zolder, want dat staat allemaal krom. Blijkbaar is de ketel foutief aangesloten en stond daar een serieuze plas water en waarschijnlijk al dagen aan een stuk. Ventilatiesysteem was ook al uitgevallen.
Vind het een schande dat je zoiets durft afleveren, want er waren nog verschillende puntjes. Zijn allemaal punten dat zijn opgeschreven en uiteraard hebben mijn ouders nog niet alles betaald, totdat dit in orde is gebracht.
Maar dan nog moeten die telkens liggen bellen om te zorgen dat ze in gang schieten. Terwijl dat ze net een bouwfirma pakken, zodat het werk voor hun wordt gedaan. Ze hadden beter met een architect gewerkt en bouwfirma links laten liggen. Want de bouwfirma met 65 jaar ervaring, hebben blijkbaar eerder ervaring in 65 jaar prutswerk.
Het goede nieuws is dat ze het fornuis al binnenkort komen aansluiten, daar belde ze met veel trots voor (1 maand na de oplevering.) En dan gaat het weer iets worden als compensatie voor het kitten en schilderen, want dat is niet voorzien.