Ervaringen met aannemers

Da's wel meteen 5000 euro ongeveer voor onze gevel, vind dat toch wel duur voor een cosmetisch iets dat ik toch niet zie wanneer ik binnen zit.
Isolatie en spouwmuur hebben we al in ons huis dus het is niet dat we die isolatie echt broodnodig hebben.

Aannemers. Toch een speciaal ras...
We vragen om een schoorsteen buiten af te sluiten. Offerte van 725 euro...?
Dan maar via de schoorsteenveger. Identiek hetzelfde gedaan voor 25 euro.

Aannemers. Toch een speciaal ras...
We vragen om een schoorsteen buiten af te sluiten. Offerte van 725 euro...?
Dan maar via de schoorsteenveger. Identiek hetzelfde gedaan voor 25 euro.
Dat zal dan ook wel bovenop een schoorsteenreiniging zijn. Voor 25e gaat die zelfs de ladder nog niet tegen de muur kunnen gezet hebben?

Dat zal dan ook wel bovenop een schoorsteenreiniging zijn. Voor 25e gaat die zelfs de ladder nog niet tegen de muur kunnen gezet hebben?

Toch wel...
Ladderke dertegen en die wandelde gewoon naar boven en klom bovenop de schouw :)

Dat is de ik-wil-deze-klus-niet-doen-prijs
Zoals hier een offerte een tijdje geleden: 2500€ voor een buiten en binnenunit (airco). 3500€ voor amper 1 extra binnenunit. :unsure:
Dat was ook zo van: Fuck ik moet enorm véél extra leidingen trekken doorheen die woning. Ik heb daar géén zin in.
Ik vraag de prijzen voor gouden leidingen.

Ik heb een factuur liggen voor 400 euro om welgeteld één beschadigde gevelsteen te laten vervangen. Betaald door de firma die de schade had aangericht dus het boeit mij niet. Maar tegelijk is dat toch te ranzig om los te lopen.

Ik heb een factuur liggen voor 400 euro om welgeteld één beschadigde gevelsteen te laten vervangen. Betaald door de firma die de schade had aangericht dus het boeit mij niet. Maar tegelijk is dat toch te ranzig om los te lopen.
Exclusief of inclusief de prijs voor de nieuwe gevelsteen? Zowiezo voor 50€ max heb je al een goeie gevelsteen.
Dus dat is dan 350€ voor die steen te vervangen.

Hoeveel vragen ze dan per uur? 700€ (inclusief btw)? :unsure: Want daar werken ze toch max een half uurtje aan (waarschijnlijk zelfs véél minder, want die mannen zijn dat gewoon). Maar goed reken een half uur omdat ze ook nog naar uw woning moeten rijden en weer terug naar de firma.

Het zijn inderdaad soms absurde prijzen dat die mannen vragen hé.

Exclusief of inclusief de prijs voor de nieuwe gevelsteen? Zowiezo voor 50€ max heb je al een goeie gevelsteen.

Hoeveel vragen ze dan per uur? 700€ (inclusief btw)? :unsure: Want daar werken ze toch max een half uurtje aan (waarschijnlijk zelfs véél minder, want die mannen zijn dat gewoon). Maar goed reken een half uur omdat ze ook nog naar uw woning moeten rijden en weer terug naar de firma.

50 euro voor 1 steen? Zal een dure bouw worden zo.

Steen had ik al liggen :) Denk dat ze er misbruik van hebben gemaakt wetende dat de firma die de kost ging betalen een miljoenen-KMO is

Bij ons was et 250 euro om 3 stenen te vervange, wij hadden een goeie deal dan blijkbaar.. ;-)

ruwbouwaannemer moest sowieso ter plaatse zijn die dag, en stenen lagen er nog, heeft mss half uurtje geduurd..

(Ze wisten ook wel dat de keukenbouwer ging betalen, die waren op de foute plaats beginnen slijpen voor de dampkampafzuiging, net waar afvoer van terras naar beneden kwam... gelukkig de afvoer zelf niet beschadigd)

Laatst bewerkt:
Heb nog zo eentje binnen. Sommetje van 625 excl voor 5 terrastegels bij te leggen (excl tegel...)

Begint wat mijn botten uit te hangen

Bedoel je de terras uitbreiden? Ja dat is veel geld maar daar ben je zeker een halve dag aan kwijt en dan moet je nog een andere werf hebben waar je ook een halve dag kan starten of verder doen. Daarom dat ze extra vragen want kans is groot dat ze een dag verliezen. Plus is een een prutswerk waar alleen maar vodden van kunnen komen. Als je een terras moet uitbreiden met enkele tegels heb je kans dat na een tijd deze gewoon loskomt van de rest, fundering is idealiter in 1 geheel gelegd.

Hier hetzelfde, dat er zijn die denken dat je hier maar een half uur werk aan hebt. Je moet eerst nog naar de werf rijden, de steen uitslijpen zonder schade aan de rest te brengen. Speciaal wat klein beetje mortel maken en die steen er inmetselen. Zo een steen inmetselen is veel meer werk dan een steen gewoon metselen. En dan heb je nog een half uur werk om alles te kuisen. Later nog eens terugkomen om dat stuk te voegen. En grote kans dat de bouwheer niet tevreden is omdat de steen en voeg van kleur afwijken van de rest. Ik zou zelfs geen prijs geven want zou bang zijn dat het aanvaard wordt.

Bij ons was et 250 euro om 3 stenen te vervange, wij hadden een goeie deal dan blijkbaar.. ;-)

ruwbouwaannemer moest sowieso ter plaatse zijn die dag, en stenen lagen er nog, heeft mss half uurtje geduurd..

(Ze wisten ook wel dat de keukenbouwer ging betalen, die waren op de foute plaats beginnen slijpen voor de dampkampafzuiging, net waar afvoer van terras naar beneden kwam... gelukkig de afvoer zelf niet beschadigd)
Ah jullie keukenbouwer doet wél de dampkapafzuiging? Dat is iets wat Eggo blijkbaar niet doet...
- Tijdens offertefase nooit iets over gezegd
- Bij opmeting: "Zie dat daar een gat zit van x cm hé!". Ik heb dat dan maar gevraagd aan een andere aannemer in regie.
- Bij plaatsing: "Ja, die dampkapafzuiging was eigenlijk niet inclusief. Maar als je € 30 bijlegt ga ik vlug een flexibel door dat gat rammen zodat je voorlopig voort kan."

Ik zit hier dus nu nog steeds met zo'n flexibel door een gat in de gevel met rondom rond 2 cm opening, totaal niet afgewerkt, geen rooster, ... Moet nu nog iemand zoeken die een spirobuis kan steken. Vind daar maar eens een aannemer voor.

Tsjah, dat zijn voor die mannen ook niet de meest toffe werven he. Nen halve dag onderweg/bezig voor een prutswerkske tov nen ganse werf waar ze kunnen doordoen
Bedoel je de terras uitbreiden? Ja dat is veel geld maar daar ben je zeker een halve dag aan kwijt en dan moet je nog een andere werf hebben waar je ook een halve dag kan starten of verder doen. Daarom dat ze extra vragen want kans is groot dat ze een dag verliezen. Plus is een een prutswerk waar alleen maar vodden van kunnen komen. Als je een terras moet uitbreiden met enkele tegels heb je kans dat na een tijd deze gewoon loskomt van de rest, fundering is idealiter in 1 geheel gelegd.

Hier hetzelfde, dat er zijn die denken dat je hier maar een half uur werk aan hebt. Je moet eerst nog naar de werf rijden, de steen uitslijpen zonder schade aan de rest te brengen. Speciaal wat klein beetje mortel maken en die steen er inmetselen. Zo een steen inmetselen is veel meer werk dan een steen gewoon metselen. En dan heb je nog een half uur werk om alles te kuisen. Later nog eens terugkomen om dat stuk te voegen. En grote kans dat de bouwheer niet tevreden is omdat de steen en voeg van kleur afwijken van de rest. Ik zou zelfs geen prijs geven want zou bang zijn dat het aanvaard wordt.
ik was dit gisteren ook beginnen typen, maar had het niet zo goed verwoord :unsure: tis ook niet alsof die mannen alle dagen kunnen vullen met die ‘kleine’ werkjes.

Dit dus hé. Uiteraard zijn het zotte prijzen wanneer je dat vergelijkt met grotere werken. Maar dat is altijd al zo geweest in de bouw, hoe kleiner het werk of de oppervlakte, hoe duurder de prijs per uur of per m² zal zijn.

Zeker wanneer je dat aan de aannemers vraagt die normaal complete werven of grote werken doen. Dergelijke kleine zaken laat je best door echte klusjesmannen ergens uit de buurt doen, die zich wel daarmee bezighouden en een normaal uurloon vragen.

Het is trouwens ook een probleem bij veel bouwfrima's die met onderaannemers werken. Je moest eens weten hoe de dienst na verkoop van bv SOD firma's moeten zagen bij die onderaannemers om dergelijke kleine zaken te gaan oplossen. Met uiteraard ontevreden klanten als gevolg omdat alles veel te lang aansleept.

Ah jullie keukenbouwer doet wél de dampkapafzuiging? Dat is iets wat Eggo blijkbaar niet doet...
- Tijdens offertefase nooit iets over gezegd
- Bij opmeting: "Zie dat daar een gat zit van x cm hé!". Ik heb dat dan maar gevraagd aan een andere aannemer in regie.
- Bij plaatsing: "Ja, die dampkapafzuiging was eigenlijk niet inclusief. Maar als je € 30 bijlegt ga ik vlug een flexibel door dat gat rammen zodat je voorlopig voort kan."

Ik zit hier dus nu nog steeds met zo'n flexibel door een gat in de gevel met rondom rond 2 cm opening, totaal niet afgewerkt, geen rooster, ... Moet nu nog iemand zoeken die een spirobuis kan steken. Vind daar maar eens een aannemer voor.
Die keukenbouwers zijn soms tjoolders wi, moet soms gaan om 2 schellkranen in te draaien omdat ze dat niet kunnen.. Of ze sluiten de sifon aan en het Lekt langs alle kanten, etc..

Zo nog bij mensen met splinternieuwe hele dure keuken die al een week met een bassin moesten zitten dutsen en ging nog een week duren omdat ze die sifon Nie deftig aangesloten hadden, zit ge daar dan dat het eindelijk klaar zou moeten zijn en kunde hem nog altijd niet gebruiken.. Heb ik het dan maar rap opgelost, was eigenlijk voor de verwarming dat ik kwam maar had compassie met die mensen

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan