coffee_snorting
Active member
Kostprijs ken ik niet maar afaik is dat smeersel 2 a 3 lagen voor het waterdicht is. Met iedere keer droogtijd van 1 a 2 u tussen de lagen en dan voor de laatste laag 12 a 24 uur droogtijd voor ge kunt tegelen.Zelfde voorbeeld van onze badkameraannemer toen ik vroeg of hij al had gewerkt met van die smeerbare waterdichting voor inloopdouches (soort van rubber die je aanbrengt met een brede borstel). Die mens werkt al 20 jaar met Kherdi doeken en heeft daar nog nooit noemenswaardige problemen mee gehad (mits correct geplaatst). Dat nieuwe product was schijnbaar eenvoudiger aan te brengen voor hun, maar kost natuurlijk wel wat meer. Misschien wat conservatief, maar ik heb toch liever dat dan dat hij gaat werken met iets waar hij (nog) niet veel vertrouwen in heeft.
Ideaal voor de dhz’er, die iedere weekavond een laagske kan smeren, maar voor de tegelaar die wil doorwerken? Das toekomen, uwe tegellijm smeren en kerdidoek plakken. Tegen dat uw laatste strook kerdi hangt kunt ge beginnen tegelen.
Het wordt meer en meer gebruikt, maar dan enkel bij mannen die tussen het drogen ergens anders kunnen tegelen in uw huis. Als er ene komt enkel voor de badkamer is dat gigantisch veel tijdverlies. Of ge moet een moeilijk patroon hebben om uw tegels te leggen