Ervaringen met aannemers

Hier zijn soms uilen die mijne koffie niet accepteren.

Little do they know dat ze zojuist de beste espresso uit hun leven geweigerd hebben :unsure:

Mijn deksteen waar ik al sinds maart op wacht, zou na meerdere rappels zeker geplaatst worden in de laatste twee weken van juni. Ondertussen nog altijd niets gehoord, en wetende dat binnen twee weken het bouwverlof begint verwacht ik niets meer voor half augustus. In elk geval ben ik van plan om die slotfactuur ook gewoon niet te betalen en ze enkele maanden in de draai te houden.

Remember mijn terugkerend vochtprobleem? Firma komt nu vandaag het herstellen. Ze kappen halve vierkante meter plak weg waar het probleem zit en doen er opnieuw plastic op en dan cement. 2 meter verder doen ze niks want "geen probleem" terwijl ge de prut er al door ziet komen :fingerguns: :fingerguns: love de bouw

Kleine dakherstelling laten uitvoeren op zaterdagvoormiddag (was niet dringend, dakwerker had zelf voorgesteld om op zaterdag te komen)
Krijg ik nu een factuur van 135 euro incl BTW. Hij had letterlijk 5min werk incl opstellen ladder :/ wtf
Dat valt nog mee, mens is moeten uitrijden ook. 5 minuten = 1u aangerekend.

Kleine dakherstelling laten uitvoeren op zaterdagvoormiddag (was niet dringend, dakwerker had zelf voorgesteld om op zaterdag te komen)
Krijg ik nu een factuur van 135 euro incl BTW. Hij had letterlijk 5min werk incl opstellen ladder :/ wtf
Zou jij je huis uitkomen voor zoiets als je er nog geen €10 voor krijgt?
Je mag al blij zijn dat er iemand wil langskomen voor iets dat 5 minuten duurt.

Dat lijkt me nu wel normaal eigenlijk. Probeer eens een dakwerker vast te krijgen voor een klein prul ook gewoon.

135€, tegen dat de factuur opgemaakt is door de secretaresse is het geld op.

Vorige week met 4 arbeiders 5 megategels gaan herplaatsen. (verzakt na 6 jaar) 3 uur werk Brussel, dus 3600€
Word gewoon besteld, en als het te duur is, dat ze het dan zelf doen.

Dat is helaas het nieuwe normaal.

Hier een week of 6 geleden een zestal aannemers ruwbouw + viertal dakwerkers aangeschreven voor offertes. Welgeteld nul die reageren of langskomen. Belrondje geeft overal t zelfde antwoord: wel interesse, maar momenteel heel druk om een offerte op te maken.
En ik die dacht dat de bouw aan't opdrogen was.... Boy was I wrong :-D

135€, tegen dat de factuur opgemaakt is door de secretaresse is het geld op.

Vorige week met 4 arbeiders 5 megategels gaan herplaatsen. (verzakt na 6 jaar) 3 uur werk Brussel, dus 3600€
Word gewoon besteld, en als het te duur is, dat ze het dan zelf doen.

Dat is helaas het nieuwe normaal.
300€ per uur voor een arbeider vind ik toch wel serieus doorgerekend hoor... die tegels kunnen voor mij gewoon verzakt blijven liggen...

300€ per uur voor een arbeider vind ik toch wel serieus doorgerekend hoor... die tegels kunnen voor mij gewoon verzakt blijven liggen...
Je vergeet nog reistijd voor die 4 man, ergens vanuit de Kempen als ik mij niet vergis. Dus dan ben je heen- en terug al snel 3u extra kwijt. Dat zijn ook gederfde inkomsten waar je in een offerte rekening moet mee houden hé.

Maar in Brussel zijn er veel van dergelijke werkjes die anders geen kat wil doen. Vaak wel overheidsopdrachten of bij bedrijven natuurlijk.

Ik zit met een vrij groot issue.

Offerte ondertekend van een aannemer.
De aannemer liet op zich wachten met zijn voorschotfactuur.
Gisteren opgebeld en blijkt dat deze aannemer in scheiding is met zijn vrouw, de vrouw heeft hem buitengesloten in de mailbox want de volledige zaak staat op haar naam. Zij heeft een immobilienkantoor en hij deed alles qua aannemer.

Wat kan ik nu doen met die offertes ? Zijn voorstel was om te sturen naar het emailadres dat de offertes nietig waren aangezien we niks meer hadden vernomen. (getekend op 16/06).
Maar kan die vrouw niet opeens voor onze deur staan met materialen nadat we iemand anders zoeken om de werken uit te voeren ?

We hebben niets betaald want er waren ook geen facturen maar er is wel al deels een badkamer besteld langs hun kant (denken we) en tegels zijn al geleverd in hun magazijn... er is natuurlijk niemand op dit moment om die te plaatsen.

Merci voor jullie antwoord, tis een moeilijke situatie.

Ik zit met een vrij groot issue.

Offerte ondertekend van een aannemer.
De aannemer liet op zich wachten met zijn voorschotfactuur.
Gisteren opgebeld en blijkt dat deze aannemer in scheiding is met zijn vrouw, de vrouw heeft hem buitengesloten in de mailbox want de volledige zaak staat op haar naam. Zij heeft een immobilienkantoor en hij deed alles qua aannemer.

Wat kan ik nu doen met die offertes ? Zijn voorstel was om te sturen naar het emailadres dat de offertes nietig waren aangezien we niks meer hadden vernomen. (getekend op 16/06).
Maar kan die vrouw niet opeens voor onze deur staan met materialen nadat we iemand anders zoeken om de werken uit te voeren ?

We hebben niets betaald want er waren ook geen facturen maar er is wel al deels een badkamer besteld langs hun kant (denken we) en tegels zijn al geleverd in hun magazijn... er is natuurlijk niemand op dit moment om die te plaatsen.

Merci voor jullie antwoord, tis een moeilijke situatie.
Kan je niet gewoon contact opnemen met die vrouw en vragen wat en hoe? Volgens mij is ze de enige die klaarheid kan brengen in uw zaak.

Beetje gek dat hij een factuur maakt voor dergelijk klein werk. Dat is nog schappelijk. Een dakwerker die ik ken maakt geen facturen onder de 175 euro, 175 euro is het minimum voor een interventie. Dakwerken houden toch een zeker risico in, het gaat niet om een kastje aan de muur hangen, dus normaal dat er daar aan gerekend wordt. Stel nu dat hij heel de dag dergelijke prul moet doen en enkel het uurloon zou rekenen, hij kan direct de boeken toe doen.

Mijn deksteen ging voor de zoveelste week op rij geplaatst worden, maar deze week ging hij 100% ZEKER geplaatst worden.
We zijn dinsdag en nog steeds niet gehoord en vrijdag vertrekken we op vakantie.

Ik hou mijn doemp gewoon in nu, maar één ding weet ik zeker en dat is dat ik die factuur niet ga betalen.

Iemand die mij advies kan geven in onderstaande:

Begin januari vastgesteld dat in 2 platte daken er schade is ontstaan.
Dakwerker komt kijken, en stelt voor EPDM te leggen, er gaat ook isolatie en nieuwe velux koepel komen ... offerte volgt enkele weken later.
Op 15 februari teken ik mijn akkoord.

We hebben een vrij nat lang voorjaar gekend, ik heb daar begrip voor getoond en hem begin juni gevraagd wanneer hij de dakwerken zou uitvoeren.
Hij liet toen weten dat het in de week van 10 juli zou plaatsvinden.
De week voor 10 juli contacteer ik hem met vraag wanneer precies in die week, op dinsdagnamiddag in die afgesproken week kon hij het nog altijd niet zeggen, ik voelde de bui natuurlijk al hangen... de vrijdag komt hij dan langs met excuus dat zijn collega(zoon) al eerder op reis is met auto (ipv met vliegtuig door stakingen).
Hij vertelde, ik doe het de week nadat hij terug is (dus deze week)
Vandaag komt hij terug met nieuw excuus ...

Geduld raakt wat op, we zijn bijna 6 maanden verder, en verder dan "het staat in de planning" krijg ik er niet uit.
Geen concrete datum.
Mijn gedacht is: zelf concrete termijn afspreken (bv 15 augustus, dan zijn we letterlijk 6 maanden verder) en zoniet lijkt mij een aanvaardbare termijn wel overschreden om zo de "overeenkomst" te verbreken.

Ben ik ongeduldig? Hij heeft mij nu al op korte tijd 2 keer "belogen" (beloftes niet nagekomen), dus vertrouwen is volledig weg. Wie weet in welke omstandigheden gaat hij dan zijn werk uitvoeren? Het lijkt mij niet onverstandig om in de tussentijd wel al andere dakwerkers te contacteren, om offertes binnen te krijgen en op die manier tijd te winnen.
Iemand advies?

Komend half jaar zullen we met zo'n 5 aannemers in zee gaan.
3 offertes zijn al ondertekend, voor 1 project (zonnepanelen) heb ik nu een aantal bedrijven aangeschreven, en een aannemer (voor schrijnwerk) heb ik nog niet gecontacteerd maar wordt mij ten zeerste aangeraden door 3 vrienden die allemaal al meermaals op hem beroep hebben gedaan. Dus tenzij zijn offerte overdreven duur zou zijn, zal ik ook met hem werken.

Over een dik half jaar zal ik hier nog eens posten, hopelijk als tevreden mens en niet als mens op de rand van een zenuwinzinking...

Ben ik ongeduldig? Hij heeft mij nu al op korte tijd 2 keer "belogen" (beloftes niet nagekomen), dus vertrouwen is volledig weg. Wie weet in welke omstandigheden gaat hij dan zijn werk uitvoeren? Het lijkt mij niet onverstandig om in de tussentijd wel al andere dakwerkers te contacteren, om offertes binnen te krijgen en op die manier tijd te winnen.
Iemand advies?
Goh, enerzijds lijkt het me normaal dat je zenuwachtig wordt, anderzijds had ik met onze dakwerker dezelfde ervaring: uitstellen en uitstellen, niets concreet kunnen zeggen tot na het zoveelste contact er een week werd afgesproken...en hij er een week later opeens stond met zijn kraan.

Terug
Bovenaan