Ervaringen met aannemers

Wat ze hadden moeten doen, is pur spuiten tot waar het gaat, en dan een paar pur-platen gebruiken om die kabels in te verwerken.
Maar, ze hebben wel een punt, uw kabels liggen daar hoger dan de gespoten PUR, dus dat ging niet gaan ...

je bedoelt toch stabilisé voor bijvoorbeeld onder een terras hoop ik?
Chape en stabilisé zijn zowat hetzelfde hé. Enkel de verhouding is anders. 't Is een chape/stabilisé om terrastegels op te lijmen inderdaad. Is geplaatst op drainagebeton.

Uiteindelijk viel de meerprijs wel mee hoor, maar ik had alles 3x met hem overlopen en de vloerpas met extra uitleg stond netjes op alle plannen. Toen ik hem erover aansprak was het van: 'moh, ik wist van niet anders dat....'

Verdere werken met hem stopgezet.

De aannemer begint volgende week met onze oprit aan te leggen. Is het normaal dat hij ineens al een voorschotfactuur van de helft van het factuurbedrag opstuurt? Daar is eerder nooit over gesproken.

Er staat niks van een voorschot in de offerte, en hij had nooit een voorschot vermeld, dus ik ben er wat door verrast.
Stond bij mij toch bij allen die offerte gemaakt hebben erin. Is niet abnormaal alleszins, die mens moet ook al dat materiaal bestellen :)

De aannemers die hier bezig zijn met de isolatie van de gevel. 's ochtends staat er altijd koffie klaar en 's middags bieden we ze altijd iets fris aan of al eens een ijsje ofzo, zeker met deze temperaturen. Van wat ik van hun moet geloven is het tegenwoordig eerder uitzonderlijk dat ze iets krijgen. Is dat nu zo abnormaal?

De aannemers die hier bezig zijn met de isolatie van de gevel. 's ochtends staat er altijd koffie klaar en 's middags bieden we ze altijd iets fris aan of al eens een ijsje ofzo, zeker met deze temperaturen. Van wat ik van hun moet geloven is het tegenwoordig eerder uitzonderlijk dat ze iets krijgen. Is dat nu zo abnormaal?
Ik heb mijn dakwerkers dat ook aangeboden maar die zeiden gewoon dat ze alles meehadden en niets nodig hadden, zelfs een pint toen ze klaar waren wilden ze niet.

Ik heb mijn dakwerkers dat ook aangeboden maar die zeiden gewoon dat ze alles meehadden en niets nodig hadden, zelfs een pint toen ze klaar waren wilden ze niet.
Inderdaad, bij ons ook. Bij ons willen die mannen gewoon ongestoord verder doen en zeggen ze dat ze alles bij hebben.. Ze zullen dan wel een frigobox met drank in hun bestelwagen liggen hebben zeker.

Nu ja, je kan het altijd vragen. Maar vaak zijn de mensen ook niet de hele tijd thuis als ze ergens buiten moeten werken, en zullen de werkmannen dus zelf hun drank al wel voorzien hebben.

Ik vraag het ook wel altijd als ik erbij ben of ze iets moeten hebben, lijkt mij wel nog steeds normaal.

Bier aanbieden doe ik wel niet, en vind ik ook niet normaal :p

Ik heb hier ook bijna elke aannemer al iets aangeboden, maar die hebben altijd al hun gerief bij. Als het snikheet was in de zomer waren ze wel blij met enkele ijskoude blikken cola.

De aannemer begint volgende week met onze oprit aan te leggen. Is het normaal dat hij ineens al een voorschotfactuur van de helft van het factuurbedrag opstuurt? Daar is eerder nooit over gesproken.

Als je zijn BTW nummer hebt, check misschien eens of je de cijfers van zijn bedrijf op de NBB balanscentrale kan vinden. Kwestie dat het geen bedrijf is dat op het rand van het faillissement staat waar je je voorschot aan betaalt...

Als je zijn BTW nummer hebt, check misschien eens of je de cijfers van zijn bedrijf op de NBB balanscentrale kan vinden. Kwestie dat het geen bedrijf is dat op het rand van het faillissement staat waar je je voorschot aan betaalt...
Hebben we inderdaad gedaan, en dan de betaling gedaan toen hij aan de werken begon.

Maandag hebben ze hier de nieuwe videofoon gemonteerd (5 appartementen). Ik heb ze allebei (ze waren met 2) toch een blikje cola gegeven. (ze hadden de keuze cola of water)

Ik moet mijzelf er ook wel aan doen herinneren, want anders zou ik dit wel eens durven vergeten. Maar lijkt me niet abnormaal dat je dit aanbiedt?

Koffie bied ik dus wel niet aan .. ijsjes ook niet ..

Ik bied altijd iets aan, maar de meeste hier hebben steeds geweigerd. Volgens mij krijgen ze op sommige plaatsen soms drek die niet te zuipen is, en hebben ze hun lesje geleerd om steeds zelf iets te voorzien.

Ik bied altijd iets aan, maar de meeste hier hebben steeds geweigerd. Volgens mij krijgen ze op sommige plaatsen soms drek die niet te zuipen is, en hebben ze hun lesje geleerd om steeds zelf iets te voorzien.

Toen ik nog telenet technieker op de baan was weigerde ik ook bijna overal drank tenzij ik ze expliciet een blikje of iets voorstelden en het was een deftig huis.

Ook al te veel kieszakkerij gezien in mijn tijd :p

Toen ik nog telenet technieker op de baan was weigerde ik ook bijna overal drank tenzij ik ze expliciet een blikje of iets voorstelden en het was een deftig huis.

Ook al te veel kieszakkerij gezien in mijn tijd :p
Blikjes of water van zo'n klein flesje (indien nog niet geopend) weigeren ze hier, bijna nooit.

Maar id, ik kan best begrijpen dat je andere zaken gewoon weigert. Mensen zijn soms raar.
Voor hetzelfde geld bieden ze u ouwe koffie aan die al "weken" op de keukentafel staat.

Terug
Bovenaan