Ervaringen EDPnet

Al jaren tevreden van EDPnet en hun communicatie/helpdesk, maar ik vrees dat met deze prijsaanpassing toch wel wat klanten zullen verliezen aan MobileVikings.

Eigenaar Citymesh heeft geld nodig voor hun beheer en verdere uitrol van Digi Belgium.

Jammer van de prijsstijging maar voor dat beperkt verschil ga ik nog niet over op een scarlet of mobile vikings.

Ik overweeg ook nog geen overstap, maar ik ga het wel in 't oog blijven houden. Met die €4 erbij is één van hun grote troeven in 1 klap teniet gedaan.

Alle zakelijke EDPnet klanten gaan over naar Citymesh, en particulieren gaan op termijn over naar Digi. Bewuste strategie.

De naam EDPnet verdwijnt beetje per beetje. EDPnet logo is al weg van hun kantoor en vervangen door Citymesh, ook interne systemen werd benaming hier en daar al aangepast.

Al jaren tevreden van EDPnet en hun communicatie/helpdesk, maar ik vrees dat met deze prijsaanpassing toch wel wat klanten zullen verliezen aan MobileVikings.
En waarom precies?
Mobilevikings blijft voor het equivalente abbo (ze bieden 150/50 ipv 100/40Mbps) 4€ per maand duurder. Zelfs nog altijd 1€ duurder als je de combi internet + mobiel pakt.

Verder is dat fysisch hetzelfde netwerk. Dat geeft toch mij toch eigenlijk 0 incentive om te switchen. Ik win daar niets mee en moet nog een paar euro meer betalen per maand.

Je hebt nog genoeg andere spelers: fastic, mixtus, fastfiber, scarlet,... die gelijkaardige zaken aanbieden en vaak goedkoper. En bij Mobile Vikings heb je toch voor 40€ hogere download en upload voor dezelfde prijs want Edpnet is nu toch ook 39,95?

Mijn fout, ik keek op hun website even naar het groene cijfertje, maar dat is de prijs voor de eerste 6 maanden. Het is nu inderdaad dezelfde prijs.

Verder is dat fysisch hetzelfde netwerk. Dat geeft toch mij toch eigenlijk 0 incentive om te switchen. Ik win daar niets mee en moet nog een paar euro meer betalen per maand.
Euh neen.

Mobile Vikings = Proximus
EDPnet = Citymesh

Enkel het kopernetwerk voor xDSL en glasvezelnetwerk zijn van Proximus, maar alle achterliggende hardware in datacentra is van elk respectievelijk bedrijf.

Euh neen.

Mobile Vikings = Proximus
EDPnet = Citymesh

Enkel het kopernetwerk voor xDSL en glasvezelnetwerk zijn van Proximus, maar alle achterliggende hardware in datacentra is van elk respectievelijk bedrijf.
klopt maar de mensen zien enkel wat er bij hun in huis binnenkomt en dat is in dit geval de fiber/vdsl van Proximus. Heel weinig mensen weten wat er achterliggend gebeurt en hoe alles is opgebouwd ;-)

Hier ligt EDP al sinds gisterennamiddag plat. Niemand te bereiken. Online is terug te vinden dat er storingen zijn maar verder niets van info.

Edpnet heeft sinds donderdag grote bel- en datastoring door glasvezelkabelbreuk​

Edpnet heeft in België al sinds donderdagmiddag last van een landelijke brede storing. Alle mobiele diensten zijn niet bruikbaar, zowel bellen als data. Dat komt volgens de provider door een breuk in een glasvezelkabel.
De Belgische provider zegt op een statuspagina dat alle mobiele diensten sinds donderdagmiddag rond 14.35 uur niet meer werken. Volgens de provider geldt dat voor alle gebieden waar het actief is en voor alle mobiele diensten, zowel bellen en sms'en als dataverkeer.
De storing komt door een breuk in een glasvezelkabel. Rond het begin van de avond werd voor het eerst bekend waar de exacte kabelbreuk zich bevond. De provider begon rond 20.15 uur met de reparatie, maar dat duurde langer dan verwacht. In de nacht zei de provider dat de reparatie, specifiek het splicen van de kabel, was afgerond, maar dat er nog steeds problemen bestonden.
Edpnet verwacht dat de reparatie op vrijdagochtend wordt afgerond.

Nu al vrijdagmiddag , nog steeds niets.

Edit , na herstarten werkt het terug. Bijna 24h niet bereikbaar geweest. Was mss nog niet zo slecht.:biglaugh:

Laatst bewerkt:
Hier ligt EDP al sinds gisterennamiddag plat. Niemand te bereiken. Online is terug te vinden dat er storingen zijn maar verder niets van info.

Edpnet heeft sinds donderdag grote bel- en datastoring door glasvezelkabelbreuk​

Edpnet heeft in België al sinds donderdagmiddag last van een landelijke brede storing. Alle mobiele diensten zijn niet bruikbaar, zowel bellen als data. Dat komt volgens de provider door een breuk in een glasvezelkabel.
De Belgische provider zegt op een statuspagina dat alle mobiele diensten sinds donderdagmiddag rond 14.35 uur niet meer werken. Volgens de provider geldt dat voor alle gebieden waar het actief is en voor alle mobiele diensten, zowel bellen en sms'en als dataverkeer.
De storing komt door een breuk in een glasvezelkabel. Rond het begin van de avond werd voor het eerst bekend waar de exacte kabelbreuk zich bevond. De provider begon rond 20.15 uur met de reparatie, maar dat duurde langer dan verwacht. In de nacht zei de provider dat de reparatie, specifiek het splicen van de kabel, was afgerond, maar dat er nog steeds problemen bestonden.
Edpnet verwacht dat de reparatie op vrijdagochtend wordt afgerond.

Nu al vrijdagmiddag , nog steeds niets.

Edit , na herstarten werkt het terug. Bijna 24h niet bereikbaar geweest. Was mss nog niet zo slecht.:biglaugh:
https://issues.edpnet.be/ voor opvolging van problemen.

Terug
Bovenaan