BMW, Mercedes en Audi ook. Allemaal begrensd op 250.Volvo doet dat al een hele tijd, allemaal begrensd op 180 (hetgeen nog ruim genoeg is natuurlijk).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BMW, Mercedes en Audi ook. Allemaal begrensd op 250.Volvo doet dat al een hele tijd, allemaal begrensd op 180 (hetgeen nog ruim genoeg is natuurlijk).
Ik volg je volledig, kom ook vaak met de motor in Duitsland, en hier is rijden toch echt 10x beter. Je kan je bochten goed anticiperen omdat je je niet moet verwachten aan absurde potholes of wisselingen van wegdek, auto's rijden vlot en blijven fatsoenlijk aan hun kant, en als je dan in de dorpjes kom hou je je ook gewoon aan de snelheid (al is die 30).ik hou van snelheid (rij met de moto en sportieve auto) maar ook ik besef dat snelheid verhogen een moeilijke zaak zal worden indien de infrastructuur het niet toelaat. Wij hebben bijna geen rechte banen meer waar geen lichten of dergelijke staan.
Ik rij elk weekend in Nederland, Frankrijk of Duitsland en in Duitsland rij je gewoon op de meeste banen 100. Het kan wel zijn dat ik een beetje een mooi beeld heb van het buitenland omdat dit voornamelijk wegen zijn van motorritten, en in Belgie sta ik natuurlijk elke dag in de file net zoals jullie. In ieder geval is de kwaliteit van de baan daar een stuk hoger als hier.
Ik heb hier toch altijd twijfels bij gehad, mijn XC40 van 2021 ging meer dan 180, heel gek.Volvo doet dat al een hele tijd, allemaal begrensd op 180 (hetgeen nog ruim genoeg is natuurlijk).
De scherpe bochten beter aangeven met reflecterende borden zou voldoende moeten zijn. Lagere snelheden afdwingen is te veel bepamperen. Een beetje inzicht zou voldoende moeten zijn om te kunnen inschatten hoe snel je een bocht kan nemen.
Wat ze wel creëren hier is dat ze door het vele bepamperen met lage snelheidslimieten, iedereen er vanuit gaat dat je elke bocht tegen de snelheidslimiet kan nemen. Meestal is dat wel zo, maar niet overal bij alle weersomstandigheden, en mensen zonder inzicht gaan dat wel overal toepassen waardoor er accidenten gebeuren.
Thierry Neuville rijdt door die bochten tegen 150km/u met zijne Hyundai als trainingskeDie borden zijn geen leidraad over hoe snel je er kan rijden. Ooit al in de ardennen gereden? Daar mag je overal 90, maar ge gaat met stevig gerief moeten afkomen om daar alles aan 90 te pakken hoor.

Maar niet altijd met evenveel succes:Thierry Neuville rijdt door die bochten tegen 150km/u met zijne Hyundai als trainingske![]()
Daar ga ik zelfs niet op ingaan. Daar waren zelfs nieuwe wagens bij.Als mechanieker is uw auto dan toch ook wel niet top in orde precies?
Die snap ik eigenlijk niet, als je op de 70 baan rijdt en je draait je halverwege om. Dan zie je die 50 bord niet en kan je in principe wettelijk 70 rijden. Ergo, de snelheid op de 50 baan is eigenlijk gewoon 70?Of banen waar je volgens de borden de ene kant van de straat 50 moogt en de andere kant van de straat 70. Ken ik ook nog een paar zo.![]()
Je gaat er toch op inDaar ga ik zelfs niet op ingaan. Daar waren zelfs nieuwe wagens bij.
Klapbanden zijn toch niet zo voorkomend, dus dan heb je volgens mij wel absurde pech gehad.Kan wel, maar wordt in België niet gedaan. In België wordt de snelheid enkel tussen 2 camera's gemeten bij trajectcontroles.Vermoedelijk domme vraag, maar wil toch even zeker zijn.
Meet een trajectcontrole alleen de gemiddelde snelheid tussen 2 punten of kan je bijvoorbeeld ook geflitst worden wanneer je maar 1 punt passeert?
Vermoedelijk domme vraag, maar wil toch even zeker zijn.
Meet een trajectcontrole alleen de gemiddelde snelheid tussen 2 punten of kan je bijvoorbeeld ook geflitst worden wanneer je maar 1 punt passeert?

Ik heb hetzelfde op de E17. Ik rij er op voorbij het 1e meetpunt. Ik rij daar al een jaar (iets) sneller dan toegelaten (zeker s'nachts) en nog nooit een boete gehad.Ok thx! Ik woon in een straat die sinds vorige week uitkomt op een straat met trajectcontrole. Als ik dus 's ochtens om 6u naar mijn werk vertrek passeer ik dus maar 1 meetpunt. Vind het dan beetje onnozel om op dat uur 30 te rijden als er echt niemand is.
Alle versta me niet verkeerd he. 'k Ga daar niet aan 80 doorperen uiteraard, maar 30 is op dat moment wel erg traag bij een volledig lege baan.
(voorlopig) 6 boetes in de bus, allemaal van dezelfde week. Woon-werk verkeer (van de madam). Ergens een nieuwe flitspaal in gebruik genomen.
Er kunnen nog een aantal boetes onderweg zijn gezien er 3 weken vertraging op zit en er heel die tijd vermoedelijk sneller is gereden dan toegestaan.
50km/u op een kaarsrechte baan met stippellijn, aparte fietspaden..
Je kan wel zeggen ja te snel gereden elke keer, betaal het maar. Maar dit voelt toch een beetje onfair aan.
Moest er nu die dag zelf nog een mail of smske binnenkomen van "ge zijt geflitst, rij eens wat trager" (of gewoon die ouderwetse flits is ook erg effectief) dan was dat ongetwijfeld direct gebeurd ipv met 3 weken vertraging een brief te krijgen en ondertussen, zonder het te beseffen, te snel te blijven rijden en boetes opstapelen.
Vloeken, betalen, direct weten dat ge trager moet rijden.. seems fair.
Er zijn meer van die zaken in het nieuws gekomen de laatste tijden. Is er iets bekend van uitspraken hieromtrent?
Wie zijn gat brandt moet op de blaren zitten, maar helemaal correct verloopt dit nu toch ook niet vind ik.
Dat ge op een kort stuk tijdens éénzelfde rit meerdere keren geflitst zou worden voor dezelfde fout, dat zou ik op zich idd belachelijk vinden. Maar dat ge op dezelfde weg over meerdere dagen tijd geflitst wordt omdat ge telkens opnieuw te snel rijdt terwijl (zoals ik begrepen heb) ge wel wéét dat de snelheid 50/u is (maar gewoon niet wist er inmiddels geflitst wordt), dan is het imo idd gewoon een kwestie van wie zijn gat verbrandt....
Ik begrijp dat de "natuurlijke snelheid" die ge daar zou aannemen hoger ligt dan 50km/hDat is de fetisj van vandaag - snelheid is gevaar.Is idd een boete voor maandag, eentje voor dinsdag, twee voor woensdag want flits in 2 richtingen... maar allemaal met 3 weken vertraging.
Ik weet of dat "niet weten hoe snel ge moogt" is. Ge wordt geacht dat te weten ja, maar we zijn mensen en we maken fouten. Daarom dat ge ook een boete kunt krijgen, wat ff vloeken is maar goed, lesje geleerd. En na die boete moet ge maar uw gedrag aanpassen.
Maar als ge onbewust een fout maakt en ge wordt daar niet op een redelijke termijn op gewezen maar na 3 weken krijgt ge de opsomming, da's het doel voorbij gaan. Ook al zal dat volgens de wet elke keer opnieuw de beslissing zijn om te snel te rijden, als ge er stomweg niet bij stil staat dat ge te snel rijdt, in hoeverre is dat dan een beslissing?
Dit is trouwens de 50km/u baan, echt gevaarlijk daar hoor, 65 rijdenIk begrijp dat de "natuurlijke snelheid" die ge daar zou aannemen hoger ligt dan 50km/h
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com

Voor hoeveel zijn de boetes? Voor 55km/u gecorrigeerd, of voor 70km/u gecorrigeerd? Want in het eerste geval wist ze duidelijk hoe snel ze mocht. En als je daar elke dag passeert, en je mist elke dag dat zone 50 bord... dan zijn de boetes zeker terecht...Is idd een boete voor maandag, eentje voor dinsdag, twee voor woensdag want flits in 2 richtingen... maar allemaal met 3 weken vertraging.
Ik weet of dat "niet weten hoe snel ge moogt" is. Ge wordt geacht dat te weten ja, maar we zijn mensen en we maken fouten. Daarom dat ge ook een boete kunt krijgen, wat ff vloeken is maar goed, lesje geleerd. En na die boete moet ge maar uw gedrag aanpassen.
Maar als ge onbewust een fout maakt en ge wordt daar niet op een redelijke termijn op gewezen maar na 3 weken krijgt ge de opsomming, da's het doel voorbij gaan. Ook al zal dat volgens de wet elke keer opnieuw de beslissing zijn om te snel te rijden, als ge er stomweg niet bij stil staat dat ge te snel rijdt, in hoeverre is dat dan een beslissing?
Dit is trouwens de 50km/u baan, echt gevaarlijk daar hoor, 65 rijdenIk begrijp dat de "natuurlijke snelheid" die ge daar zou aannemen hoger ligt dan 50km/h
![]()
Google Maps
Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.www.google.com