Ook terug overgeschakeld naar de optifix april voor zowel gas als elec. Kom van de februari.
Dinsdag komen ze de zonnepanelen installeren. Zijn andere tariefplannen dan niet interessanter owv de injectie?
@StannekeS dit dus, je gaat moeten berekenen hoeveel het ongeveer scheelt bij verschillende simulaties van wat je van het net gaat halen per jaar en er op gaat zetten.Code:Afname (enkelvoudige teller) Optifix Mrt 22 29,52 cent per kWh VS Optifix Apr 23 22,59 cent per kWh Injectie (enkelvoudige teller) Berekend met Belpex van Mrt 23 Optifix Mrt 22 0,1007 x 109,59 - 1,0500 9,99 cent per kWh VS Optifix Mrt 23 0,0660 x 109,59 - 1,0500 6,18 cent per kWh
Een verschil van 3,81 cent per kWh voor injectie (in voordeel van Optifix Mrt 22) vs 6,93 cent per kWh voor afname (in voordeel van Optifix Apr 23).
Nu begint het voor ons interessant te worden om over te schakelen naar een nieuwe Optifix voor elektriciteit, gezien de extra injectievergoeding van het oude contract het verschil in afname niet meer compenseert met onze hoeveelheid injectie.
Ik ga toch effe afwachten wat de formule voor injectievergoeding bij het vast contract van Engie is voor ik overschakel. Voor gas heb ik meteen ingetekend op de nieuwe Optifix, omdat ik graag 2j een vaste prijs heb en ik ook een korting zal krijgen volgende afrekening als ik genoeg bespaard heb.
In mijn simulatie was optifix 04/23 nog 15 euro duurder per jaar dan die ik had van 03/22, maar de gemoedsrust op weer 2 jaar safe te zitten is mij dat wel waard.