Energieleveranciers

Heb een klacht gestuurd naar de energie ombuds over Engie.

In November maandelijkse afrekening elektriciteit aangevraagd maar dat is nog steeds niet in orde. Als antwoord krijg ik van hun 'ik geeft het nog eens door'. Ondertussen heb ik geen enkel voorschot of rekening ontvangen.

Prutsers. Gebruikt er hier al iemand maandelijkse afrekening?
Ik heb hier al 1 maandafrekening ontvangen van Luminus.
Maandelijkse afrekening aangevraagd voordat ik klant was, maar uiteindelijk nadat ik klant was nog eens gebumpt, dan was het een maand later de eerste maand die maandelijks afgerekend werd.
 
Heb een klacht gestuurd naar de energie ombuds over Engie.

In November maandelijkse afrekening elektriciteit aangevraagd maar dat is nog steeds niet in orde. Als antwoord krijg ik van hun 'ik geeft het nog eens door'. Ondertussen heb ik geen enkel voorschot of rekening ontvangen.

Prutsers. Gebruikt er hier al iemand maandelijkse afrekening?
Ik heb dit aangevraagd in juni, vanaf oktober hebben ze mij op de lijst gezet. Sindsdien geen afrekening meer gekregen tot gisteren. Gisteren dus facturen tem 31 maart gehad, hopelijk is het bij mij dus in orde..
 
Is de nieuwe optifix nu interessanter dan Engie direct?

Ik ben al eens van optifix naar Engie gegaan paar maand geleden, ze gaan me graag weer zien veranderen :laugh:
 
Ik verwacht binnenkort de afrekening van mijn ComfyFlex, vanaf nu heb ik ook recht op mijn jaarlijkse 10% korting op de energiekost.
Hierdoor twijfel ik nu wel of het de moeite is om te kijken naar een andere formule.
Maar bij de volgende crisis hang ik natuurlijk weer en een gewone Comfy of Optifix is de komende 2jaar dan iets stabieler.
 
ik kom met de vtest uit bij bolt go als goedkoopste leverancier. Echter moet ik direct een jaar voorschot betalen, is dat te vertrouwen? Iemand ervaringen met bolt?
 
ik kom met de vtest uit bij bolt go als goedkoopste leverancier. Echter moet ik direct een jaar voorschot betalen, is dat te vertrouwen? Iemand ervaringen met bolt?
Ik zou dat risico absoluut niet lopen met zo'n kleine speler. Die op het eerste zicht ook nog eens verlies gemaakt heeft in 2020 en 2021?
 
Onze jaarafrekening ontvangen:
Verbruik elektriciteit
Dag 3608 kWh
Nacht 4472 kWh

Verbruik gas
1077 m3

Gezin met 3 kinderen, matig geïsoleerde woning, herfst/winter uitzonderlijk verwarming met elektrische radiatoren ipv gas (door verbouwing)
 
Iemand die kan helpen met een voordeliger elektriciteitscentrale?
Ik zit nu nog op optifix juni met volgende tarieven;
Dag; 31,8
Nacht 25,8
Vanaf volgende week worden er zonnepanelen geplaatst en dit contract heeft volgende injectietarieven
Dag; 18,3
Nacht; 12,16

Optifix april is goedkoper, maar ook niet heel veel en injectietarieven zijn fors verlaagd.
Dag; 27,45
Nacht; 18,6
Injectie Dag; 7,8
Injectie nacht; 3,7

Als ik dan variabel engie direct vergelijk;
Dag; 21
Nacht; 16
Injectie Dag; 11,8
Injectie nacht; 5,4

Moeilijk te zeggen hoeveel mijn zonnepanelen gaan opbrengen. Voorlopig een verbruik van 1300 in Dag en 1700 in nacht.
 
Vanaf volgende week worden er zonnepanelen geplaatst en dit contract heeft volgende injectietarieven
Dag; 18,3
Nacht; 12,16

Waarop baseer je u om te zeggen dat dit uw injectietarieven zijn?
De injectietarieven zijn namelijk variabel in functie van een formule. Al is de formule wel licht gewijzigd. Maar er zit grofweg een factor 25-30% lager of zo. 0.108 versus 0.078 of zoiets.
 
Ik zit momenteel voor gas bij DATS24 (variabel). Ik ben aan het denken om over te stappen naar Optifix. Als ik halverwege april inteken en in mei blijkt dat de tarieven voor gas blijven dalen, dan heb ik toch nog tijd om het contract op te zeggen?
 
Pff eindelijk bevestiging gekregen van de fod dat ik recht heb op dat basispakket van november en december. Nu nog daadwerkelijk dat geld ontvangen. En dan begint het spelletje voor die periodes dit jaar opnieuw...
 
Pff eindelijk bevestiging gekregen van de fod dat ik recht heb op dat basispakket van november en december. Nu nog daadwerkelijk dat geld ontvangen. En dan begint het spelletje voor die periodes dit jaar opnieuw...

Man man, hoe traag.
Ik heb moeten aanvragen voor vorig jaar, dat 2de deel ging dan automatisch.
 
Jaarafrekening gekregen van Luminus, €886. Enkel elektriciteit. Geschat totaalbedrag voor 01/04/2023 tem 31/03/2024: €1498. Doei.

Luminus heeft altijd mooie welkomstbonussen maar je mag er niet blijven hangen :). Ik stapte vroeger al elk jaar over en in deze tijden zeker aan te raden.
 
Energieprijzen voor maart van Luminus Basic:
Gas 6,83 c€/kWh
Elektriciteit afname 15,4 c€/kWh
Elektriciteit injectie 7,36 c€/kWh

Deze getallen komen van mijn maandafrekening van maart. Het kan maar helpen vergelijken natuurlijk, aangezien de vtest met prijzen van vorig kwartaal rekent voor bvb Luminus Basic.
 
Terug
Bovenaan