Energieleveranciers

En die mensen moet ge ook absoluut helpen.
Over een zelfstandige die al zijn centen in zijn zaak heeft gestoken en failliet is gegaan kunnen we nog discuteren

Maar de zwakkere moeten we inderdaad beschermen. Daarvoor is er ook al het uitgebreid Sociaal statuut.
En de BTW verlaging is er nu voor de rest EN die cheque is er ook al geweest

Allé ge doet hier bijna of er nog helemaal niks gedaan is.

Die mensen in uw omgeving
- Die gaan boodschappen doen waar het kortbij is of waar het goedkoop is ?
- Als die op reis gaan, hoe zoeken/boeken die een vakantie ?
- Als die een GSM of dergelijk toestel kopen, hoe bepalen zij welk toestel het is ?
- Het abonnement bij hun telecomoperator, hoe zijn ze daar aan geraakt ?
- Waar gaan die tanken ? Waar het goedkoopste is ?
De overheid helpt hun ook niet als ze een GSM te duur kopen, hun winkelkar duurder is of ze een duurder abo hebben bij Telenet ipv bv. Orange

Ge kunt er altijd wel een anekdotisch verhaal bijhalen en er zal altijd wel iemand zijn die in of net buiten een categorie valt.
Men mag een volwassen mens toch nog een beetje verantwoording laten afleggen voor zijn keuzes en ook op de blaren doen zitten als zijn keuzes verkeerd uitpakken.
Men helpt al waar het nodig is, en voor de rest is al iets gedaan + de gas prijzen zijn ook gewoon elke dag aan het zakken.
Dat is net mijn punt.

Niet iedereen moet toch altijd janken omdat ze geen compensatie krijgen en een ander wel?
Ik vind persoonlijk ook niet dat de overheid nog moet bijspringen maar er zijn echt wel nog mensen die het nodig hebben.

Wederom, controle en begeleiding voor die mensen is wat er moet zijn ipv blanco cheques uit te delen. Maar ik ga de laatste zijn in de rij om te staan janken dat dat gebeurt met mijn belastingsgeld en dat ik net buiten de categorie val van hulp. Want het zal gezinnen helpen die het nodig hebben.

Dat is net mijn punt.

Niet iedereen moet toch altijd janken omdat ze geen compensatie krijgen en een ander wel?
Ik vind persoonlijk ook niet dat de overheid nog moet bijspringen maar er zijn echt wel nog mensen die het nodig hebben.

Wederom, controle en begeleiding voor die mensen is wat er moet zijn ipv blanco cheques uit te delen. Maar ik ga de laatste zijn in de rij om te staan janken dat dat gebeurt met mijn belastingsgeld en dat ik net buiten de categorie val van hulp. Want het zal gezinnen helpen die het nodig hebben.
Het is wel begrijpelijk natuurlijk.
Zeker met de voorstellen die nu rondgaan zoals uitstel hypotheek als ge minder dan 10k op uw rekening hebt of -50% op de energieprijs voor iedereen die geen sociaal tarief heeft.
Het zijn de mensen die buiten 3/4e van die maatregelen vallen en misschien toch ook een grote rekening krijgen die hier wel grotendeels via hun belastingen voor mogen opdraaien.

Ge kunt ook met 12.000€ op uw rekening en 5000€ of 6000€ netto een heel zware afrekening krijgen en dan valt ge er ook overal buiten natuurlijk.
Ik kan wel begrijpen dat dat wraakroepend is.

De zwakste moet ge helpen en in deze crisis kunt ge dat wat uitbreiden. Maar ook nie te ver in gaan

Dat is net mijn punt.

Nee ik jank omdat ik er sowieso mee voor mag opdraaien
We wonen al in 'de meest herverdelende welvaartsstaat van Europa.' Maar blijkbaar is dat nog niet voldoende, nee we gaan nog wat meer geld geven aan een groep die al veel krijgt en we gaan het halen bij de andere die al veel geven
Er was 100 euro voor elektriciteit, 250 voor mazout maar niets voor gas. 😉
Awel ja dus als hem alleen gas heeft dan is het logisch :unsure:

Het is wel begrijpelijk natuurlijk.
Zeker met de voorstellen die nu rondgaan zoals uitstel hypotheek als ge minder dan 10k op uw rekening hebt of -50% op de energieprijs voor iedereen die geen sociaal tarief heeft.
Het zijn de mensen die buiten 3/4e van die maatregelen vallen en misschien toch ook een grote rekening krijgen die hier wel grotendeels via hun belastingen voor mogen opdraaien.

Ge kunt ook met 12.000€ op uw rekening en 5000€ of 6000€ netto een heel zware afrekening krijgen en dan valt ge er ook overal buiten natuurlijk.
Ik kan wel begrijpen dat dat wraakroepend is.

De zwakste moet ge helpen en in deze crisis kunt ge dat wat uitbreiden. Maar ook nie te ver in gaan
Er gaan altijd mensen uit de boot vallen, ge kunt nooit voor iedereen goe doen.

Nee ik jank omdat ik er sowieso mee voor mag opdraaien
We wonen al in 'de meest herverdelende welvaartsstaat van Europa.' Maar blijkbaar is dat nog niet voldoende, nee we gaan nog wat meer geld geven aan een groep die al veel krijgt en we gaan het halen bij de andere die al veel geven

Awel ja dus als hem alleen gas heeft dan is het logisch :unsure:
Verhuis dan naart buitenland?
Ik meen mij een discussie te herinneren dat uw mening was dat iedereen die niet dichtbij station woont niet moet janken dat de naft duurder uitvalt…
Kan natuurlijk mis zijn maar kant nie opzoeken hier waar weinig verbinding is.

Ik meen mij een discussie te herinneren dat uw mening was dat iedereen die niet dichtbij station woont niet moet janken dat de naft duurder uitvalt…
Kan natuurlijk mis zijn maar kant nie opzoeken hier waar weinig verbinding is.
Ja klopt toch
Wij zijn bewust dicht bij een station gaan wonen zodat we met de trein kunnen gaan werken
Wij hebben bewust een kleine, energiezuinige woning gezet

We hadden voor hetzelfde een huis dat dubbel zo groot was kunnen kopen, ver weg van OV met 10 keer zoveel grond
Want ja blijkbaar
Gezinnen hebben toch ergens ruimte nodig om te wonen. En ja iedereen wilt graag ruim wonen, dat is vaak de eerste reden waarom mensen een ander huis kopen.
Sorry maar dan moet de financiële gevolgen van uw eigen keuze's ook maar dragen en niet op een ander rekenen om te betalen

hoe kan dit ?

injectie tarief ligt hoger dan afname tarief? dat klopt toch niet?

je moet én geen prosumenttarief betalen en je hoeft niet naar je verbruik om te kijken want je krijgt meer voor injectie dan zelfverbruik. waar zit de adder?

anders verwissel ik meteen met mijn digitale meter...
Kijk eens naar geschatte jaarprijs. Bedragen afname zijn nog kwartaalprijs, dus komen nog wat achter. De injectie is maandprijs, dus die is al mee met de stijgingen.

Daarnaast moet je ook nog distributiekosten enal bijtellen bij die afname.

Dat is wel een heel zwak argument natuurlijk

Men kan zeker voor iedereen goed doen. Zie de verlaging van het BTW tarief
Combineer dat met sociaal tarief voor de mensen die het moeilijk hebben en we zijn er.

Van mij mag er gerust nog iets bij voor gepensioneerde weduwe/weduwnaars die met 1 pensioen moeten rondkomen.
Maar daar stopt het dan ook wel min of meer hoor qua solidariteit

Mijn loopbaan is er één van weloverwogen keuzes, mijn woning is ook een bewust keuze (en zeker niet het makkelijkste traject/project geweest - veel voor moeten opofferen), andere belangrijke beslissingen nemen wij ook doordacht.
Ik moet er geen applausje voor, maar mensen die dit niet doen en YOLO moeten we ook geen blanco cheques blijven geven, zover gaat mijn solidariteit niet (maar helaas heb ik hier niks over te zeggen)

Ja klopt toch
Wij zijn bewust dicht bij een station gaan wonen zodat we met de trein kunnen gaan werken
Wij hebben bewust een kleine, energiezuinige woning gezet

We hadden voor hetzelfde een huis dat dubbel zo groot was kunnen kopen, ver weg van OV met 10 keer zoveel grond
Want ja blijkbaar

Sorry maar dan moet de financiële gevolgen van uw eigen keuze's ook maar dragen en niet op een ander rekenen om te betalen
En wederom ga je met dezelfde kam over iedereen.
Denk je nu echt dat die met een groot huis noet het budget hebben om energetische aanpassingen te doen of geen firmawagen hebben???
Dat is echt wel een minderheid maar zoals altijd zijn die het meest luidst roepend.
Khem de indruk dat je heel verzuurd bent maar ook dat je denkt dat de keuzes die jij maakt in het leven de enige juiste zijn. Wat natuurlijk niet zo is. Het blijven persoonlijke keuzes!

Eigenlijk gewoon eens je meter opvolgen in maanden dat er niet verwarmd wordt en je weet hoeveel je verbruikt aan douchen etc.
Dus vandaag de meterstanden opnemen, volgende week rond hetzelfde uur nog eens en dat x52.
Dan de week daarop wél douchen met een timer etc en na 7 dagen terug de meterstanden opnemen, dan zie je hoeveel je kan besparen op je verbruik.

Mijn gasketel werkt met een app, sinds 1 januari 3000kWh verbruikt aan verwarming, 240kWh aan douchen. Dan mag ik nog met een timer gaan werken al wat ik wil, ik ga geen 50 euro van mijn maandelijks voorschot kunnen afkrijgen met zo een cijfers. 😁
Ik ga er wel van uit dat je al een spaardouchekop en spaarkraan hebt?

Hier 147kWh gasverbruik in augustus. Enkel voor warm water, met 5 personen.

Begin april heb ik een P1 meter gekocht, en sindsdien in totaal 2511kWh gas verbruikt (April 1400)

Edit: hier hing ook een regendouche, na 1x te gebruiken heb ik die losgekoppeld. Het was precies of dat water kriebelde mij, verschrikkelijk irritant. Wij gebruiken gewoon een handdouche die aan de stang van die regendouche kan hangen.

Laatst bewerkt:
En wederom ga je met dezelfde kam over iedereen.
Denk je nu echt dat die met een groot huis noet het budget hebben om energetische aanpassingen te doen of geen firmawagen hebben???
Dat is echt wel een minderheid maar zoals altijd zijn die het meest luidst roepend.
Khem de indruk dat je heel verzuurd bent maar ook dat je denkt dat de keuzes die jij maakt in het leven de enige juiste zijn. Wat natuurlijk niet zo is. Het blijven persoonlijke keuzes!
Ja het zijn persoonlijke keuze's, dus dan moet je ook maar persoonlijk de gevolgen hiervan dragen

Ze doen precies of de tarieven al jaren hoog zijn terwijl het voor gas bv eigenlijk maar na de vorige winter een hogere vlucht genomen heeft.

Laatst bewerkt:
Ik krijg dat met alle goede wil van de wereld niet onder de 160 en zelfs dat vind ik al weinig in vergelijking met vroeger nu ik er extra op let.
Verwarming gewoon af zetten (zomerstand). Zodra het 15-16graden is buiten, kan de verwarming uit in een iets of wat geïsoleerde woning. Ik heb een woning uit de jaren 70, zeker geen EPC lage C en sinds mei staat de verwarming uit. Geen dag onaangenaam koel geweest hierbinnen. Voor die maanden dan ook een 4kwh gebruik aan gas gemiddeld per dag.

Ja het zijn persoonlijke keuze's, dus dan moet je ook maar persoonlijk de gevolgen hiervan dragen

Ze doen precies of de tarieven al jaren hoog zijn terwijl het voor gas bv eigenlijk maar na de vorige winter een hogere vlucht genomen heeft.
Maar het zijn totaal NIET die mensen die zitten te klagen!
Hoe wereldvreemd kun je zijn? Denk je nu echt dat dat voor iedereen zo is dat ze nu in de miserie zitten dat ze die laatste nieuwe iphone net gekocht hebben en daardoor hun elektriciteit niet kunnen betalen??? Alli zooo een negatieve houding echt waar. Da gij nog niets van an uw hart hebt.

En de vergelijking met uw station en buitenland houdt steek 1on1. Als ge van mening zijt dat de mensen niet een keer mogen klagen over de naft dat hoog is, awel dan moet gij in mijn ogen ook niet staken over de absurde welvaartsverdeling in dit land.
Pas op, ik begrijp uw mening he. En het is idd wel soms wraakroepend hoe de onverdeeld het soms lijkt. Maar wees blij dat je hier in dit land woont en niet in Timboektoe.

Terug
Bovenaan