Dat is net mijn punt.En die mensen moet ge ook absoluut helpen.
Over een zelfstandige die al zijn centen in zijn zaak heeft gestoken en failliet is gegaan kunnen we nog discuteren
Maar de zwakkere moeten we inderdaad beschermen. Daarvoor is er ook al het uitgebreid Sociaal statuut.
En de BTW verlaging is er nu voor de rest EN die cheque is er ook al geweest
Allé ge doet hier bijna of er nog helemaal niks gedaan is.
Die mensen in uw omgeving
- Die gaan boodschappen doen waar het kortbij is of waar het goedkoop is ?
- Als die op reis gaan, hoe zoeken/boeken die een vakantie ?
- Als die een GSM of dergelijk toestel kopen, hoe bepalen zij welk toestel het is ?
- Het abonnement bij hun telecomoperator, hoe zijn ze daar aan geraakt ?
- Waar gaan die tanken ? Waar het goedkoopste is ?
De overheid helpt hun ook niet als ze een GSM te duur kopen, hun winkelkar duurder is of ze een duurder abo hebben bij Telenet ipv bv. Orange
Ge kunt er altijd wel een anekdotisch verhaal bijhalen en er zal altijd wel iemand zijn die in of net buiten een categorie valt.
Men mag een volwassen mens toch nog een beetje verantwoording laten afleggen voor zijn keuzes en ook op de blaren doen zitten als zijn keuzes verkeerd uitpakken.
Men helpt al waar het nodig is, en voor de rest is al iets gedaan + de gas prijzen zijn ook gewoon elke dag aan het zakken.
Niet iedereen moet toch altijd janken omdat ze geen compensatie krijgen en een ander wel?
Ik vind persoonlijk ook niet dat de overheid nog moet bijspringen maar er zijn echt wel nog mensen die het nodig hebben.
Wederom, controle en begeleiding voor die mensen is wat er moet zijn ipv blanco cheques uit te delen. Maar ik ga de laatste zijn in de rij om te staan janken dat dat gebeurt met mijn belastingsgeld en dat ik net buiten de categorie val van hulp. Want het zal gezinnen helpen die het nodig hebben.