Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb ook ingetekend op 30/09 op Optifix komende van Optimal voor gas en Essential voor electriciteit. Als ik dat nog opzeg, val ik dan terug op wat ik initieel had (en de tarieven van juli nog tot einde deze maand)? Voor die Optimal had ik zelfs nog een actie lopen (1500 kWh gratis na een jaar en 0.6 cent/kWh korting), maar die zal dan ook wel weer wegvallen?Nu toch aan het twijfelen om Optifix op te zeggen, zeker voor gas. Zit nog binnen de 14 kalenderdagen...
Ecopower neemt meetgegevens fout over.
Ik snap het langs beide kanten maar waarom moet deze die hard werkt en meer verdiend opdraaien voor iemand die niet werkt en minder verdiend.. Het blijft een moeilijk gegeven natuurlijk :/Met 6K netto zout ge ook niet moeten klagen dat je geen steun krijgt volgens dit forum![]()
Daar heb ik toch wel wat moeite mee. Alsof wie veel verdient zoveel harder werkt dan iemand met een lager inkomen.Ik snap het langs beide kanten maar waarom moet deze die hard werkt en meer verdiend opdraaien voor iemand die niet werkt en minder verdiend.. Het blijft een moeilijk gegeven natuurlijk :/
Hij zei dan ook wie hard werkt EN meer verdient.Daar heb ik toch wel wat moeite mee. Alsof wie veel verdient zoveel harder werkt dan iemand met een lager inkomen.

Of moeten we gewoon kijken naar een aanvaardbaar klimaat? Mensen met een vast en goedkoop contract (dus 0,13 cent bv) die zitten dan aan een marktconforme prijs. Als ze iets kunnen doen waardoor we gedurende een periode allemaal die ‘prijs’ krijgen dan is dat toch goed?Ik snap het langs beide kanten maar waarom moet deze die hard werkt en meer verdiend opdraaien voor iemand die niet werkt en minder verdiend.. Het blijft een moeilijk gegeven natuurlijk :/
Als je van een VARIABEL (zoek dat woord eens op) gewoon zou zeggen "Nu -50% op de energieprijs" dan help je niet ALLE mensen die het nodig hebbenOf moeten we gewoon kijken naar een aanvaardbaar klimaat? Mensen met een vast en goedkoop contract (dus 0,13 cent bv) die zitten dan aan een marktconforme prijs. Als ze iets kunnen doen waardoor we gedurende een periode allemaal die ‘prijs’ krijgen dan is dat toch goed?
Goed nagedacht om allemaal Optifix te nemen! Dat is mooi pro-actief gedacht. Maar wanneer het over crisissen gaat is het belangrijker om alle mensen te beschermen die het nodig hebben, in plaats van enkel de slimme bollebozen die net iets meer onderlegd zijn in de materie, of gewoon blind een onbekende op een forum zijn gevolgd.
va·ri·a·bel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1veranderlijk: variabele kosten die toe- of afnemen naargelang van het aantal geproduceerde eenhedenAls je van een VARIABEL (zoek dat woord eens op) gewoon zou zeggen "Nu -50% op de energieprijs" dan help je niet ALLE mensen die het nodig hebben
In de eerste plaats help je niet iedereen (die met hun vastcontract)
En in de tweede plaats help je ook mensen die het niet nodig hebben
Ik blijf erbij. Een maatschappij definieert zich op de manier hoe je met de zwakkeren en ouderen omgaat.Ik snap het langs beide kanten maar waarom moet deze die hard werkt en meer verdiend opdraaien voor iemand die niet werkt en minder verdiend.. Het blijft een moeilijk gegeven natuurlijk :/
Ge kunt dat: op dat moment uw contract vastleggenOf moeten we gewoon kijken naar een aanvaardbaar klimaat? Mensen met een vast en goedkoop contract (dus 0,13 cent bv) die zitten dan aan een marktconforme prijs. Als ze iets kunnen doen waardoor we gedurende een periode allemaal die ‘prijs’ krijgen dan is dat toch goed?
Ik snap je gevoel/visie, ik denk eigenlijk niet dat IEMAND hier beweert dat "jullie met 6k dat toch niet gaan voelen".Ik blijf erbij dat het voor iedereen crisis is.
Ofwel helpen ze iedereen, ofwel is het ieder voor zich. Op een gegeven moment draag je toch wel genoeg belastingen af.
Het gaat hier over een crisis waarbij de prijs random is en een heleboel mensen in de problemen kan brengen. De overheid die erover moet waken dat onze levensstandaard comfortabel blijft. Dus een systeem om in deze crisis-periode te overbruggen lijkt me toch logisch?Ge kunt dat: op dat moment uw contract vastleggen
Kan ik dan ook compensatie krijgen voor al die jaren dat ik, omdat ik vast heb genomen, meer betaald heb?
Die sociale drama's konden in vele gevallen perfect zelf vermeden wordenHet gaat hier over een crisis waarbij de prijs random is en een heleboel mensen in de problemen kan brengen. De overheid die erover moet waken dat onze levensstandaard comfortabel blijft. Dus een systeem om in deze crisis-periode te overbruggen lijkt me toch logisch?
Waar gaat dit nu over? Als men een goed (en betaalbaar) systeem kan vinden waardoor we allemaal door deze crisis komen dan is dat toch alleen maar positief?
Wat primeert nu? Een maatschappij die gezond blijft en waarbij sociale drama’s tot een minimum worden herleid of het superioriteit-gevoel bij sommige omdat ze een vast contract hebben afgesloten aan een goede prijs?
Inderdaad die prijs kan TOEnemen. Dan moet je niet afkomen dat die prijs niet vast is hé.va·ri·a·bel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1veranderlijk: variabele kosten die toe- of afnemen naargelang van het aantal geproduceerde eenheden
En nu? Heb ik iets gewonnen?
Vandaar dat ik zeg dat men gewoon naar een markt-conform en draagbaar klimaat moet gaan. Variabele contracten kunnen nog steeds en er kan korting toegewezen worden zodanig dat men die eerste 5000kwh aan een prijs van om en bij de 13 cent zal betalen. Of dat nu voor het gezin met 3000 euro is of voor diegene met 6000. In crisisperiode een afgestemde gelijke prijs. Dat is toch een mooie maatregel?
Zegt dat eens tegen een gezin met veel tegenslag:Die sociale drama's konden in vele gevallen perfect zelf vermeden worden
Wij hebben absoluut geen issue om alles te betalen door juiste keuze's te maken in het leven, maar mogen wel opdraaien voor de keuze's van andere die ze financieel niet aankunnen
En ze kunnen geen betaalbaar systeem vinden want WE HEBBEN GEEN GELD, HET IS OP OP ALLES IS OP
En die mensen moet ge ook absoluut helpen.Zegt dat eens tegen een gezin met veel tegenslag:
Gezin met 3 kinderen waarbij de partner invalide geraakt is vb. Of een eigen zaak uit de grond willen stampen en al uw spaarcentjes erin gepompt maar toch niet gelukt.
Niet iedereen is zo slim om alles uit te zoeken he, digitaal ongeletterd zijn is tegenwoordig echt wel een probleem hoor. Ik zie dat zelfs in mijn nabije omgeving. Dat is precies hetzelfde als vroeger dat je niet kon schrijven en lezen.
Er zijn dus echt wel gezinnen met zeer veel tegenslag hoor, stopt dat een keer met iedereen gewoon over dezelfde kam te scheren. Tis al gemerkt in vaak van uw opmerkingen.
En de BTW verlaging is er nu voor de rest EN die cheque is er ook al geweest