Energieleveranciers

Comfyflex zou voor mij nu 191 euro zijn, optifix 510, serieus verschilleke. Wss om optifix af te schrikken.
Vanwaar komt dit verschil? Als ik voor mij nu de berekening maak met de huidige tarieven krijg ik voor de contractopties Comfy, Comfyflex en Optifix prijzen die met elkaar in lijn liggen.

Vanwaar komt dit verschil? Als ik voor mij de breking maak met de huidige tarieven krijg ik voor de contractopties Comfy, Comfyflex en Optifix prijzen die met elkaar in lijn liggen.
Op de site van luminus? Of op de vreg? Weet niet of vreg site de nieuwe tarieven al berekent.

Voor wie hier ook intekende op optifix met uitgestelde aanvang... hoe kan je op je contract zien dat ze de prijzen van augustus gaan toepassen? Ik zie dat nergens staan. Heb wel 2 pdf gekregen met de prijzen (bijz.vwden) maar daar staat contractnummer nergens op vermeld. En op contract zélf staan geen eenheidsprijzen noch verwijzing/refnr van prijsfiche. Maw, voor zover ik kan zien, heb ik toch nergens zekerheid dat ze bij Luminus bij aanvang de prijzen van augustus gaan nemen? Heb wel contract gekregen in pdf, maar op de prijslijsten staat dan weer dat ze "het recht hebben ander voorstel te doen bij aanvang +4mnd". Maw, ik heb nergens op papier zekerheid welke tarieven voor mij in februari gaan van toepassing zijn? Zal maar eens bellen, al hebben ze gisteren aan telefoon bevestigd dat "alles in orde is". Stel me alleen de vraag waar ik nu kan zien welke tarieven dan van toepassing gaan zijn. Er is geen énkele link (qua refnr/contractnr) tussen de prijsfiches en contract zélf.

Maak ik me zorgen? Tuurlijk. Gisteren was mijn Optifix prijs gebaseerd op verbruik 2021 ongeveer 800 euro, aan de nieuwe tarieven zit ik al aan 1.100 euro (!).

Voor wie hier ook intekende op optifix met uitgestelde aanvang... hoe kan je op je contract zien dat ze de prijzen van augustus gaan toepassen? Ik zie dat nergens staan. Heb wel 2 pdf gekregen met de prijzen (bijz.vwden) maar daar staat contractnummer nergens op vermeld. En op contract zélf staan geen eenheidsprijzen noch verwijzing/refnr van prijsfiche. Maw, voor zover ik kan zien, heb ik toch nergens zekerheid dat ze bij Luminus bij aanvang de prijzen van augustus gaan nemen? Heb wel contract gekregen in pdf, maar op de prijslijsten staat dan weer dat ze "het recht hebben ander voorstel te doen bij aanvang +4mnd". Maw, ik heb nergens op papier zekerheid welke tarieven voor mij in februari gaan van toepassing zijn? Zal maar eens bellen, al hebben ze gisteren aan telefoon bevestigd dat "alles in orde is". Stel me alleen de vraag waar ik nu kan zien welke tarieven dan van toepassing gaan zijn. Er is geen énkele link (qua refnr/contractnr) tussen de prijsfiches en contract zélf.

Maak ik me zorgen? Tuurlijk. Gisteren was mijn Optifix prijs gebaseerd op verbruik 2021 ongeveer 800 euro, aan de nieuwe tarieven zit ik al aan 1.100 euro (!).

Als je pdf's hebt gekregen met prijzen dan zijn het die prijzen die toegepast gaan worden. Zorgen om niks dus.

Gisteren heb je gebeld en hebben ze je gezegd dat het in orde is. Jij wil nu terug bellen en wat verwacht je dan te horen? ANog eens een geruststelling dat alles in orde is?
Er zijn hier zoveel mensen die voor het minste bellen.. En hier zijn dan nog de mensen die advies krijgen/vragen/lezen, je wil niet weten hoeveel mensen er dagelijks voor futiliteiten bellen.

Awel dat is net wat ik hier vraag. Ik heb nergens concreet op papier welke tarieven ze gaan toepassen. Dus als ik het goed begrijp, kan het evengoed zijn dat ze paar weken voor aanvang mailtje sturen met 'ja maar die tarieven zijn gestegen, hier is uw nieuw voorstel'

Awel dat is net wat ik hier vraag. Ik heb nergens concreet op papier welke tarieven ze gaan toepassen. Dus als ik het goed begrijp, kan het evengoed zijn dat ze paar weken voor aanvang mailtje sturen met 'ja maar die tarieven zijn gestegen, hier is uw nieuw voorstel'

Als je contract start NA 31/12, weet je inderdaad niet aan welk tarief dat zal zijn. Dus start je best op 30/12 ofzo.

Dikke merci aan de mensen hier die het goed opvolgen en hebben aangeraden van die Optifix z.s.m. te nemen.
Zonder jullie zou ik pas in november zijn overgeschakeld en ik wil niet weten wat het dan gaat zijn :confused2:

Dikke merci aan de mensen hier die het goed opvolgen en hebben aangeraden van die Optifix z.s.m. te nemen.
Zonder jullie zou ik pas in november zijn overgeschakeld en ik wil niet weten wat het dan gaat zijn :confused2:

Als de gasprijs nu structueel blijft dalen tot niveau July wss hetzelfde. Maar vastzetten in augustus was dan nog een goede call.
En indien niet, dan veranderen we en hebben we een paar tientallen/honderden euro's verloren. De mogelijke winst is vele malen hoger in deze onzekere tijd. Als Poetin over 2 dagen zegt dat de kraan dichtblijft gaat de prijs weer steil naar boven.

Ik had niet gezien dat je contract pas in februari zou starten.

Maar het gaat nog altijd geen zin hebben dat je gaat bellen. De voorwaarden zeggen dat het kan. De callcentermedewerker gaat dat ook zeggen en gaat ook niet weten of er nog een ander prijsvoorstel gaat komen.

Zonet de Vtest gedaan. Er staan nog niet veel aanbieders in de lijst, maar kom al 1200euro duurder uit met de goedkoopste dan Optifix van augustus. Merci mannen!
De teruglever vergoeding is ook veel gestegen, dus misschien zal ik toch nog vrij goedkoop af zijn op jaarbasis.

1 oktober weet je wat je betaalt voor Q3, 1 januari 2023 voor Q4 van 2022.

Mijn contract stond toch dat prijzen met een kwartaal vertraging werken. Index van Q3 bepaalt prijs van Q4. Ge gaat toch geen contract aan zonder dat ge weet wat ge moet betalen?

Gisteren nog met een kameraad afgesproken die gewoon fucked is komend jaar

Had een waterlek in het dak dus moest een nieuw dak laten plaatsen (huis van de jaren 60). Ik vraag "hebt ge dan extra isolatie laten steken?"
Goh neen, want dat kan niet op kosten van de verzekering hé, en het was zo op zich al duur genoeg en we gaan onze tuin nu laten heraanleggen dus het geld is zowat op

Iets later hebben we het dan over energieprijzen
"Mijn vast contract liep af in augustus en nu hebben ze ons op een variabel gezet, ik ben benieuwd naar mijn afrekening, maar ik hoor van iedereen nog over teruggaves dus het zal wel meevallen"
Ja natuurlijk valt het nog mee, ge had een vast contract aan lage prijzen

Ik vraag wat verbruikt ge dan eigenlijk ongeveer ? "Op dit moment niks hé, de verwarming staat niet op"
Nee op jaarbasis "goh dat weet ik niet, zou ik eens moeten nakijken"

Dat is gewoon iemand van in de 30, het gaat nog pijn doen vrees ik

Dat is gewoon iemand van in de 30, het gaat nog pijn doen vrees ik
Soms heb ik het gevoel dat ik als enigste hiermee inzit... zoals gezegd was ik er in het verleden niet echt mee bezig maar met de huidige situatie...

sommige vrienden hebben/hadden zelf geen idee of ze vast/variabel hebben. "ah ik zie de afrekening wel tegemoet"

als ik er over begin ben ik waarschijnlijk "de saaie" maar ik heb echt oprecht schrik wat er op ons afkomt

Terug
Bovenaan