Maandelijkse facturation staat niet aan. Dan was terugdraaiende teller op dit vlak handiger…In principe effectieve verbruik van de wintermaanden. Toch zeker als maandelijkse facturatie aanstaat.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maandelijkse facturation staat niet aan. Dan was terugdraaiende teller op dit vlak handiger…In principe effectieve verbruik van de wintermaanden. Toch zeker als maandelijkse facturatie aanstaat.
Niet noodzakelijk. Men had gewoon een verbruiksprofiel voor warmtepomp moeten gebruiken bij u voor de verdeling te bepalen. Wat op termijn dan door VREG zou voorzien geweest.Maandelijkse facturation staat niet aan. Dan was terugdraaiende teller op dit vlak handiger…
Waar haal je die info? Want zag gisteren iets passeren op twitter dat België voor minder dan 2 weken kan stockerenIn de wintermaanden is het gasverbruik in Europa ongeveer 440 TWh. De huidige Europese voorraad bedraagt 890 TWh, dus voor een 2-tal wintermaanden.
Waar haal je die info? Want zag gisteren iets passeren op twitter dat België voor minder dan 2 weken kan stockeren
NeenVorige week ook ingetekend voor Optifix. Contract zal ingaan vanaf begin november. Mijn jaarafrekening komt echter altijd in april. Maw, volgend jaar in april ga ik serieus verschieten als ik de factuur krijg over die periode. (November-april, hoog gasverbruik+zonnepanelen brengen weinig op). Is er een manier om die datum van de jaarafrekening aan te passen?
Begin november moet je je meterstanden doorgeven aan je huidige leverancier en krijg je een eindafrekening.Vorige week ook ingetekend voor Optifix. Contract zal ingaan vanaf begin november. Mijn jaarafrekening komt echter altijd in april. Maw, volgend jaar in april ga ik serieus verschieten als ik de factuur krijg over die periode. (November-april, hoog gasverbruik+zonnepanelen brengen weinig op). Is er een manier om die datum van de jaarafrekening aan te passen?
Begin november moet je je meterstanden doorgeven aan je huidige leverancier en krijg je een eindafrekening.
Volgend jaar in november zal je pas je eindafrekening krijgen van optifix. Maar aangezien het een vast tarief is, kan je niet voor verrassingen komen te staan, zolang je maandelijkse voorschotten kloppen met je verbruik natuurlijk...
Waarschijnlijk voor dezelfde redenering als deze : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220311_96514322De mazoutprijs zakt nu (eindelijk) al een paar dagen en staat nu op het laagste punt sinds 22 augustus. Toch is de prijs gewoon verder gestegen naar de hoogste prijs van heel augustus. Hoe komt dit?
Ik vermoed dat er vertraging zit op de prijs tov markt en dat het dan pas in september weer een klein beetje zal zakken?
Ik ben op dik 1j tijd 4x veranderd van gasleverancier (1x door verhuis, andere keren door te veranderen van leverancier) en ik moest telkens gewoon de meterstanden doorgeven en kreeg dan mijn eindafrekening. In februari, +-5 maand na mijn verhuis, zijn mijn analoge meters opgenomen geweest.Bij een analoge meter krijg je uw "eindafrekening" opnieuw in april. Fluvius passeert dan pas niet in november 2023, en gaat ook niet passeren op het moment van uw overstap.

Je krijgt een eindafrekening van uw leverancier. Maar de eindafrekening die gekoppeld is aan de opmetingsdatum die veranderd niet. En het leek mij dat hij daarachter vroeg.Ik ben op dik 1j tijd 4x veranderd van gasleverancier (1x door verhuis, andere keren door te veranderen van leverancier) en ik moest telkens gewoon de meterstanden doorgeven en kreeg dan mijn eindafrekening. In februari, +-5 maand na mijn verhuis, zijn mijn analoge meters opgenomen geweest.![]()
Zakt vanaf morgen met bijna 8c, dus er zit gewoon wat vertraging op. Ik ben er niet rouwig om, want was al bang dat ik mijn kans verkeken had. Mss toch nog deze week een bestelling plaatsen.De mazoutprijs zakt nu (eindelijk) al een paar dagen en staat nu op het laagste punt sinds 22 augustus. Toch is de prijs gewoon verder gestegen naar de hoogste prijs van heel augustus. Hoe komt dit?
Ik vermoed dat er vertraging zit op de prijs tov markt en dat het dan pas in september weer een klein beetje zal zakken?
Iemand die al eens besteld heeft bij mazoutvoordeel.be ?
Ze zijn gevoelig goedkoper dan de marktprijs, maar zijn ze ook betrouwbaar?
Klopt. Ik krijg een eindafrekening in november en de jaarafrekening in april. Voor de periode van november tot april moest ik altijd wat bijbetalen,terwijl ik voor de periode april-november een deel terugkreeg. Aangezien de prijzen ondertussen serieus gestegen zijn, ga ik dus stevig mogen bijbetalen in april 2023. In november 2023 zal ik dan wel weer het teveel betaalde bedrag terugkrijgen.Je krijgt een eindafrekening van uw leverancier. Maar de eindafrekening die gekoppeld is aan de opmetingsdatum die veranderd niet. En het leek mij dat hij daarachter vroeg.
Je bent zonet ook droog in uwe kakker genomen, vriend.PS: heel de redenering is voor gas only. Elek zitten we bij Ecopower en die hebben vaste cheapass tarieven voor de cooperanten <3

Nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat ecopower eenzelfde forfait toepast als Mega.Je bent zonet ook droog in uwe kakker genomen, vriend.![]()
Tegen eind van volgende maand zal elke kleine Energieleverancier dit wel invoeren en zoals je zegt zal het bij luminus en engie niet zo een vaart lopen omdat zij grote producten zijn en zelf kunnen spelen met vraag en aanbod met hun centrales en windmolens.Nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat ecopower eenzelfde forfait toepast als Mega.
Een Luminus of Engie zie ik hier toch wat meer marge hebben om dat zelf te absorberen en niet te moeten vragen.