Energieleveranciers

Gisteren nog met een kameraad afgesproken die gewoon fucked is komend jaar

Had een waterlek in het dak dus moest een nieuw dak laten plaatsen (huis van de jaren 60). Ik vraag "hebt ge dan extra isolatie laten steken?"
Goh neen, want dat kan niet op kosten van de verzekering hé, en het was zo op zich al duur genoeg en we gaan onze tuin nu laten heraanleggen dus het geld is zowat op

Iets later hebben we het dan over energieprijzen
"Mijn vast contract liep af in augustus en nu hebben ze ons op een variabel gezet, ik ben benieuwd naar mijn afrekening, maar ik hoor van iedereen nog over teruggaves dus het zal wel meevallen"
Ja natuurlijk valt het nog mee, ge had een vast contract aan lage prijzen

Ik vraag wat verbruikt ge dan eigenlijk ongeveer ? "Op dit moment niks hé, de verwarming staat niet op"
Nee op jaarbasis "goh dat weet ik niet, zou ik eens moeten nakijken"

Dat is gewoon iemand van in de 30, het gaat nog pijn doen vrees ik
Tja prioriteiten stellen. Als je kiest om uw tuin eerst te heraanleggen ipv eerst te isoleren

Maarja met een schone tuin kan je natuurlijk uitpakken he!

Tja prioriteiten stellen. Als je kiest om uw tuin eerst te heraanleggen ipv eerst te isoleren

Maarja met een schone tuin kan je natuurlijk uitpakken he!
Ja hij doet wat hij wilt natuurlijk

Maar 2 zinnen later wel "ik begrijp niet waarom onze regering niks doet"
Terwijl hij zelf geen idee heeft van zijn verbruik, contract niet opvolgt en maatregelen neemt om zijn verbruik te laten dalen

Had een waterlek in het dak dus moest een nieuw dak laten plaatsen (huis van de jaren 60). Ik vraag "hebt ge dan extra isolatie laten steken?"
Goh neen, want dat kan niet op kosten van de verzekering hé, en het was zo op zich al duur genoeg en we gaan onze tuin nu laten heraanleggen dus het geld is zowat op
Dat toont eigenlijk dat de energieprijzen veel te goedkoop waren de afgelopen jaren.
Het enige positieve aan de huidige prijzen is (hopelijk) dat mensen hun prioriteiten gaan veranderen.

Goh neen
, want dat kan niet op kosten van de verzekering hé, en het was zo op zich al duur genoeg en we gaan onze tuin nu laten heraanleggen dus het geld is zowat op

Iets later hebben we het dan over energieprijzen
"Mijn vast contract liep af in augustus en nu hebben ze ons op een variabel gezet, ik ben benieuwd naar mijn afrekening, maar ik hoor van iedereen nog over teruggaves dus het zal wel meevallen"
Ja natuurlijk valt het nog mee, ge had een vast contract aan lage prijzen

Ik vraag wat verbruikt ge dan eigenlijk ongeveer ? "Op dit moment niks hé, de verwarming staat niet op"
Nee op jaarbasis "goh dat weet ik niet, zou ik eens moeten nakijken"

Dat is gewoon iemand van in de 30, het gaat nog pijn doen vrees ik
:oink::oink::oink::oink:
ma den tuin zal toch aangelegd zijn he :unsure:

Onze tuin gaat nog even op een halve bouwwerf lijken hoor.
Maar in mijn muren zit toch een pak isolatie.

Iedere euro dat je aan energie uitgeeft is er eigenlijk een te veel...

Net de eindstanden van onze meters doorgegeven,

2400 kwh aan elektriciteit
642 m³ aan gas

Geen idee of dit veel of weinig is, moeilijk in te schatten :)

Edit: gezin van 2

Net de eindstanden van onze meters doorgegeven,

2400 kwh aan elektriciteit
642 m³ aan gas

Geen idee of dit veel of weinig is, moeilijk in te schatten :)

Edit: gezin van 2
Dat hangt er vanaf natuurlijk

Nieuwbouw of oud huis
Open, half open of gesloten bebouwing
Veel thuis(werk) vs weinig thuis
radiatoren, vloerverwarming
gas enkel voor te verwarmen of ook warm water (en koken?)
Zonnepanelen ?

Maar eigenlijk zijn dat lage cijfers

Ik heb het verbruik eens geraadpleegd van mijn moeder haar woning in 2021 (halfopen bebouwing uit 2003 met 180m2 bewoonbare opp). 3 bewoners.

10.000 kwh elektriciteit en 25.000 kwh gas. Verwarming, warm water en koken op gas, ketel is uit 2017.

Dit lijkt me ontzettend veel, vergeleken met mijn woning in 2021 (gesloten bebouwing, volledige renovatie in 2020 met 130m2 bewoonbare opp en 2 bewoners)

2.300 kwh elektriciteit en 14.000 kwh gas. Verwarming en warm water op gas, koken op elektriciteit. Ketel uit 2011.

Laatst bewerkt:
10000kWh elektriciteit en verwarmen, warm water en koken op gas? Dat is serieus veel elektriciteit dan. Heeft die speciale toestellen thuis staan die veel verbruiken?

10000kWh elektriciteit en verwarmen, warm water en koken op gas? Dat is serieus veel elektriciteit dan. Heeft die speciale toestellen thuis staan die veel verbruiken?
Nee totaal niet, vandaar serieus verschoten. Zal eens moeten langsgaan met een verbruiksmeter om iets op te sporen.

Heeft wel 2 oude driepvriezen staan, rest van de toestellen zijn vrij recent.

Was net eens op de site van Luminus aan het vergelijken.
Luminus Optimal (variabel) zou voor mij 1€/mnd goedkoper zijn dan Optifix? :tongue:
Vorige week scheelde het rond de 80€/mnd

Zou ik nog op tijd zijn om vandaag te veranderen naar optifix? Of is het nu te laat?
Ik heb de details van de discussie nog niet gelezen maar wil het snel vragen.

Als ik naar mijn luminus contract kijk van optifix (ingetekend 23/08) is de prijs zelfs niet ingevuld :) staat gewoon leeg
Omdat ik dat nu zo vreemd vind dat mn contract gwn een leeg veld heeft bij de prijs, maar eens ingelogd bij my luminus

Contract niet downloadbaar, aanvraag nog in verwerking en geen online chat beschikbaar.

hmmm..

Terug
Bovenaan