Karton
Well-known member
Ik heb ook nog eens over mijn situatie nagedacht en ik ga blijven bij comfy. Het prijsverschil tussen comfy in juni & optifix nu is 21 cent, gas is 12 cent. Dat wil dus zeggen dat ik als ik in juni 2023 een nieuw tarief krijg het al tegen 72 cent voor elektriciteit en 35 cent voor gas moet zijn om op het einde van de rit gelijk te draaien met de huidige tarieven van optifix. De volgende herziening van comfy gebeurt dan op +- hetzelfde moment als de stopzetting van optifix (juni/augustus 2024) dus dat gaat het niet maken. Wat zijn de kansen dat we in juni 2023 boven 72 c€/kwh voor elektriciteit en 35 c€/kwh voor gas zitten? Da's wel een gokje dat ik durf wagen.Ik heb me vroeger weinig aangetrokken van energieprijzen maar ik ben in juni verhuisd en moest toen een nieuw contract aangaan. Ik had comfy bij Luminus en na wat oppervlakkige vergelijkingen leek me dat opnieuw de beste optie. Met dat het optifix-verhaal hier nogal veel aandacht krijgt heb ik alles nog eens naast elkaar gezet:
Huidige situatie: comfy vast sinds juni 2022
Elektriciteit 30,69 c€/kwh + €63/jaar
Gas 11,64 c€/kwh + €42/jaar
Als ik het goed heb gelden deze tarieven dus tot juni 2023 en dan zal het herbekeken worden?
Optifix in augustus 2022:
Elektriciteit 51,61 c€/kwh + €17/jaar
Gas 23,76 c€/kwh +€17/jaar
Voor twee jaar.
Dat betekent dus dat de prijs van optifix nu ongeveer het dubbel is van mijn huidig tarief maar dat het wel een jaar langer vaststaat. De gok is dus, gaat de prijs van gas en elektriciteit in juni 2023 hoger of lager zijn dan de huidige tarieven van optifix? Als ik het goed begrijp is de consensus in de thread dat de prijzen de komende twee jaar nog sterker gaan stijgen dan de huidige tarieven van optifix, anders zou men dit contract niet aangaan?