Energieleveranciers

Doe hier de berekening op luminus voor gas maar alleen maar comfy contract...
Wat doe ik verkeerd?
Gewoon in deze post op de laatste link klikken en daar kiezen voor klant worden (die optie is een beetje verstopt, ergo niet actief vermarkt zoals hun 2 à 3 andere formules). Daarom dat ik ze toen had toegevoegd voor mulan.

 
Tis door de warmte nu eh en de aircoS die draaien.
Ze hebben het op hln gezegd😁
Als in het tussenseizoen de verwarming nog niet op moet en alle aircos afstaan gaat het terug zakken😙
Elke dag is er wel een andere reden waarom de prijzen stijgen

- De prijzen stijgen door de oorlog
- De prijzen stijgen door de hoge temperaturen
- T'is niet zo warm maar de prijzen stijgen, door gebrek aan wind
- De prijzen stijgen door het lage waterpeil
- De prijzen stijgen, t'is wel een goeie week (niet te warm, veel wind en het waterpeil is OK), maar men heeft schrik voor de toekomst
- Volgende week wordt het warmer, dus de prijzen stijgen want men moet nu al daar op inspelen
 
Gewoon in deze post op de laatste link klikken en daar kiezen voor klant worden (die optie is een beetje verstopt, ergo niet actief vermarkt zoals hun 2 à 3 andere formules). Daarom dat ik ze toen had toegevoegd voor mulan.

Die het natuurlijk al vergeten was en daardoor eerst comfy had. 😬🙈
 
Elke dag is er wel een andere reden waarom de prijzen stijgen

- De prijzen stijgen door de oorlog
- De prijzen stijgen door de hoge temperaturen
- De prijzen stijgen, door gebrek aan wind
- De prijzen stijgen, t'is wel een goeie week maar men heeft schrik voor de toekomst
- Volgende week wordt het warmer, dus de prijzen stijgen
- De prijzen stijgen door het lage waterpeil
..
Je bent de belangrijkste vergeten, de prijzen stijgen omdat de producenten van de energie zien dat de energie nog altijd aangekocht en verkocht wordt. Dus waarom zouden ze de prijs verlagen ? Hun voorraad geraakt verkocht ;p.

Die het natuurlijk al vergeten was en daardoor eerst comfy had. 😬🙈
mja lange post... niet altijd goed voor de aandacht :(.
 
Je bent de belangrijkste vergeten, de prijzen stijgen omdat de producenten van de energie zien dat de energie nog altijd aangekocht en verkocht wordt. Dus waarom zouden ze de prijs verlagen ? Hun voorraad geraakt verkocht ;p.
Mijn post was ironisch bedoeld (of noem het hypocrisie als je wil) maar ik heb die dus niet zelf verzonnen ;)

Dat de prijzen stijgen is normaal, maar wat we nu zien is gewoon krankzinnig en ergens gewoon manipulatie. Er zijn er die extreem veel geld aan het verdienen zijn, waar de gewone burgers slachtoffer van zijn.

 
Laatst bewerkt:
Ook optifix elektriciteit aangeklikt... Ik heb momenteel een variabel tarief aan 20 cent piek / 14 cent dal. Aan de Endex prijzen van vandaag zou dat bij driemaandelijkse herziening vanaf 1 oktober stijgen tot 78 cent...
 
Net ook ingetekend op optifix 2j aan volgende prijzen:

Elektriciteit:
download


Gas:
download
Vergelijking met mijn huidig tarief bij Energie.be:

Elektriciteit: 23,32c /kWh

Gas: 11,13c /kWh

Die optifix is toch echt dubbel zo duur als wat ik vandaag betaal, ik hoop maar dat ik een goeie zet doe door nu in te stappen.
 
Haalt het iets uit om een slimme thermostaat te plaatsen (vloerverwarming)? We hebben in ons vorig jaar gekocht huis ook een kachel staan, maar die is helaas ook op gas 😔
 
Ook optifix elektriciteit aangeklikt... Ik heb momenteel een variabel tarief aan 20 cent piek / 14 cent dal. Aan de Endex prijzen van vandaag zou dat bij driemaandelijkse herziening vanaf 1 oktober stijgen tot 78 cent...
Uit interesse, hoe en waar zie je dat?
 
En gas verbruiken dat die airco's doen! :unsure:
En voor de elektriciteit te voorzien hebben ze ook gas nodig. Of ze rekenen allesinds de prijs door.

Trouwens de prijs van de stroom gezien in de optiflix ? Vind ik bijna nog erger dan de gas.
Meer 50€c per kWh
 
Haalt het iets uit om een slimme thermostaat te plaatsen (vloerverwarming)? We hebben in ons vorig jaar gekocht huis ook een kachel staan, maar die is helaas ook op gas 😔
Ik zie niet in waarom dat het iets zou uitmaken. Die slimme thermostaat gaat toch grotendeels enkel informatie geven over wat je verbruikt. Zie niet echt in welke andere sturingen er zouden inzitten, behalve misschien het moment op de dag dat je toestaat dat die mag aangaan. Maar zolang je geen L/W warmtepomp hebt zie ik daar niet echt een reden voor om dat te doen.
 
Terug
Bovenaan