Energieleveranciers

Daarnet nog eens de berekening gedaan en het blijkt dat de prijs al gewijzigd is? Iets meer naar boven.
In mijn geval van 74,61euro deze morgen naar 76,92euro nu om precies te zijn.
EDIT: net op een andere laptop dezelfde berekening gedaan: daar is het terug 74,61euro. Dus een paar keer die berekening op je laptop doen verhoogt de prijs(?).
 
Laatst bewerkt:
Dat is werkelijk nergens meer op gebaseerd.
Beter ineens afsluiten van het Russisch gas dan elke scheet die Putin laat de prijs omhoog zien gaan.
Inderdaad. Was ook met de mondmaskers. Naar 1,2€ gegaan en nu 0,05€ 😆. Niet dat gas zo fel terug gaat zakken, maar bij positief nieuws kan de daling ook heel snel gaan.
 
2 jaar vastzitten aan OptiFix aan 23cent/kWh, ik twijfel. Al zit ik nu wel gewoon variabel bij Luminus.
Zijn de vooruitzichten dan dat het de komende 2 jaar of langer de horror gaat blijven?
 
2 jaar vastzitten aan OptiFix aan 23cent/kWh, ik twijfel. Al zit ik nu wel gewoon variabel bij Luminus.
Zijn de vooruitzichten dan dat het de komende 2 jaar of langer de horror gaat blijven?

Kunnen we onmogelijk weten hé.
De premier heeft gezegd dat het 5 tot 10 moeilijke jaren gaan worden...

Is de keuze tussen de pest en de cholera... maar liever een contract aan 23 cent afsluiten en potentieel te veel betalen, dan dat ik ineens variabele tarieven van 30+ cent voorgeschoteld krijg via de variabele... voor iets wat wij vanaf september / oktober in principe massaal gaan beginnen verbruiken.

Is dat dan niet het geval in oktober, dan kun je nog altijd kijken of de kwartale variabele niet goedkoper is en iets van een 20€ voor die verzekering weggooien.
 
2 jaar vastzitten aan OptiFix aan 23cent/kWh, ik twijfel. Al zit ik nu wel gewoon variabel bij Luminus.
Zijn de vooruitzichten dan dat het de komende 2 jaar of langer de horror gaat blijven?
Je kunt nu twijfelen, en nog steeds twijfelen in september als het 35cent/KWh vast kost, en dan in paniek nog kiezen voor 35cent/KWh. Het is nu beslissing nemen: risico nemen en daarbij ook blijven en dus variabel, of een bepaalde mate van zekerheid en vast.
 
2 jaar vastzitten aan OptiFix aan 23cent/kWh, ik twijfel. Al zit ik nu wel gewoon variabel bij Luminus.
Zijn de vooruitzichten dan dat het de komende 2 jaar of langer de horror gaat blijven?

Zelfde situatie.

Gaat een verandering van contracttype onmiddelijk in als bestaande klant of kan je een datum kiezen?
 
Tis door de warmte nu eh en de aircoS die draaien.
Ze hebben het op hln gezegd😁
Als in het tussenseizoen de verwarming nog niet op moet en alle aircos afstaan gaat het terug zakken😙
 
Tis door de warmte nu eh en de aircoS die draaien.
Ze hebben het op hln gezegd😁
Als in het tussenseizoen de verwarming nog niet op moet en alle aircos afstaan gaat het terug zakken😙
Veel mensen gaan in het tussenseizoen beginnen verwarmen met hun lucht/lucht warmtepomp hoor..
 
2 jaar vastzitten aan OptiFix aan 23cent/kWh, ik twijfel. Al zit ik nu wel gewoon variabel bij Luminus.
Zijn de vooruitzichten dan dat het de komende 2 jaar of langer de horror gaat blijven?
Je zit niet vast hé, je kan je contract altijd stopzetten en terug naar een andere leverancier gaan of gewoon overstappen naar een ander contract bij dezelfde leverancier.
Zelfde situatie.

Gaat een verandering van contracttype onmiddelijk in als bestaande klant of kan je een datum kiezen?
Binnen de 21 kalenderdagen. Tarief is hetgene van datum van intekenen.
 
Je zit niet vast hé, je kan je contract altijd stopzetten en terug naar een andere leverancier gaan of gewoon overstappen naar een ander contract bij dezelfde leverancier.

Binnen de 21 kalenderdagen. Tarief is hetgene van datum van intekenen.

Vanaf wanneer kan je dan wel opzeggen (kosteloos)?
 
Vanaf wanneer kan je dan wel opzeggen (kosteloos)?

Opzegtermijn van 1 maand, geen verbrekingsvergoeding​

U moet rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand. Na het opzeggen van het contract bij uw oude leverancier blijft u nog 1 volledige maand klant. Uw nieuwe leverancier begint te leveren na 1 volledige maand.
Er zijn energieleveranciers met een wachttijd voor nieuwe klanten. Vraag altijd na vanaf welke datum uw nieuwe leverancier u kunt beginnen leveren.
De leverancier mag u geen verbrekingsvergoeding aanrekenen.
https://www.vlaanderen.be/eenvoudig...stappenplan-veranderen-van-energieleverancier
 
Ik weet mijn eerste contract bij Luminus 10j geleden nog, dat was op papier overname en daar stond ook tarief dat ik wou niet bij.
Alle opties doorstreept en het tarief dat ik wou zelf er op geschreven :laugh:
Maar dat is dus goed gekomen he
 
Terug
Bovenaan