Energieleveranciers

Nja een groepsaankoop werkt niet he. Er zijn hier al drie verschillende tarieven gepasseerd: Eneco, Luminus ComfyFlex, en Luminus MaxxFlexx. Afhankelijk van je verbruik(spatroon) gaat een hogere cashkorting oftewel een lagere energieprijs net goedkoper uitkomen...

Eneco Zon & wind flex komt er hier na korting als goedkoopste uit (zit op jaarbasis met meer injectie dan afname), maar de korting is enkel geldig is als je een volledig jaar klant bent en wordt dus niet pro rata toegepast. Misschien dan toch liever bij Luminus gaan.

De huidige tariefformules lijken zelfs met korting toch minder interessant dan mijn aflopende Engie Flow uit oktober 24. :sop:

Bij de prijsberekening ook altijd degoutant om te zien dat (na korting) de effectieve energiekost maar 1/3 is van de eindfactuur en het merendeel naar netwerkkosten en taksen gaat. :sop:

Bij Luminus comfyflex krijg je de vaste korting ook pas na 1 jaar. Enkel de 26% korting krijg je pro rata. Zo lees ik toch de voorwaarden.

Bij mij komt de Eneco zon & wind flex ook het goedkoopst uit. (Verschil is wel klein)
Maar als ik nu eens wat meer in detail kijk, zie ik dat luminus een hoger schatting geeft op de energieprijs op jaarbasis.

Mijn jaar verbruik zal ook wel lager liggen door de batterij. Dan weegt de vaste korting van luminus ook zwaarder door, desondanks Eneco meer korting geeft op kwh prijs.

Korting van Luminus loopt nog tot 31/08 en die van Eneco tot 22/08. Ik wacht nog tot eind augustus, wie weet komt Eneco nog met een nieuwe promo. Eind augustus zal ik dan wel ergens intekenen.

Laatst bewerkt:
BG migreert weer massaal :laugh:

Energy influencers!
Beyond Groepsaankopen!
Idd vorig jaar u ook al gevolgd. Nu voor de iets hogere injectie vergoeding gegaan tov de comfyflex. Zal in praktijk niet zo heel veel voorstellen hoor.

Vanaf april verhuis naar een woning zonder gas en met WP. Dus contract van gas valt dan af. Hopelijk zal korting van elektriciteit dan wel mee overgezet worden.

Eneco komt er ook als beste uit voor mij. Met Luminus op 2e plaats. Nog nooit klant geweest bij Eneco, dus misschien probeer ik die wel eens. Luminus en Engie zijn mij nog niet tegengevallen.

Mss dwaze vraag ma bon. Mijn contract ging in op 26/11/24 bij engie flow. Die Luminus comfyflex komt mij precies ook het voordeligst uit, contract laten ingaan dan op 26/11/25 bij Luminus?

Mss dwaze vraag ma bon. Mijn contract ging in op 26/11/24 bij engie flow. Die Luminus comfyflex komt mij precies ook het voordeligst uit, contract laten ingaan dan op 26/11/25 bij Luminus?
Ja, in je contract van Engie staat dat het contract loopt tot 25/11/2025 (bij mij was het ingaan op 17/11, loopt tot 18/11).

Je mag switchen wanneer je wil, het is een open markt zonder boetes en hoeft zolang niet te wachten. Wel opletten dat je niet intekende met een korting ofzo dat je een jaar klant moest zijn.

Je mag switchen wanneer je wil, het is een open markt zonder boetes en hoeft zolang niet te wachten. Wel opletten dat je niet intekende met een korting ofzo dat je een jaar klant moest zijn.
Hier ook ingegaan op Luminus comfyflex. Weet iemand of bepaalde kortingen wegvallen bij vroegtijdige switch?

Ja ik zou graag de korting van mijn huidige engie flow toch een jaar aanhouden.. scheelt weer paar maand zo. Dus zou ik dan comfyflex laten ingaan op 26/11?

Twee dingen kun je aan je rekker hebben: vaste vergoeding, en korting. Afhankelijk van de kleine lettertjes heb je de eerste de eerste 6 maand of 1 jaar aan je fles, en de tweede heb je ofwel pro rata ofwel na 1 jaar (of een combi).

Ik heb mijn comfyflex contract nog niet, maar als ik me niet vergis is de vaste vergoeding vanaf de zevende maand pro rata (zo was het toch een jaar of twee geleden) de kWh percent korting ook (lijkt me logisch gezien maandelijkse afrekeningen), en de vaste korting verkregen na 1 jaar. Maar pin me hier niet op vast, ik heb nog niets ontvangen (begin eraan te twijfelen of ik mij emailadres wel juist heb ingevuld...)

Hier ook ingegaan op Luminus comfyflex. Weet iemand of bepaalde kortingen wegvallen bij vroegtijdige switch?
korting.jpg

De cashback van 165 euro hierboven ben je inderdaad kwijt als je overschakelt voor het einde van je contract. Deze krijg je pas na 12 maanden klant te zijn. Die 26% is normaal gezien pro rata en deze ben je niet kwijt als je vroegtijdig overschakelt.

Hier ook overschakeling naar Comfyflex aangevraagd voor november. Nu krijg ik net een mail met het contract waar de gewenste startdatum 21 september ingevuld staat... Nog anderen dit probleem? Aanvraag is ingediend via mijnenergie.be.

Hier overgestapt van engie flow naar eneco zon en wind flex met ingangsdatum 1okt.

Ondertss toch al 3 gemiste oproepen van 02 300 15 97, wat een engie nummer blijkt te zijn.

Iemand die wel oppakt en weet wat ze aanbieden?

Hier overgestapt van engie flow naar eneco zon en wind flex met ingangsdatum 1okt.

Ondertss toch al 3 gemiste oproepen van 02 300 15 97, wat een engie nummer blijkt te zijn.

Bij jou stond de ingangsdatum wel correct op je contract ingevuld? Of niet aangevraagd via mijnenergie?

Mijn ervaring bij Engie is dat, als je niet zelf belt, zij je zelf opbellen als ze bericht krijgen van je overstap (je hebt altijd nog 2 weken bedenktijd bij nieuw contract - en zij doen dit dan voor jou). Dus bereid u maar mentaal voor met iets van kortingen of kWh kosten waar ze onder moeten zitten om toch te willen blijven :)
Dit misschien?

Ik had 'asap' ofzo ingevuld op mijnenergie en dat blijkt dan 1okt te zijn.
Wel vreemd dat asap bij Eneco 1/10 is en ik die in november pas naar Luminus wil gaan de switch al zou maken in septenber. 😁
Heb Luminus gecontacteerd en ze hebben het overgemaakt aan de juiste dienst. Ik heb zo'n vermoeden dat ik weer een paar keer zal mogen bellen komende weken om het in orde te krijgen. En dan nog hopen dat Engie de wijziging ook doorkrijgt en niet te vroeg m'n contract stopzet want dan heb ik geen leverancier en loop ik m'n korting mis. Wat een gedoe om even te switchen van leverancier...

Laatst bewerkt:
Hier ook overschakeling naar Comfyflex aangevraagd voor november. Nu krijg ik net een mail met het contract waar de gewenste startdatum 21 september ingevuld staat... Nog anderen dit probleem? Aanvraag is ingediend via mijnenergie.be.
Yup, had een foute e-mail ingegeven op mijnenergie dus nul contact. Had toevallig nog een Luminus account en daar stond al iets. Heb via chat gevraagd wanneer en ze zeiden 19/9, vermoedelijk "asap". Heb dat dan maar laten verzetten.

Ze kunnen wel blijkbaar onmogelijk de maandelijkse facturatie laten staan. Dat moet ge terug aanvragen nadat het contract gestart is. Ri-di-cuul.

Terug
Bovenaan